W ramach IX odsłony Sceny Tańca Studio 2016 zostanie pokazany spektakl Plan ewakuacji (Emergency Plan) Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu w choreografii Piotra Stanka. Przedstawienie z dystansem porusza temat kobiecości, ukazując w krzywym zwierciadle współczesną ikonę „kobiety idealnej”. Tancerki znajdują się w metaforycznej izolatce od świata. Poprzez fizyczny dialog bezustannie dokonują prób odnalezienia siebie w zmanipulowanym przez społeczeństwo i media wyobrażeniu kobiecości. Dwie sfrustrowane kobiety odnajdują w sobie pokłady siły i determinacji by zmienić własne przekonania i kanony myślenia o sobie samych.
Choreografia: Piotr Stanek
Oświetlenie: Radosław Lis
Tańczą: Katarzyna Kania, Dominika Wiak
Data premiery: 15 listopada 2015
Czas trwania: 35′
Dominika Wiak jest studentką piątego roku Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Swoją edukację taneczną rozpoczęła od nauki Rock and Rolla Akrobatycznego, w tej właśnie dziedzinie w 2008 roku zdobyła Mistrzostwo Polski i drugie miejsce na Międzynarodowych Zawodach Klubów Partnerskich. Rok temu zakończyła pracę nad dyplomami: aktorskim w reż. Jerzego Stuhra oraz tanecznym: chor. Jensa van Daele’a. Jest tancerką w spektaklach m.in. Macieja Kuźmińskiego Room 40, który otrzymał nagrodę publiczności na Polskiej Platformie Tańca, Jacka Łumińskiego Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę, Za mgłą oraz W drodze Sylwii Hefczyńskiej- Lewandowskiej. W ostatnich latach stworzyła własne projekty takie jak: Wyścig we współpracy z Dominikiem Więckiem (nagrodzony na festiwalu „3…2…1…TANIEC” oraz „Na Bosaka po trawie”), Zmruż oczy (wyróżniony na konkursie „Beksiński-interpretacje”) oraz inner place. Była uczestniczką wielu warsztatów, w tym w brała udział w projekcie badawczym Joy of discovering w prowincji Shanxi, w Chinach.
Katarzyna Kania – tancerka, choreografka. Edukację muzyczną, taneczną oraz aktorską poszerzała na międzynarodowych warsztatach teatralnych i tanecznych w Polsce i na świecie (m. in. Deltebre Dansa, Dada Hub, OWTW, Festiwal Dei Due Mondi). Jest absolwentką krakowskiego PWST, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Od 2012 roku członek i współzałożycielka polsko-niemieckiej grupy teatralno-tanecznej little: interference, której spektakle były prezentowane na międzynarodowych festiwalach (Niemcy, Rosja, Węgry). Tańczy w spektaklach Jacka Łumińskiego: Święto wiosny…100 lat później (spektakl realizowany we współpracy z grupą Kwadrofonik oraz Lubelskim Teatrem Tańca) oraz Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę. Kształciła się również w Tel Awiwie (Kibbutzim College of Education) i Bratysławie (VSMU, Bratislava). Była asystentką prof. Jerzego Stuhra oraz współautorką choreografii spektaklu dyplomowego na Wydziale Teatru Tańca w jego reżyserii – Ubu Król, czyli Polacy, za którą otrzymała nagrodę przyznaną przez Zarząd Fundacji Sceny im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, asystentką belgijskiego choreografa Jensa Van Daele’a przy spektaklu Working title Ego. Obecnie pracuje z młodzieżą w Teatrze Muzycznym w Gdyni, jak również współpracuje z Wydziałem Teatru Tańca w Bytomiu w charakterze asystenta.
Spektakl powstał dzięki rezydencji w Krakowskim Centrum Choreograficznym (Nowohuckie Centrum Kultury w Krakowie).
***
Scena Tańca Studio
Pierwszy etap sprzedaży (do 30 września)
– 15 zł / jeden spektakl;
– 25 zł / 35* zł — karnet całodniowy
Drugi etap sprzedaży (od 1 października)
– 20 zł / jeden spektakl;
– 35 zł / 45* zł — karnet całodniowy
*od 3 spektakli
Bilety do nabycia w kasie Teatru Studio oraz za pośrednictwem strony internetowej Teatru Studio: www.teatrstudio.pl
Kurator: Włodzimierz Kaczkowski
organizatorzy:
Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza,
Instytut Muzyki i Tańca
dofinansowano ze środków:
Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Miasta Stołecznego Warszawy