Spektakle

Warszawa: Teatr HOTELOKO „frau / mujer / femme” – pokaz work-in-progress

Zdjęcie: Warszawa: Teatr HOTELOKO „frau / mujer / femme” – pokaz work-in-progress

Fot. materiały organizatorów

Wersja do druku

Udostępnij

Teatr HOTELOKO zaprasza na pokaz przedpremierowy performansu o kobiecości frau / mujer / femme, w którym spotykają się ludzie żyjący w Warszawie i w Berlinie. W jaki sposób miasto pomaga być kobietą, matką, żoną, szefową, nastolatką, sportsmenką, dyrektorką, artystką? Co jest w kobiecości najcenniejsze? Co najzabawniejsze? Co najtrudniejsze? Spektakl oparty jest na połączeniu działań performatywnych z tańcem współczesnym. Zbudowany jest z różnych opowieści kobiet i mężczyzn z dwóch europejskich miast.

Jak masz na imię?

Wie heisst du?

Jakie są Twoje korzenie?

Was ist deine Herkunft?

Gdzie się urodziłaś/eś?

Wo bist du geboren?

Jakie miałaś/eś najpiękniejsze przeżycie związane z kobiecością/męskością?

Dein schönstes Erlebnis, das mit Weiblichkeit/Männlichkeit zusammenhängt?

Co dla Ciebie oznacza być kobietą/mężczyzną?

Was heisst es für dich ein(e) Frau/Mann zu sein?

Ile widzisz w sobie swojej matki/ojca?

Wie viel siehst du in dir von deiner Mutter/ deinem Vater?

Twoje ulubione miejsce w Warszawie/w Berlinie?

Dein Lieblingsort in Warschau/in Berlin?

Koncepcja/dramaturgia/wideo: Agata Życzkowska

Choreografia: Magdalena Przybysz

Performerzy: Ellen Gronwald, Katarzyna Kafel, Agata Życzkowska, Alfredo Bautista oraz mieszkańcy Warszawy i Berlina

Muzyka: Alfredo Bautista

Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru NOWA FALA

Podziękowania za udział dla Kariny, Basi, Łucji, Zuzi, Marty, Wojtka, Tomka, Helenki, Barbary, Ani, Ilony, Teresy, Hielde, Sigrun, Julii, Kathariny, Marianne, Moniki, Heather, Marii, Sandro, Josha.

Teatr HOTELOKO powstał z inicjatywy aktorki, reżyserki, performerki i producentki Agaty Życzkowskiej. Realizuje artystyczne, edukacyjne i społeczne projekty na pograniczu tańca, teatru i performansu, łącząc te dziedziny sztuki.

Więcej

Agata Życzkowska – aktorka, performerka, reżyserka, producentka, absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (2001). Od początku związana z teatrem fizycznym w działaniach na pograniczu teatru, tańca i performansu; brała udział w wielu warsztatach z uczniami Jerzego Grotowskiego (Eugenio Barba: Odin Week, ISTA; Abani Biswas: Milon Mela; Jairo Cuesta i James Sloviak: New Word Performance Laboratory; Bruce Myers i Toshi Tsuchitor: aktorzy Petera Brooka; Raúl Iaiza: Teatro La Madrugada z Mediolanu) oraz – improwizacji kontaktowej w ramach Warsaw Flow (Ray Chung). Wyreżyserowała spektakl taneczny Dziady (chor. Beata Wojciechowska) w ramach Warszawskiej Sceny Tańca 2012. Brała także udział jako performerka m.in. w spektaklu The SHOW MUST GO ON (chor. Jérôme Bel) w Teatrze Dramatycznym w Warszawie (2011) oraz – w projekcie Family Affair włoskiego kolektywu ZimmerFrei w ramach Warszawskiej Sceny Tańca 2015 w Narodowym Instytucie Audiowizualnym. Przez kilka lat współpracowała z Fundacją Ciało/Umysł jako koordynatorka Festiwalu Ciało/Umysł oraz Warszawskiej Sceny Tańca, zrealizowała m.in. jako producent projekt You KANT Dance w choreografii Magdaleny Przybysz. W 2011 roku założyła Teatr HOTELOKO, gdzie zrealizowała jako producentka, aktorka i performerka kilka projektów m.in. spektakl teatru fizycznego Pracownia Ludica nr 2 we współpracy z hiszpańską grupą Enczima Teatro (2011), a także performans selfie (2014) i jutro: urodziny (2015) oraz wyreżyserowała dwa performanse o charakterze artystyczno-społecznym: nowe wyzwolenie (2015) oraz Syrena herbem twym zwodnicza/RZECZ O WOLNOŚCI (2016).

