Warsztaty

Warszawa/ Ruch w Instytucie 2018: Ramona Nagabczyńska „Post-ego. Podróże ciała i świadomości poza własne granice” – warsztaty

Zdjęcie: Warszawa/ Ruch w Instytucie 2018: Ramona Nagabczyńska „Post-ego. Podróże ciała i świadomości poza własne granice” – warsztaty

Fot. Wojciech Kopacewicz.

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach cyklu Ruch w Instytucie 2018 Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego zaprasza w cztery kolejne poniedziałki września do udziału w warsztatach z Ramoną Nagabczyńską, zatytułowanych Post-ego. Podróże ciała i świadomości poza własne granice.

 

O warsztatach w pytaniach do choreografki i jej odpowiedziach:

1. Czym jest dla Ciebie choreografia?

To feng shui bez feng shui. System, który nie tylko jest wytwarzany na nowo przy każdej pracy choreograficznej, lecz także wzbogaca, bądź neguje wcześniej wytworzone systemy.

2. Co jest według Ciebie najistotniejsze w pracy z aktorem/ performerem w teatrze?

Poświęcenie swojego ego na rzecz wspólnie wytwarzanego świata. Ponadto zaangażowanie, plastyczność i zabawa.

3. Na czym chciałabyś/chciałbyś skupić się podczas prowadzonych przez siebie zajęć?

Na pretensjonalnej fali dodawania przedrostka post do każdego terminu. Pozwolę sobie popłynąć tą falą i zaproponuję swoją interpretację terminu post-ego, który uczynię tematem naszych spotkań. Podczas warsztatów posłużę się nie tyle metodami, ile szczególnym podejściem do różnych metod pracy, z którymi zetknęłam się na swojej drodze artystycznej​. Od pierwszego kontaktu z metodą Jacques’a Lecoqa​ – przy okazji współpracy z brytyjskim zespołem Clod Ensemble​ – aż do momentu, kiedy doszłam do wniosku,​ że wytwarzany przeze mnie materiał jest najciekawszy, gdy wykonuję go z pominięciem własnego ego. Aktywuje się wówczas pewien rodzaj dehumanizacji​, który zgodnie z moim doświadczeniem paradoksalnie daje dostęp do głębiej ukrytych warstw „ludzkiego potencjału​”.​ Podczas warsztatów przyjrzymy się kolejnym punktom na drodze od techniki Lecoqa, do zainteresowania posthumanizmem i wspólnie spróbujemy wytyczyć jej dalszy tor.

Bilety: pojedyncze zajęcia – 30 zł (osoby powyżej 60. roku życia – 15 zł), karnet na cykl – 290 zł (250 zł w przedsprzedaży).

Bilety na stronie: www.instytut-teatralny.pl oraz w księgarni „Prospero” w Instytucie Teatralnym.

Ramona Nagabczyńska – tancerka i choreografka, pracująca na rynku polskim i międzynarodowym. Uczyła się w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Warszawie, w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem oraz w London Contemporary Dance School w Londynie. Współpracowała m.in. z: Fleur Darkin, Ulą Sickle, Davidem Wampachem, Marysią Stokłosą, Kayą Kołodziejczyk, Alexem Baczyńskim-Jenkinsem, Martą Ziółek, Sjoerdem Vreugdenhilem, Emmą Martin, Rebeccą Lazier, Magdą Szpecht, Pawełem Althamerem, Pauliną Ołowską oraz Clod Ensemble. Do jej prac choreograficznych należą New (Dis)Order (2012), który został wybrany w 2014 do sieci Aerowaves, Re//akumulacja (2012), performans muzealny The Way Things Dinge (2014), solo pURe (2015) oraz MORE (2017). Jest jedną z choreografek wspieranych przez europejską sieć sztuk performatywnych apap-network.

***

Ruch w Instytucie to regularne zajęcia z ruchu i świadomości ciała, mające na celu rozwijanie umiejętności oraz zwiększanie wiedzy o choreografii i tańcu. Ruch w Instytucie 2018 to kontynuacja programu, który rozpoczął się w marcu 2017 roku. Do tej pory zajęcia w ramach programu prowadzili: Izabela Chlewińska, Anna Nowicka, Weronika Pelczyńska, Renata Piotrowska-Auffret, Tomasz Przytycki, Magdalena Ptasznik, Katarzyna Sitarz, Maria Stokłosa i Urszula Wojtkowiak. W tej odsłonie organizatorzy proponują trzymiesięczny cykl z Ramoną Nagabczyńską, Agnieszką Kryst i Izą Szostak.

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close