
Na zdjęciu: Małgorzata Gajdemska. Fot. materiały artystki,
Na zdjęciu: Małgorzata Gajdemska. Fot. materiały artystki,
Warsztaty skupione na improwizacji i kompozycji oraz na badaniu relacji między nimi. Uczestnicy będą rozwijać umiejętność świadomego obserwowania siebie w czasie improwizowania oraz świadomej pracy z kompozycją podczas spontanicznego tworzenia. Nacisk zostanie położony na zadania realizowane solo i w grupie w oparciu o potencjał uczestników oraz zadany materiał choreograficzny.
Podczas warsztatu będziemy badać kiedy?/jak?/w jakich warunkach? improwizacja staje się świadomą kompozycją oraz na ile praca z kompozycją sprzyja naturalnej, organicznej ekspresji ruchowej i pozwala ją rozwijać. Będziemy poruszać się (dosłownie i metaforycznie) pomiędzy indywidualnością a współpracą oraz swobodą a kontrolą – sprawdzając gdzie (dla nas) przebiegają granice między tymi stanami.
Eksplorując takie elementy jak kontrast, kontynuacja, czas, częstotliwość, intencja, interpretacja, logika i limit spróbujemy przyjrzeć się dynamice zmiany improwizacji w kompozycję oraz kompozycji w improwizację.
Poziom open.
Warsztaty dla osób posiadających doświadczenie ruchowe/taneczne, zainteresowanych ruchem, tańcem, teatrem, rozwijaniem umiejętności improwizacyjnych i świadomej pracy z kompozycją.
Prowadzenie warsztatów: Małgorzata Gajdemska – tancerka, choreografka, performerka i animatorka kultury. Absolwentka Choreografii Scenicznej (specjalizacja taniec współczesny) w krakowskiej Artystycznej Alternatywie oraz kursu instruktorskiego Improwizacja ruchu i symbolika ciała w Instytucie Dynamiki Ruchu i Tańca w Essen (Niemcy). Ukończyła szkolenia z Analizy Ruchu wg Labana (ang. LMA – Laban Movement Analysis) w Laban Centre (Londyn) i z notacji tańca (kinetografia) w Instytucie Choreologii (Poznań) oraz liczne kursy z zakresu aktorstwa, tańca, choreografii, arteterapii, pracy z grupą. Współpracowała m.in. z grupą Poste Restante (Sztokholm), grupą Rimini Protokoll (Berlin), Teatrem Plavo Pozoriste (Belgrad) oraz uczestniczyła w interdyscyplinarnym programie dla artystów The Field w Tanzfabrik (Berlin). Współpracuje z Fundacją Artystyczną PERFORM, Stowarzyszeniem Stop-Klatka, Teatrem Powszechnym im. Zygmunta Hübnera w Warszawie.
Związana ze Stowarzyszeniem oraz Kolektywem Artystycznym Format Zero.
W pracy tanecznej i choreograficznej korzysta m.in. z techniki tańca współczesnego, ruchu autentycznego, systemu LMA, techniki CI i innych technik improwizacyjnych.
Opłata za udział:
100 zł – przy wpłacie do 6 lutego (obowiązują wpłaty na konto bankowe).
120 zł – przy wpłacie po 6 lutego.
Liczba miejsc ograniczona.
Decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat.
Informacje i zgłoszenia:
malgorzata.gajdemska@gmail.com