Warszawa: Konkurs choreograficzny „Warsaw ZAWIROWANIAdance” – pokazy – dzień 2

Zdjęcie: Warszawa: Konkurs choreograficzny „Warsaw ZAWIROWANIAdance” – pokazy – dzień 2

Fot. Mikko Keski-Vähälä.

Wersja do druku

Udostępnij

Międzynarodowy Konkurs Choreograficzny „WarsawZAWIROWANIAdance”, organizowany przez Fundację Scena Współczesna, to projekt skoncentrowany na prezentacji artystów  związanych z tańcem – zarówno rozpoznawalnych profesjonalistów, jak i młodych tancerzy i choreografów. Tegorocznymi jurorami są: Jasmin Choidi (Irlandia), Iwona Olszowska (Polska), Vadim Kasparov (Rosja), Włodzimierz Kaczkowski (Polska).

Drugiego dnia pokazów wystąpią: Anna Piotrowska & Kamil Bończyk ze spektaklem bless the king_nieliryczna pieśń; Krystyna Lama Szydłowska ze spektaklem Pamiętniki z wakacji; Ilona Gumowska ze spektaklem Moira; Bartek Woszczyński ze spektaklem After the Past; Anna Piotrowska & Alexey Torgunakov ze spektaklem under the dead tree.

bless the king_nieliryczna pieśń

„.[..]Niebezpieczny, niepokojący mrok, kryjący się w niechcianych zakamarkach naszej podświadomości. Bless the king… przepełniony jest agresją i brutalnością. Oglądając go czuję się, jakby ktoś zamknął mnie w piwnicy albo w lochu. Aktorzy ubrani w skóry (spodnie, płaszcz), migające, rzucone w kąt jarzeniówki, dywan, blaszane wiaderko… To wszystko, a także wyraźnie sado-masochistyczna relacja pomiędzy artystami napawa mnie lękiem, ale i fascynacją”.

Katarzyna Zioło, „Reflektor”

taniec: Anna Piotrowska, Kamil Bończyk

muzyka: Anna Piotrowska

czas trwania prezentacji: 15 min.

Pamiętniki z wakacji

Artystka o swojej pracy:

Solo opiera się na pracy ze wspomnieniami z pewnego lata. Nagrania dźwiękowe zebrane przeze mnie podczas wakacji zostały zmiksowane i przetworzone w eksperymentalną kompozycję. Stworzona ścieżka dźwiękowa posłużyła za materiał do odzyskania zapisów wspomnień́ w ciele, na których bazuje choreografia.

taniec: Krystyna Lama Szydłowska

muzyka: Józef Buchnajzer

czas trwania: 10 min.

Moira

W mitologii greckiej Moira jest wcieleniem przeznaczenia, kontrolującym nić życia każdego śmiertelnika od momentu narodzin aż do śmierci. Niczym sieć pajęczą tka losy ludzi, decydując nie tylko o długości ich życia, ale również o spotykającym ich szczęściu i cierpieniu. Jest potęgą działającą równolegle z bogami, a bogowie i ludzie są jej podlegli. Chociaż świat jest zdominowany przez boską moc nadawaną ludziom w różny sposób, czeka na nich jedynie „ciemność”. Najbardziej bowiem pewną rzeczą w życiu człowieka jest to, że prędzej czy później spotka go śmierć. Pozostaje jednak pytanie, czy ludzka istota może wpłynąć na z góry zapisany bieg?

taniec:  Emilia Biskupik, Sara Kozłowska

muzyka: Paweł Odorowicz

czas trwania: 10’30 min.

 After the Past

Zaakceptować to znaczy zrozumieć. Spektakl solowy After the Past to wewnętrzna podróż, w której czas ukazany jest jako przestrzeń, pozwalająca na ponowne doświadczenie różnych momentów z przeszłości. Spektakl ten jest próbą odpowiedzi na ponadczasowe pytanie „kim jestem?” i próbuje zbadać, jak doświadczenia z przeszłości budują naszą osobowość. Dotyka skomplikowanego mechanizmu zaakceptowania samego siebie, zabierając publiczność w osobistą i intymną podróż.

taniec: Bartek Woszczyński

muzyka: Seayool Kim

czas trwania: 10’30 min

under the dead tree

Anna Piotrowska o pracy:

Inspiracją do stworzenia kreacji solowej under the dead tree przez Annę Piotrowską jest postać samego tancerza, utalentowanego Alexeya Torgunakova. Choreografia dedykowana jest jego wrażliwości artystycznej, ogromnej kulturze ruchu oraz otwartości i uważności na materię cielesności. Praca ta nie powstawała według konkretnie postawionych założeń – zrodziła się z obserwacji rozwijającej się emocjonalności jego tańca, która wbrew pozorom nie jest pierwszoplanowa. Punktem wyjścia były ograniczenia, jakie człowiek tworzy sam sobie w życiu. Reszta przyszła na drodze ewolucji materiału. Jak się okazuje, najczystszą drogą w obliczu śmierci – czego doświadczamy zazwyczaj pod koniec naszych dni – jest po prostu i tylko MIŁOŚĆ. W czystej, najprostszej postaci. Jak mogę obserwować siebie, swoje myśli, swój kształt, swój przebieg? Jak mogę pokonywać swoje ograniczenia, które jako człowiek stworzony z umysłu projektuję, daję się im zniewolić i ulec ich powierzchowności? Spieszmy się kochać siebie, a będziemy potrafili kochać innych i przyjmować miłość w każdej postaci.

taniec: Alexey Torgunakov, Kamil Bończyk

muzyka: Anna Piotrowska

czas trwania: 15 min.

***

Tegoroczny Konkurs Choreograficzny „WarsawZAWIROWANIAdance” jest częścią projektu Taneczne Konfrontacje Europejskie: Zawirowania.

Taneczne Konfrontacje Europejskie: Zawirowania

Rezerwacje i bilety:
Wprowadzamy system Pay What You Want. Za wszystkie prezentacje widz zapłaci dopiero po zakończeniu występów w danym dniu, ile uzna za stosowne, w zależności od zasobności portfela i tego, jak podobało się przedstawienie.

Z powodu ograniczonej liczby miejsc, obowiązuje rezerwacja mailowa pod adresem:

Joanna.formatzero@gmail.com.  W treści wiadomości należy wpisywać tytuły spektakli.

Organizatorzy:

Fundacja Scena Współczesna

Teatr Tańca Zawirowania

Współorganizatorzy:

Teatr Rampa

Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny FORMAT ZERO

Teatr Tańca NTF

Dofinansowano ze środków Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu „Muzyka i Taniec – Interwencje 2017”. 

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa, a także Ambasada Izraela w Warszawa oraz Instytut Francuski w Polsce.

IMIT (miniaturka)

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 18:00

Warszawa: Ośrodek Tańca, Teatru i Edukacji Zawirowania, ul. Belwederska 20/22

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close