Spektakle

Warszawa/Studium Teatralne: Bytom w Studium – spektakle absolwentów Wydziału Teatru Tańca

Zdjęcie: Warszawa/Studium Teatralne: Bytom w Studium – spektakle absolwentów Wydziału Teatru Tańca

materiały organizatora

Wersja do druku

Udostępnij

Studium Teatralne w Warszawie zaprasza na wieczór spektakli młodych tancerzy, absolwentów Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie. Pokazane zostaną cztery autorskie projekty: Dokument. Jestem Ptakiem Victorii Herczek, multitude Wojciecha Marka Kozakapapi pacify Małgorzaty Czyżowskiej i 5,6,7, i Victorii Herczek i Oscara Mafy.

Tym co rodzimy/tworzymy szukamy dialogu i konfrontacji z Wami.

Chcemy pokazać kim jesteśmy, co robimy i czym/jak się bawimy.

To forma spotkania z widzem i jesteśmy ciekawi co z tego wyjdzie..

Przyjdźcie i zobaczcie.

4 performerów

4 projekty

4 różne spojrzenia na szeroko pojęty ruch i teatr

1 artystka wizualna

1825 dni spędzonych na Wydziale Teatru Tańca

9 125 dyskusji różnych

20 075 godzin wypoconych na sali

21 900 obiadów zjedzonych z pudełek

6 kończyn poruszanych w tym samym czasie

10 800 pomysłów na miesiąc

39 960 pomysłów na dobę

nie/skończenie wiele inspiracji

1 wydarzenie, na które was serdecznie zapraszamy:

95 minut działań/akcji/reakcji

70 miejsc

Dokument. Jestem Ptakiem.

Jestem przyrodniczym świadectwem ptaka.

Sztuczny świat – sztuczny ptak.

Nie wszystko co piękne jest piękne.

Ptak oddycha z ulgą, dlatego siedzi na dachu.

Ptak ten jest światem. Jednostką odpowiadającą za ogół.

Ptak ten jest zamknięty w chmurach, a właściwie chciałby być.

Ptak lata w miejscu.

Migruje w miejscu.

Trochę ja się czuję, wiesz jak taki egzotyczny ptaszek w klatce, bo też te kolory.

Ja się czuję trochę jak jakaś papużka, która jest taka niby piękna, ale w sumie to jest kiczowata.

To ja się mniej więcej tak czuję.

Ptaka można tak sobie oglądać w naturalnym środowisku. Bądź nienaturalnym również.

Ptak pozuje.

Ptak zmienia pozy.

Ptak może teraz spokojnie odetchnąć z ulgą i przysiąść sobie na betonowej gałęzi.

Ptak ten mruga, kiedy słońce świeci mu w oczy.

To mogłoby się wydarzyć. Świat bez ptaka pójdzie z dymem.

Ale ptak i tak puszcza go z dymem.

Ptak lata.

I ptak szybuje.

Ptak lata. I ptak szybuje.

Ptak puszcza wszystko z dymem.

koncepcja i wykonanie: Victoria Herczek

scenografia: Anna Aderek

czas trwania: 35 min.

multitude

multitude (ang. mnogość, wielość) to proces kształtowania, stawania się. Podejmuje temat o b c e g o poruszającego się w strukturach społecznych, jego dążeń, pragnień i przeżyć. Jest to podróż do świata wewnętrznego i zewnętrznego, w głąb cielesności i umysłowości. Konfrontuje ludzką potrzebę nazywania i klasyfikacji zjawisk z różnorodnością rzeczywistości.

Praca była prezentowana w Wiosce Teatralnej Węgajty w 2018 roku oraz na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Lokoranga w Kalkucie w 2018 roku. Otrzymała Nagrodę Instytutu Muzyki i Tańca na 6. Ogólnopolskim Dniu Mnodramu w Koszalinie w 2018 roku.

koncepcja i wykonanie:: Wojciech Marek Kozak

reżyseria światła: Radosław Lis

czas trwania: 25 min.

papi pacify

Papi pacify to projekt traktujący w mikro skali o makro pragnieniach. Pragnieniach totalnych, niemożliwych, nieskończonych. Pragnieniach kobiet. Delikatne ruchy przeistaczają się w symboliczne gesty. Następuje płynne przesunięcie z rejonów niewinnej sensualności w sferę brutalnej i perwersyjnej seksualności. Gdzie następuje granica między samokontrolą a jej brakiem? Czy autodestrukcyjny gest może stanowić afirmację współczesnej kobiecości? Czy seksualność kobiet utożsamiana jedynie z pornografią i uległością może stać się ich przywilejem i siłą?

Praca była prezentowana na Polskiej Platformie Tańca w 2017 roku w ramach prezentacji bytomskiego Wydziału Teatru Tańca PWST w Krakowie.

koncepcja i wykonanie: Małgorzata Czyżowska

czas trwania: 10 min.

5,6,7, i

Projekt jest wynikiem poszukiwań i rozmyślań nad tożsamością rytmu. Co stanie się w momencie, kiedy rytm wyjdzie poza ograniczające go ramy taktów i jaka będzie jego relacja do metrum? Jak oddać bezduszną wirtuozerię wartości rytmicznych stojąc w obliczu słabości ludzkiego ciała? W trakcie działania rytm jest dekonstruowany, fragmentaryzowany, przeobrażany, a ostatecznie zostaje ucieleśniony. Rytm staje się wszechobecny, porusza się, rzeźbi przestrzeń i zaznacza swe istnienie wszelkimi możliwymi sposobami oddziałując na jak największą ilość zmysłów u widza.

