Spektakle

Warszawa/ Program performatywny wystawy „Inne tańce”/ „Sprzężenia zwrotne”: Ania Nowak, „Bez tytułu 3 (Ohne Titel 3)”

Zdjęcie: Warszawa/ Program performatywny wystawy „Inne tańce”/ „Sprzężenia zwrotne”: Ania Nowak, „Bez tytułu 3 (Ohne Titel 3)”

Ania Nowak, „Bez tytułu 3 (Ohne Titel 3)”, dzięki uprzejmości artystki.

Wersja do druku

Udostępnij

W kwietniu i maju 2018 w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski odbyły się rezydencje performatywne Sprzężenia zwrotne – nadawanie i przyjmowanie formy dla polskich artystów: Ani Nowak, Karola Tymińskiego, Marii Zimpel. Rezydencje były skupione wokół tematu obcości i wykluczenia. Punktem wyjścia projektów rezydentów są pytania o twórczą i destrukcyjną moc ciała oraz możliwość myślenia poza dualistycznymi podziałami na swój/obcy, mężczyzna/kobieta, język/ciało, kultura/natura czy człowiek/zwierzę. Projekt jest poszerzony o prezentację spektaklu Agaty Maszkiewicz. Pokazy odbywają się w ramach programu performatywnego towarzyszącego wystawie Inne tańce.

Ania Nowak, Bez tytułu 3 [Ohne Titel 3]

W Bez tytułu 3 [Ohne Titel 3] Ania Nowak poddaje refleksji możliwość utraty przywiązania do oczywistych kategorii i dualistycznych podziałów na myśl/czucie, fakty/fikcję, pracę/czas wolny, komunizm/kapitalizm. W performansie Nowak eksploruje pracę czułości i rytmy gniewu w późnym kapitalizmie. Bada język, pocałunek i oddech jako sposoby komunikowania.

Współpraca: Aleksandra Osowicz, Jayson Patterson, Agata Siniarska, Dusty Whistles.

Wykorzystane fragmenty tekstu: Kaitlyn Boulding, Ron Padgett, Charles Bukowski, Rumi

Ania Nowak działa na polu szeroko rozumianej choreografii. Tworzy solowe i kolektywne prace eksplorujące napięcia języka oraz niedopowiedzenia i przeobrażenia ciała. Nowak prowadzi research dotyczący miłości jako strategii generowania wiedzy (http://technologiesoflove.tumblr.com), w ramach którego bada ekonomie afektywne, niestabilne struktury troski oraz podejmuje próbę redefiniowania zmysłowości. Jej prace prezentowane były m.in. w Sophiensaele i Akademie der Künste w Berlinie, Nowym Teatrze, CSW Zamek Ujazdowski i Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Art Stations Foundation w Poznaniu, National Center of Dance w Bukareszcie i Arts Santa Mònica w Barcelonie. Ukończyła studia choreograficzne w HZT Berlin. Mieszka i pracuje w Berlinie.

***

Projekt Sprzężenia zwrotne – nadawanie i przyjmowanie formy realizowany  jest w ramach projektu badawczego Kartografie obcości oraz we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca.

Kartografie obcości to projekt badawczy, którego przedmiotem badań jest problem obcości i jego immanentne związki z wykluczeniem. Celem badań jest stworzenie nowatorskiej, pogłębionej płaszczyzny analizy tego problemu oraz zbudowanie na niej platformy, dzięki której będziemy mogli nie tylko lepiej rozumieć takie fenomeny jak „obcość” i „wykluczenie”, ale i próbować przezwyciężać je w kontekście kulturowym, antropologicznym, społecznym i politycznym. Niezbędnym warunkiem realizacji projektu jest odrzucenie podejścia separatystyczno-dualistycznego, które oddziela teorię od praktyki, humanistykę od nauk przyrodniczych, naukę od sztuki, ciało od tożsamości, toż-samego od „obcych”, podmiot od przedmiotu.

www.kartografieobcości.uw.edu.pl

IMIT (miniaturka)Kartografie obcości (miniaturka)

***

Bilety na pojedynczy wieczór:
Normalny: 25 zł
Ulgowy: 15 zł
Bilety dostępne w kasie w holu głównym U–jazdowskiego i rezerwacji od 17 maja

Rezerwacja i informacja:
info@u-jazdowski.pl

+ 48 22 628 12 71 wew. 135

O wystawie Inne tańce:

http://www.taniecpolska.pl/wydarzenia/show/13956

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close