Punkty styku. Performans i współczesność to druga część programu badawczego Muzeum Sztuki Nowoczesnej poświęconego sztukom performatywnym, przygotowywana we współpracy z André Lepeckim – profesorem Performance Studies na Uniwersytecie w Nowym Jorku (NYU). Drugie seminarium w cyklu poprowadzi prof. Nicolas Ridout. Opierając się na konkretnych realizacjach, Nicolas Ridout zapyta o warunki, w jakich tworzy się współczesny model publiczności. Celem seminarium będzie zastanowienie się i rozwinięcie nowych sposobów myślenia o relacjach społecznych i ekonomicznych w performansie: Jaki jest potencjał tych relacji i czy możliwa jest zmiana sytuacji, w której zarówno kwestie publiczności, jak i ekonomii są określane gdzie indziej, poza polem samego performansu? Czy w ogóle można mówić o istnieniu takiego miejsca „poza” w sztuce performansu?
Na seminarium obowiązują zapisy.
Zgłoszenia składające się z bio (max. 300 słów) i krótkiego uzasadnienia chęci udziału w seminarium (max. 500 słów) należy kierować na adres: zapisy@artmuseum.pl z dopiskiem „PUNKTY STYKU” w temacie wiadomości. Termin nadsyłania zgłoszeń: 12 lutego 2014.
Nicholas Ridout: Profesor teatru i sztuk performatywnych na uniwersytecie Queen Mary w Londynie. W swoich badaniach naukowych zajmuje się głównie performansem w poszerzonym spectrum teatru, a także związkami pomiędzy teatrem, sztuką żywą, performansem i ekonomią, jak również teorią publiczności, sztuką partycypacyjną, pojęciem interkatywności i interpasywności. Jego ostatnie publikacje to: Amateurs: Theatre, Communism and Love (Ann Arbor, MI: University of Michigan Press, 2013), Oman, Culture and Diplomacy ( z J.Jones, Edinburgh University Press, 2010), Theatre and Ethics (Palgrave MacMillan, 2009), a także wspóredaktorem Contemporary Theatres in Europe: A Critical Companion (London: Routledge, 2006) z J. Kelleher oraz Stage Fright, Animals, and Other Theatrical Problems (Cambridge: Cambridge University Press, 2006).
Cykl Punkty styku. Performans i współczesność w MSN realizowany jest we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca.