Spektakle

Warszawa/Scena Tańca Studio 2017/II: Good Girl Killer „Lotta i Gula”

Zdjęcie: Warszawa/Scena Tańca Studio 2017/II: Good Girl Killer „Lotta i Gula”

Fot. Michał Andrysiak

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach II odsłony Sceny Tańca Studio 2017 grupa Good Girl Killer pokaże spektakl Lotta i Gula.

Artystki o spektaklu:

Dematerializacja i rozpad to słowa-klucze od których zaczynamy swoje działanie. W organicznym ruchu powoli stapiamy się, aby stworzyć nową materię. W miarę upływu czasu nasze ciała ulegają transformacji. Zmęczenie, medytacyjny aspekt wykonywania nieprzerwanie jednej czynności, zmaganie się z ograniczeniami ciała, powodują, że przestajemy traktować się jako osobne jednostki, a zaczynamy postrzegać się jako jeden organizm. Wykorzystujemy ziemię i błoto, które dopełniają naturalistyczny i eschatologiczny wymiar naszego działania.

Naszej akcji towarzyszy instalacja dźwiękowa. Są to spreparowane przez nas pamiętniki kobiet, żyjących przed II wojną światową, które zginęły w tragicznych okolicznościach. Interwencja, jakiej dokonuje w spektaklu Królikiewicz poprzez zapach ziemi i słonej wody, ma za zadanie dopełnić innymi środkami metaforę synestetyczną, powiązać obserwowany ruch ciał tancerek z ciałem odbiorcy, na innej niż wzrokowa, pełniejszej płaszczyźnie zmysłów.

Reżyseria i wykonanie: Magda Jędra i Anna Steller (Good Girl Killer)

Interwencja synestetyczna aromatem z serii „Absoluty”: Anna Królikiewicz

Produkcja: ARTLOOP Festival

Premiera: 2011 rok

Magda Jędra – tancerka, choreografka, performerka. Zaczęła tańczyć w Gdańskim Teatrze Tańca Melissy Monteros i Wojciecha Mochnieja (1997–1999). W 2005 wraz z muzykami Grzegorzem Welizarowiczem i Zbigniewem Bieńkowskim oraz Anną Steller stworzyli swój pierwszy wspólny spektakl pod tytułem Good Girl Killer, od którego została przyjęta nazwa ich grupy. Jej spektaklom blisko jest do idei performansu i nurtu site-specific. Improwizacja jest dla niej podstawą procesu twórczego, a pracę nad spektaklem rozumie jako poddanie się temu procesowi. W swojej pracy artystycznej lubi posługiwać się jednocześnie odmiennymi stylistykami oraz środkami czerpiącymi zarówno z popkultury , jak i tzw. kultury wysokiej. Laureatka Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska dla Młodych Twórców za spektakl Good Girl Killer (2006). Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wielokrotna stypendystka Miasta Gdańska oraz Samorządu Województwa Pomorskiego. Rezydentka pierwszej wymiany choreografów między Polską a Filadelfią, realizowanej przez Art Stations Foundation w Poznaniu, Instytut Muzyki i Tańca, Instytut Polski w Nowym Jorku i Dance/USA Philadelphia. Prowadzi zajęcia z techniki tańca współczesnego i improwizacji. Współpracuje z wieloma polskimi twórcami, w tym na stałe z Anną Steller. Mieszka w Gdańsku.

 

Anna Steller – tancerka, performerka i choreografka. Na scenie występuje od 1993 roku. Od 1993 roku tańczy w Gdańskim Teatrze Dada von Bzdülöw. Od 2003 roku współpracuje z Teatrem Patrz Mi Na Usta. Gościnnie występowała w Teatrze im. Gombrowicza w Gdyni i Teatrze Wybrzeże w Gdańsku. Współzałożycielka zespołu Good Girl Killer (2005), w którym obecnie tworzy wraz z Magdą Jędrą. Od wielu lat tworzy spektakle taneczne, akcje performance oraz performance typu site-specific. Autorka spektakli solowych: Przemieszczenie (2012), Solove (2013) w ramach rezydencji podczas MAAT Festival w Lublinie. Jest laureatką Nagrody specjalnej Marszałka Województwa Pomorskiego za wybitne zasługi w dziedzinie twórczości artystycznej (2012) oraz Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska dla Młodych Twórców za spektakl Good Girl Killer (2007). Jest stypendystką danceWEB (warsztaty w ramach ImPulsTanz Festival w Wiedniu, 2003), programu Visegrad Fund (2015) i stypendystką Alternatywnej Akademii Tańca przy Art Station Foundation (2014). Od wielu lat bierze udział w projektach międzynarodowych z dziedziny tańca jak i sztuk wizualnych: m.in. Telling The Baltic (ART Line projekt), There might be others w choreografii Rebecki Lazier (produkcja Art Station Foundation). Współpracowała m.in. z teatrem 7273 z Genewy, Nigelem Charnockiem, Rafałem Dziemidokiem, Mariolą Brillowską (Hamburg).

Anna Królikiewicz – absolwentka Wydziału Malarstwa ASP Gdańsk (1993), po uzyskaniu w 2010 roku tytułu doktora habilitowanego, zaczęła prowadzić na uczelni Czwartą Pracownię Rysunku. W latach 2001–2003 uczyła w kilku pracowniach na wydziałach Sztuki i Projektowania Graficznego Bilkent University w Ankarze. Zajmuje się monumentalnym rysunkiem i instalacją. Autorka wielu wystaw indywidualnych, brała udział w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych w kraju i za granicą, swoje prace pokazywała m. in. w Nowym Jorku, Istambule, Ankarze, Kolonii, Brukseli, a także w Polsce – w opuszczonym sklepie mięsnym w Sopocie, sali jadalnej zakonu Kartuzów i oliwskim lesie. Laureatka nagród za osiągnięcia artystyczne i pedagogiczne, stypendystka Miasta Sopot. Zajmują ją obszary związane z szeroko pojętą fizycznością ciała i kruchością pamięci, jej ostatnie prace dotyczą zagadnień z fizjologii smaku.

***

Scena Tańca Studio

Pierwszy etap sprzedaży (do 15 maja)
– 15 zł / jeden spektakl;

Drugi etap sprzedaży (od 15 maja)
– 20 zł / jeden spektakl;

 

Bilety do nabycia w kasie Teatru Studio oraz za pośrednictwem strony internetowej Teatru Studio: www.teatrstudio.pl

Kuratorki: Katarzyna Bester, Karolina Wycisk

organizatorzy:

Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza,

Instytut Muzyki i Tańca

www.teatrstudio.pl

www.imit.org.pl

dofinansowano ze środków:       

Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Miasta Stołecznego Warszawy

IMIT (miniaturka)    Studio Teatr Galeria (miniaturka)

MKiDN dofinansowanie (miniaturka)Zakochaj się w Warszawie - logo finansowanie (miniaturka)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close