W ramach VII odsłony Sceny Tańca Studio 2018 zostaną pokazane dwa spektakle jednego wieczoru: TOO BEAUTIFUL zespołu Propagande C w choreografii Marzeny Krzemińskiej oraz No Sugar, No Candy Marii Mavridou i Małgorzaty Haduch.
TOO BEAUTIFUL
Too Beautiful jest spektaklem autofikcyjnym, przedstawiającym nową wersję historii o Królewnie Śnieżce. Królewna pochodzi z Polski, mieszka we Francji i zadaje sobie mnóstwo pytań na temat własnej tożsamości (również narodowej) takich, jak: „Skąd pochodzę?” i „I jakie jest moje dziedzictwo?”. Pytania stawiane początkowo na poziomie języka (do tego w języku francuskim, więc z dużym problemem, bo królewna nie jest nawet w stanie poprawnie wypowiedzieć słowa tożsamość), przenoszą się na poszukiwania w ciele. Artyści szukają cielesnego ja w skomplikowanym kontekście kulturowym pomiędzy tęsknotą za rytuałem (rodzajem wspólnotowego transu i śpiewem tradycyjnym, który spełnia szczególne funkcje i jest częścią przeżycia wspólnotowego) a wszechobecną kulturą popularną, która stawia swoje wymagania i proponuje ciału konkretny obraz. Główne pytania jakie zadaje sobie twórczyni w tej pracy dotyczą kobiecości, piękna i tożsamości.
Choreografia i wykonanie: Marzena Krzemińska,
dramaturgia: Chris Dupuis,
muzyka Julien Vadet,
światła: Ronan Bernard,
opieka artystyczna: Christine Quoiraud, Thomas Chopin,
administracja i produkcja: Marion Cachan.
Premiera: 30 marca 2017, czas trwania: 35 min.
Partnerzy: Association Un Soir à l’Ouest – Brest, Centre d’art Passerelle – Brest, Baia Mare – Roumanie, CNDC – Angers, Espace Darja – Maroc, Festival Banc Public – Saint – Brieuc, Réservoir Danse – Rennes.
Spektakl powstał dzięki wsparciu finansowemu Spectacle Vivant en Bretagne.
No Sugar, No Candy
No Sugar, No Candy to duet w wykonaniu greckiej tancerki Marii Mavridou oraz krakowskiej choreografki Małgorzaty Haduch. Artystki poznały się w Amsterdamie w 2003 roku. Fascynuje je wspólne tańczenie – ich wyjątkowy język sceniczny rozwija się poprzez performansy w różnych okolicznościach i miejscach. Z pewnością głos staje się dla nich głównym motorem dla ekspresji ciała. Rezultatem wielu wspólnych występów z muzyką na żywo jest dokładne zrozumienie muzyczności akcji scenicznych. Mavridou i Haduch rozwijają podejście do choreografii, jak i do kompozycji muzycznej, z wielką uważnością badają także ciszę. Czasem No Sugar, No Candy przypomina dwie różne radiostacje nadające jednocześnie, lecz z poczuciem, że opowiadają tą samą historię z dużą dozą empatii. Zdarza się, że występ obnaża pokłady emocji wyciągnięte na wierzch w szczery i kruchy
sposób. Artystki dają sobie nawzajem przyzwolenie na język ekspresji, który być może jest zbyt intensywny, rażący w oglądaniu, lecz wierzą, że to adekwatna droga do pełnego wyrażania siebie, do pełni bycia razem, do pełni życia i nie cofania się przed czymkolwiek. Odpowiedzialność wobec siebie nawzajem, za siebie, wobec widza stała się równoległym tematem tego duetu. Występy duetu Mavridou i Haduch charakteryzują się koncentracją, szorstkością, czułością i zaufaniem. Ten duet jest do szpiku kości osobisty – scena staje się przestrzenią, by podzielić się sprawami, o których te dwie kobiety nigdy by sobie nie powiedziały
w „realu”. Tańczenie razem sprawia, że poruszają się w sposób, w który nie przytrafia im się z nikim innym. Dlatego to kochają.
Choreografia i koncept: Maria Mavridou, Małgorzata Haduch.
Premiera: 8 sierpnia 2017,
czas trwania: 40 min.
***
Scena Tańca Studio to program regularnej prezentacji najciekawszych spektakli tanecznych z całej Polski, zrealizowanych przez polskich artystów i zespoły lub twórców działających na stałe w Polsce. Cyklicznie przez kilka dni w miesiącu Teatr Studio będzie przestrzenią dedykowaną wyłącznie wydarzeniom tanecznym – w programie znajdą się wydarzenia, pokazujące różnorodność form i stylów tańca współczesnego.
BILETY na wszystkie spektakle: 20 zł
Bilety do nabycia w kasie Studio teatrgaleria oraz za pośrednictwem strony internetowej Studio teatrgaleria: www.teatrstudio.pl
Kuratorzy: Anna Królica, Adam Kamiński
Organizatorzy:
Studio teatrgaleria,
Instytut Muzyki i Tańca
Dofinansowano ze środków: