Spektakle

Warszawa/Scena Młodych Warszawskiej Opery Kameralnej: Kamil Wawrzuta „Profanum” i Maciej Beczek „Ex ego”

Zdjęcie: Warszawa/Scena Młodych Warszawskiej Opery Kameralnej: Kamil Wawrzuta „Profanum” i Maciej Beczek „Ex ego”

Kamil Wawrzuta, PROFANUM. Fot. Kinga Taukert

Wersja do druku

Udostępnij

8 i 9 listopada 2013 roku o g. 19.00 odbędą się kolejne wydarzenia w ramach Sceny Młodych Warszawskiej Opery Kameralnej. Zaprezentowane zostaną dwa autorskie spektakle tańca współczesnego: Profanum Kamila Wawrzuty oraz Ex Ego Macieja Beczka. W projektach uczestniczą studenci i absolwenci Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu – wydziału Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Kształcenie aktorów teatru tańca rozpoczęło się w roku akademickim 2007/2008; specjalizacja powstała we współpracy PWST ze Śląskim Teatrem Tańca. Pierwszą koncepcję programową opracowano w ramach programu Unii Europejskiej Leonardo da Vinci. Od roku akademickiego 2008/2009 specjalizacja przekształcona została w Wydział Teatru Tańca, którego siedzibą jest Bytom.   

 

PROFANUM

Kamil Wawrzuta  (ur.1986)

 

Reżyseria – Kamil Wawrzuta

Choreografia – Kamil Wawrzuta wraz z zespołem tancerzy

Wykonawcy – Absolwenci i studenci Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu: Natalia Dinges, Jan Lorys, Krystian Łysoń, Paulina Jóźwicka, Paweł Zaufal

 

Kamil Wawrzuta: „Profanum to idea, która już od początku sytuuje nas w opozycji do sfery sacrum. Zwyczajność ludzkiego życia zderza się ze świętością zakorzenioną w nas przez wrośnięcie w naszą kulturę religii. Reinterpretując obrazy tak dobrze nam znane m.in. z tradycji chrześcijańskiej – chrzest, biczowanie, stabat Mater Dolorosa czy pieta, zderzając je z życiem zwykłego człowieka z jego zwykłymi potrzebami, dokonujemy pewnej pozornej profanacji, której możliwa kontrowersyjność będzie tylko drogą do wywołania refleksji na temat widzenia inności.W tej historii człowiek jawi się jako istota samotna – zagubiona w świecie, zagubiona w sobie samej. Owa samotność to coś, na co jesteśmy skazani. Nikt przecież nie może przeniknąć do wnętrza naszego umysłu; zawsze pozostaje jakiś obszar tylko dla nas, do którego nikt nie ma dostępu – ta najbardziej intymna część nas samych. Mimo to drugi człowiek jest szansą przełamania owej samotności – stykamy się z sobą, wchodzimy w różne relacje – pojawiają się uczucia przyjaźni, miłości, kontakt fizyczny, ale także złość, nienawiść, przemoc. To balansowanie na granicy pomiędzy miłością i potrzebą bliskości a okrucieństwem będącym częścią naszej zwierzęcej natury, a więc i nas samych, staje się jednym z toposów, po który sięgamy w pracy nad  spektaklem.”

 

EX EGO

Maciej Beczek  (ur. 1989)

 

Reżyseria – Maciej Beczek

Choreografia – Maciej Beczek wraz z zespołem tancerzy

Scenografia – Katarzyna Gajewska

 

Wykonawcy – absolwenci i studenci Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu: Anna Kosiorowska, Natalia Dinges, Karol Miękina, Maciej Beczek, Robert Buczyński – głos

 

Maciej BeczekEX EGO to obraz opowiadający o ludzkim zagubieniu i relacjach, o świecie, w którym ścierają się różne siły: to, co globalnei lokalne, natura i technologia, społeczeństwo i jednostka. Człowiek to mikroświat, samoświadomy i krytyczny. Niedostępny dla innych. Człowiek poprzez wyobraźnię na nowo projektuje rzeczywistość, którą postrzega subiektywnie. Ludzie – istoty samotne z natury – pragną współodczuwania oraz współuczestnictwa z innymi. Jednostka poddaje się wpływom systemów politycznych, religijnych, licznych kodeksów, a także mediów: telewizji i internetu. Tylko dostrzegając problem ludzkiego istnienia, jednostka może w pełni doświadczyć życia, świata. Odbywa się to jednak poza sferą komfortu, o który na co dzień walczymy.”

 

Bilety w specjalnej ofercie:

– normalne 25 zł  (każdy, kto przyjdzie na spektakl z osobą towarzyszącą, otrzyma drugi bilet gratis!)

– ulgowe 10 zł – dla wszystkich uczniów i studentów za okazaniem legitymacji,

do nabycia w kasie biletowej WOK.  Rezerwacje pod numerem +48 22 831 22 40.

 

Warszawska Opera Kameralna jest instytucją muzyczną o ponad 50-letniej historii. Została założona w 1961 roku przez Stefana Sutkowskiego, późniejszego wieloletniego Dyrektora Naczelnego i Artystycznego. Obecnie Dyrektorem Naczelnym Warszawskiej Opery Kameralnej jest Jerzy Lach, a funkcję Dyrektora Artystycznego pełni Ruben Silva. Repertuar Opery Kameralnej cechuje ogromna różnorodność muzycznych stylów i form prezentowanych dzieł: od średniowiecznych misteriów, poprzez opery wczesnego i późnego baroku, opery klasyczne, XVIII-wieczne pantomimy, opery Rossiniego, Donizettiego, po sceniczne dzieła współczesne, spośród których kilkanaście powstało na zamówienie Warszawskiej Opery Kameralnej. Artyści Opery z powodzeniem wykonują również muzykę kameralną, oratoryjną i symfoniczną różnych epok. Od 1986 roku Warszawska Opera Kameralna występuje we własnym teatrze, mieszczącym się w zabytkowym budynku z 1775 roku przy al. Solidarności 76b. Siedziba Opery, o kameralnym wnętrzu z doskonałą akustyką, wpisana jest do rejestru zabytków Warszawy. W skład zespołu artystycznego Warszawskiej Opery Kameralnej wchodzą dyrygenci, soliści, dwie orkiestry – Sinfonietta Warszawskiej Opery Kameralnej i Zespół Instrumentów Dawnych Musicae Antiquae Collegium Varsoviense oraz chór. Sztandarowym i najważniejszym przedsięwzięciem artystycznym Warszawskiej Opery Kameralnej jest Festiwal Mozartowski w Warszawie. Warszawska Opera Kameralna jest instytucją finansowaną ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego. 

 

 

Logo WOK (miniaturka)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close