Warszawa/Scena Tańca Studio 2017/II: Vincent Glowinski „Human brush”

Zdjęcie: Warszawa/Scena Tańca Studio 2017/II: Vincent Glowinski „Human brush”

Fot. Alice Piemme

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach II odsłony Sceny Tańca Studio 2017 Vincent Glowinski pokaże spektakl Human brush. Human brush to obraz ciała, które zużywa się i konfrontuje samo ze sobą. To ciało w ciemności, które w pamięci ma swój własny obraz. Spektakl wykorzystuje technologię wyświetlania obrazu, graficznego śledzenia i znakowania ruchu. Ciało, oświetlone niczym zdjęcie w ciemni, pozostawia ślady tworzące obrazy. Z tych cielesnych znaków wyłaniają się najróżniejsze kształty – nieziemskie szkielety, nieznane gatunki kręgowców. Obrazy te przywodzą na myśl rysunki naskalne lub zagmatwane detale zdjęć rentgenowskich – żywą anatomię. Czy to my jesteśmy projektantami tych form, czy też to te prymitywne wzorce kierują naszym ruchem? Ciało reaguje tu na efemeryczność medialnych obrazów jakby starało się uchwycić wspomnienia swoich snów.

Reżyseria i choreografia: Vincent Glowinski

Konsultacja artystyczna, oprogramowanie: Jean-Francois Roversi

Tańczy: Vincent Glowinski

Muzyka: Eric Desjeux

Produkcja: Entropie Production

Wsparcie: Ultima Vez, Les Brigittines, Cinéma Nova, KunstenFestivalDesArts, Maison des Cultures de Molenbeek

Vincent Glowinski (pseud. „Bonom”) – twórca rysunków i murali, performer. Głównym źródłem jego praktyki artystycznej jest rysunek. Obserwacje fizjologii zwierząt, anatomia i morfologia, prawa nauk przyrodniczych, wywierają znaczący wpływ na jego sztukę. Po zamieszkaniu w Brukseli, Glowinski stał się rozpoznawalny jako twórca rysunków i murali; pod pseudonimem „Bonom” tworzył monumentalne obrazy. Próba uchwycenia ruchu jest jedną z głównych dziedzin jego badań i twórczości. Inspirując się Edwardem Muybridgem i Julesem Marey’em, stworzył „freski chronofotograficzne”, malując na ścianach tuneli kolejowych dziesiątki obrazów, które dekomponują i przetwarzają ruchy zwierzęce. W 2013 roku stworzył MÉDUSES, którego producentem była Ultima Vez. W performansie Human brush, który jest kontynuacją tej pracy, Glowinski kontynuuje swoje zainteresowania – to ciało jest w centrum rysunków, niejako prowokując ich kształt.

***

Scena Tańca Studio

Pierwszy etap sprzedaży (do 15 maja)
– 15 zł / jeden spektakl;

Drugi etap sprzedaży (od 15 maja)
– 20 zł / jeden spektakl;

 

Bilety do nabycia w kasie Teatru Studio oraz za pośrednictwem strony internetowej Teatru Studio: www.teatrstudio.pl

Kuratorki: Katarzyna Bester, Karolina Wycisk

organizatorzy:

Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza,

Instytut Muzyki i Tańca

www.teatrstudio.pl

www.imit.org.pl

dofinansowano ze środków:       

Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Miasta Stołecznego Warszawy

IMIT (miniaturka)    Studio Teatr Galeria (miniaturka)

MKiDN dofinansowanie (miniaturka)Zakochaj się w Warszawie - logo finansowanie (miniaturka)

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:30

Warszawa: Duża Scena, Teatr Studio, Pl. Defilad 1.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close