
fot. M. Starowieyska / Muzeum Historii Żydów Polskich
fot. M. Starowieyska / Muzeum Historii Żydów Polskich
Muzeum Polin zaprasza do udziału w dwudniowych, weekendowych warsztatach tanecznych dla dzieci, towarzyszących wystawie czasowej W Polsce Króla Maciusia. 100-lecie odzyskania niepodległości. Warsztaty to pełne energii spotkania, które oprócz zabawy z ruchem i głosem, są również okazją do nauki współpracy w grupie oraz wyrażania siebie i swoich granic z szacunkiem do drugiego człowieka. Warsztat skierowany jest do grupy wiekowej 10-12 lat i będzie prowadzony przez dwoje doświadczonych tancerzy i pedagogów teatralnych: Katarzynę Sitarz i Tomka Ciesielskiego.
Podczas zajęć dzieci będą poszukiwać różnorodnych i kreatywnych sposobów na opowiadanie własnej historii oraz uczyć się uważnego słuchania historii innych. Poprzez zadania indywidualne i grupowe popracują nad umiejętnością angażowania się, przenoszenia uwagi oraz komunikacji. Zajęcia będą poprowadzone z wykorzystaniem technik improwizacyjnych (m.in. kontakt-improwizacja), tanecznych czy teatralnych, które pozwolą poruszyć wyobraźnię, ciało oraz indywidualny potencjał każdego uczestnika.
Dzieci proszone są o zabranie wygodnych strojów do ćwiczeń oraz wody do picia.
Zajęcia odbywają się w godz. 11.00-15.00.
Bilety: 50 zł (dwa dni warsztatów)
Więcej informacji: www.polin.pl
Katarzyna Sitarz – tancerka, performerka, choreografka. Fascynatka wielopoziomowej (nie)świadomości ciała, podróżniczka sensorycznych i polifonicznych światów, poszukiwaczka efemerycznych wyładowań głosowych. Zajmuje ją istota obecności oraz kolektywizmu. Studiowała filologię słowiańską na Uniwersytecie Wrocławskim oraz ukończyła Rotterdam Dance Academy (Codarts), kształcąc się na wydziale tańca i choreografii.
Tomek Ciesielski – performer, tancerz, badacz i menadżer teatru, w swoich działaniach łączący wszystkie te trzy doświadczenia. Od 2009 roku członek Stowarzyszenia Teatralnego Chorea, w tym czasie uczestniczył w projektach: Antyk/Taniec w Re-Konstrukcji, Koguty, Borsuki i inne Kozły, Oratorium Dance Project.