Magdalena Przybysz choreografka, performerka, tancerka. Jest jedną z bohaterek książek o tańcu Anny Królicy Pokolenie solo oraz antologii tekstów Nowy taniec. Rewolucje ciała. Była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2013 roku oraz stypendystką Solo Projekt Art Station Foundation by Grażyna Kulczyk w 2009 roku. Jest absolwentką psychologii stosowanej na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Taneczną drogę artystyczną rozpoczęła w 2003 roku w Krakowie w Eksperymentalnym Studio Tańca (EST) Iwony Olszowskiej. Jej prace powstają często jako kooperacja z artystami innych dziedzin i pokazywane są podczas ważnych wydarzeń kulturalnych takich, jak: Festiwal Malta (Przesilenie letnie), CSW w Warszawie, Łodzi, Toruniu; podczas Europejskiego Kongresu Kultury we Wrocławiu (Wytnij-wklej), Cricoteca w Krakowie, Festiwal UNITHEA we Frankfurcie, Tanztage w Berlinie (Mój Poland Drive). Regularnie współpracuje z Teatrem HOTELOKO przy projektach artystyczno-społecznych i performansach, łączących wiele dziedzin sztuki. Obecnie pogłębia swój warsztat, biorąc udział w specjalistycznym kursie edukacji somatycznej Body Mind Centering®. Bada zagadnienia anatomii i biofizjologii, po czym przekłada tę wiedzę na język współczesnej choreografii.

Ellen Gronwald – tancerka, performerka.Urodziła się we Frankfurcie nad Menem. Taneczną i teatralną drogę rozpoczęła w 2002 roku współpracą ze Studiobühne w Kolonii. Uczestniczyła w młodzieżowym Jugendclub Schauspielhaus Köln, gdzie przez dwa lata zdobywała doświadczenie w dziedzinie tańca współczesnego. W latach 2008-2011 powróciła do Studiobühne z kolektywem lichtgestalteN, specjalizującym się w teatrze fizycznym. Od 2008 roku mieszka w Berlinie. Jest absolwentką Studium Teatru Tańca i Ruchu Integrales Theater – TATWERK w Berlinie, kierowanym przez Samuela Nuneza, który pracuje metodami: Stanisławskiego, Grotowskiego i Artaud, łączy improwizację kontaktową z tańcem współczesnym i elementami tańca butoh. Brała udział w wielu projektach na granicy teatru i tańca, m.in. TEA dance europe express, który był prezentowany na Festiwalu Sophiensaele w Berlinie, gdzie otrzymał Nagrodę Jury. Spektakl był także prezentowany na OutNow Festival w Bremie. Obecnie Ellen Gronwald pracuje, wraz ze swoim mężem, nad projektem audiowizualnym Travelling Audiovisual Sciencefiction Performance.

Katarzyna Kafel – aktorka, performerka, absolwentka studium teatru ruchu Integrales Theater – TATWERK w Berlinie i Literaturoznawstwa (Uniwersytet Wrocławski). Współtworzy kolektyw teatralny TATWERK ENSEMBLE, gdzie zagrała m.in. w adaptacji Tramwaju zwanego pożądaniem Tennessee Williamsa – Durst, Roberto Zucco Bernarda-Marie Koltèsa, Salome Oscara Wilde‘a, „Pokojówki” Jean Geneta. Jest performerką w grupie DER LACK IST AB, która realizuje cykliczne projekty artystyczne (der Lack ist ab, Weltuntergang), gdzie kształtuje nowy język ciała. Współpracowała m.in. z  Ryszardem Nieoczymem, Samuelem Nuñezem, Marciem Carerrą, Christiną Emig-König, Vicentem Gisbertem. Wystepuje jako aktorka w inscenizacji dramatu Augusta Strindberga Silniejsza (w jęz. niemieckim) w reżyserii Marianne Klausen w Brotfabrik w Berlinie, która jest próbą połączenia teatru ruchu i teatru słowa. Brała udział w performansie selfie/kiste kolektywu Teatr HOTELOKO.

 Wstęp wolny!

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa.

Zakochaj się w Warszawie - logo (miniaturka)

powiązane

Ludzie

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close