Warszawa/IV Festiwal Butohpolis: Limen Butoh/Sylwia Hanff „Święta wiosna”

Zdjęcie: Warszawa/IV Festiwal Butohpolis: Limen Butoh/Sylwia Hanff „Święta wiosna”

Limen Butoh/Sylwia Hanff „Święta wiosna”. Fot. Sylwia Hanff i India Czajkowska

W ramach Międzynarodowego Festiwalu Butohpolis odbędzie się premiera Świętej wiosny według koncepcji, w reżyserii i wykonaniu Sylwii Hanff.

Dla widzów 18+

Wersja do druku

Udostępnij

Święto wiosny Strawińskiego/Roericha nie jest dla mnie pozostałością kultury naiwnej, ale śladem Tajemnicy splatania się życia, śmierci, seksualności, kultu zmarłych i odradzania się świata. Tajemnicy misteriów niedostępnej dla współczesnej kultury Zachodu. To że powstają kolejne realizacje Święta wiosny świadczy moim zdaniem o pragnieniu odzyskania tego umykającego doświadczenia i znaczenia rytuału ofiarniczego (również w jego symbolicznej formie) jako podtrzymującego istnienie świata. Wybrana nie jest dla mnie figurą kozła ofiarnego w żadnym sensie, a jej taniec interesuje mnie jako obrzęd inicjacyjny widziany w perspektywie nowoczesnej duchowości feministycznej. To doświadczenie przekroczenia Otchłani, namiętnego zjednoczenia z egzystencją, w którym ekstaza miłości miesza się z ekstazą śmierci.

Koncepcja, reżyseria, design, butoh: Sylwia Hanff
Muzyka: India Czajkowska (z wykorzystaniem motywów Święta wiosny Igora Strawińskiego)

Sylwia Hanff – magister filozofii UW, teoretyczka sztuk performatywnych (zajmuje się antropologią teatru i filozofią sztuk performatywnych), pionierka i najbardziej rozpoznawalna polska performerka butoh. Uczyła się u największych mistrzów; tańca współczesnego i orientalnego uczyła się na wielu międzynarodowych warsztatach tańca w Polsce, Wielkiej Brytanii, Niemczech. Reżyserka, choreografka, instruktorka improwizacji tańca i symboliki ciała (dyplom Institut fur Tanz und Bewegungsdynamik), nauczycielka jogi (certyfikat KRI/USA), menadżerka kultury (dyplom Studium Menadżerów Kultury UAM), kuratorka projektów artystycznych oraz z zakresu edukacji artystycznej i kulturalnej, a także projektów społeczno-kulturalnych. Od 20 lat prowadzi współpracę międzynarodową, organizuje wydarzenia artystyczne, a także zaprasza zagranicznych artystów do udziału w swoich projektach. Stworzyła Butohpolis. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Butoh, którego jest Dyrektorką Artystyczną. Na scenie od 25 lat, do tej pory wystąpiła w ponad 40 spektaklach teatrów instytucjonalnych i niezależnych. Od 2002 roku prowadzi Teatr Limen Butoh, w którym stworzyła 25 autorskich spektakli solowych i zespołowych oraz wiele etiud i improwizacji. Do tej pory wystąpiła w bardzo wielu ośrodkach w Polsce i na świecie (USA, Japonia, Francja, Włochy, Holandia, Łotwa). Była aktorką zespołu Warszawskiego Teatru Pantomimy, Teatru Żydowskiego w Warszawie, 10 lat współpracowała z Teatrem Narodowym i Operą Narodową. Od 20 lat prowadzi warsztaty pracy z ciałem i ruchem, w tym długoterminowe projekty edukacyjne (mazowiecka nagroda Impuls Kultury’2021 za projekt Nie wiem, kim był Grotowski. Laboratorium kultury czynnej). Została opisana w książce Jadwigi Majewskiej The Body Revolving Stage. New Dance in New Poland (Instytut Teatralny, 2011) oraz w książce Obecni ciałem. Warsztat polskich tancerzy Magdaleny Zamorskiej (wydanej w jęz. angielskim pt. Intense Bodily Presence: Practices of Polish Butō przez Peter Lang GmbH, 2018). Od wielu lat współpracuje z niezależnymi ośrodkami oraz instytucjami kultury w Warszawie (Instytut Teatralny, Mazowiecki Instytut Kultury, Centrum „Łowicka”, CPK Praga Południe, Służewski Dom Kultury) realizując w nich projekty swojego pomysłu.
www.limenbutoh.net
https://www.facebook.com/limenbutoh

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

premiera •

godz. 19:00

Warszawa: Teatr Akt, ul. Łaziebna 9

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close