Praca została zaprezentowana w Finale 7. edycji konkursu choreograficznego 3,2,1…taniec! w 2017 roku, w Finale Międzynarodowego Konkursu Choreograficznego OPUS 1 w Słowenii w 2017 roku, na 5 stacji – Festiwalu Sztuki na starym dworcu w Katowicach w 2017 roku i podczas Mandala Performance Festival we Wrocławiu w 2017 roku.

koncepcja i wykonanie: Victoria Herczek, Oscar Mafa

czas trwania: 15 min.

Bilety: 10-20 zł do kupienia na miejscu

***

Victoria Herczek 

ur. 1995, od 2014 roku studentka Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Tworzy własne projekty i choreografie, w których manifestują się jej artystyczne poszukiwania i przekonania. W  2016 roku współtworzyła spektakl nie/widzialne dla Galerii Negatyw. Rok później kontynuacją projektu była instalacja performatywna wystawiona na 5 stacji – Festiwalu Sztuki na starym dworcu w Katowicach. Wraz z Oscarem Mafą współtworzyła choreografię 5,6,7,i, która była wystawiana na wielu scenach w Polsce i za granicą. W sierpniu 2018 roku wystąpiła w filmie A Republica das Bruxas w reżyserii Valerio Giovanniniego. Prowadzi anty-vloga jako frau herczegh, gdzie materializują się jej zainteresowania performancem oraz montażem wideo.

Anna Aderek

ur. 1993. Zajmuje się działaniami performatywnymi i scenografią. Pochodzi ze Szczecina. Wykształcenie zdobyła na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach na kierunku grafika warsztatowa (2013-2018). Uzyskała dyplom w pracowni Interpretacji Literatury oraz prezentacja dodatkowa w pracowni scenografii. Wielokrotnie nagradzana m.in.: zdobyła Nominację do nagrody na 10. Biennale Grafiki Studenckiej w 2017 roku, tytuł Ambasador Canson 2015. W 2012 oraz 2013 roku była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Prezydenta Miasta Szczecin (Stypendium Artystyczne)

Małgorzata Czyżowska

ur. 1988. Absolwentka Kulturoznawstwa UW. Obecnie studentka V roku PWST WTT w Bytomiu. Stypendystka Kibbutzim Collage of Education w Tel-Awiwie. Doświadczenie sceniczne zdobywała współpracując m.in. z Janem Peszkiem (Wariat i zakonnica), Jerzym Stuhrem (Bal w operze), Mariuszem Trelińskim (Ognisty anioł), Błażejem Peszkiem (Rocznica), Michałem Siegoczyńskim (Niżyński). Choreografie jej autorstwa można oglądać w Polsce i za granicą, m.in. double trouble (Festiwal Nowa Generacja, Praga), papi pacify (Polska Platforma Tańca, Bytom).

Oscar Mafa

ur. 1993. Pochodzi z Mysłowic, względnie też z Pretorii. Aktor, tancerz, student roku dyplomowego Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie im. St. Wyspiańskiego na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Wystąpił w spektaklach: Gdzie jest Paweł? w reżyserii Jana Peszka, Stany Skupienia w choreografii Jacka Przybyłowicza, 1725 m.n.p.m. w choreografii Joanny Chułek w ramach programu Scena dla tańca, Konformista w reżyserii Bartosza Szydłowskiego w Teatrze Łaźnia Nowa w Krakowie, Carmen w reżyserii Andrzeja Chyry, Skazany na bluesa w reżyserii Arkadiusza Jakubika, Lorem Ipsum w reżyserii Pawła Urbanowicza, Rajza po Kaufhauzie w koncepcji Doroty Furmaniuk, Polonez alla Polacca na niemiecką nutę w reżyserii Sebastiana Majewskiego, oraz w spektaklu Rozkosz w reżyserii Jakuba Lewandowskiego w teatrze Rozbark. Finalista 7. edycji konkursu choreograficznego 3,2,1…taniec! oraz międzynarodowego konkursu choreograficznego OPUS 1 za etiudą taneczną 5,6,7,i w choreografii współtworzonej z Victorią Herczek. Członek nieformalnego kolektywu teatralnego Vagabond Physical Collective.

Wojciech Marek Kozak

ur. 1993. Pochodzi z Gądecza pod Bydgoszczą. Aktor, tancerz, performer, student V roku AST w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Jego zainteresowania krążą wokół sztuk performatywnych, w których poszukuje odpowiednich dla niego form wyrazu. Współpracował m. in. z Jackiem Przybyłowiczem (Stany Skupienia), Jerzym Stuhrem (Bal w Operze), Iloną Trybułą i Adamem Świtałą (Uważnie się przyglądam), Sebastianem Majewskim (Polonez alla polacca na niemiecką nutę), Janem Peszkiem (Wariat i Zakonnica), Rudolfem Zioło (Sinobrody. Nadzieja kobiet), Katarzyną Pawłowską (DEXTRAL). Fascynują go Indie. Współpracuje z kalkuckim teatrem Kasba Arghya, gdzie odbył rezydencję i zrealizował monodram Moja podróż do Veda Prakritih w reż. Manish Mitra, który prezentowany był na wielu scenach w Indiach i Polsce. Tworzy również własne projekty takie jak multitude (Nagroda Instytutu Muzyki i Tańca na 6. Ogólnopolskich Dniach Monodramu w Koszalinie), performance Interwiev. Współtworzył też projekt Nie/widzialne, w ramach którego powstał spektakl teatru tańca oraz instalacja performatywna.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close