Spektakle

Warszawa: Teatr Tańca Zawirowania „Looking for Asylum” – chor. Ido Tadmor

Zdjęcie: Warszawa: Teatr Tańca Zawirowania „Looking for Asylum” – chor. Ido Tadmor

Teatr Tańca Zawirowania „Looking for Asylum”

Wersja do druku

Udostępnij

Looking for Asylum to prezentacja efektów dziesięciodniowej rezydencji wybitnego izraelskiego choreografa Ido Tadmora w Teatrze Tańca Zawirowania i współpracy z tancerzami: Olgą Briks, Beniaminem Citkowskim, Jackiem Foltynem, Ewą Noras.

Pokaz będzie miał formę próby otwartej oraz rozmowy z twórcami.

Looking for Asylum jest historią każdego z nas. Opowiada o poszukiwaniu Azylu – miejsca pełnego miłości i bezpieczeństwa.

Żyjemy w czasach, w których świat staje się coraz bardziej mroczny i zimny. Władze troszczą się bardziej o terytorium, niż o człowieka. Ludzie są samotni, a ich życie jest pełne lęków. Każdy dąży do tego, aby być częścią społeczeństwa i przynależeć do grupy. Spektakl porusza bardzo aktualny temat zarówno w moim życiu, jak i na świecie. Nawet w najmniejszej i najciemniejszej przestrzeni można dostrzec światło nadziei – to jest w nas. Widzę jak tancerze odnajdują się w rolach postaci, o których chcę opowiedzieć i identyfikują się z nimi. Każdy z nich jest zupełnie inny i to jest największym atutem tego przedstawienia.
Ido Tadmor

Choreografia: Ido Tadmor
Taniec: Olga Briks, Beniamin Citkowski, Jacek Foltyn, Ewa Noras

Premiera: 20 grudnia 2019

Muzyka: collage
Produkcja: Teatr Tańca Zawirowania/ Fundacja Scena Współczesna

Ido Tadmor

Były członek Bat Dor Dance Company oraz Bat Sheva Dance Company, absolwent Bat Dor Dance School. Pedagog tańca z wieloletnim stażem. Laureat prestiżowej izraelskiej nagrody Landau Prize za dorobek artystyczny. Niedawno świętował trzydziestolecie międzynarodowej kariery. Ido Tadmor był również głównym sędzią izraelskiej edycji programu So you think You Can Dance. Jako autorytet w dziedzinie tańca zasiada w jury międzynarodowych konkursów na całym świecie. Tadmor pracował jako pedagog z wiodącymi zespołami. W 2013 roku z Teatrem Tańca Zawirowania i Elwirą Piorun zrealizował dzieło Engage.

Olga Briks

Edukację taneczną odebrała w Szkole Tańca i Baletu pod dyrekcją Beaty Książkiewicz, w Szkole Tańca Współczesnego Natalii Draganik-Franke w Poznaniu oraz w Izraelu, gdzie uczestniczyła w codziennych lekcjach z zakresu tańca oraz metod pracy z ciałem. Jako tancerka występowała na polskich oraz zagranicznych scenach, współpracując m.in. z Natalią Iwaniec, Melanie Lomoff, Tomaszem Wygodą, Collective B, Battery Dance Company.

Stypendystka Fundacji Platon oraz laureatka wielu prestiżowych konkursów.
W sezonie 2018/19 rozpoczęła współpracę z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w produkcjach Mariusza Trelińskiego.

Z Teatrem Tańca Zawirowania związana jest od października 2019 roku. Realizuje swoje zainteresowanie tematem emancypacyjnych działań cielesnych, prowadząc różnego rodzaju warsztaty i rozwijając własne działania performatywne.

Ewa Noras

Swoją przygodę z tańcem rozpoczęła w zespole D way of life, prowadzonym przez Dominikę Cybulską w Tychach, gdzie szkoliła się w technice tańca jazzowego. Ukończyła studia licencjackie na AWF w Poznaniu na kierunku Taniec w Kulturze Fizycznej. W tamtym czasie związana również ze Szkołą Tańca Współczesnego Natalii Draganik-Franke, tańczyła w etiudach: Move.Research.Practise czy Metafory i porównania. W 2018 roku wystąpiła jako performerka podczas intermedialnej wystawy Anti-Static w Muzeum Narodowym w Poznaniu. Od ponad roku związana z warszawskim zespołem H.art Company Artura Grabarczyka. Występowała w spektaklach Ravnfjaær i Chrome paradise. Od niedawna tancerka Teatru Tańca Zawirowania.

Beniamin Citkowski

Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Warszawie. Stypendysta Prezesa Rady Ministrów oraz Fundacji Balet. W latach 2014-2016 związany był z Bałtyckim Teatrem Tańca, w którym został solistą. Występował w spektaklach Izadory Weiss: Sen nocy letniej (uznanym za najlepszą premierę teatru tańca na świecie w 2013 roku), Burza, Body Master, Light, Śmierć i dziewczyna oraz spektaklach jednego z najwybitniejszych żyjących choreografów – Jiříego Kyliána: Six dances i Sarabanda.

W sezonie 2015/2016 występował jako solista zespołu baletu Opery Bałtyckiej, gdzie współpracował m.in. z włoskim choreografem Giorgio Madią. W 2016 roku dołączył do Białego Teatru Tańca, z którym wystąpił w ramach Diaghilev International Festival of Arts w Petersburgu – zatańczył główne role w spektaklach Tristan i Izolda oraz Fedra. W kwietniu 2018 roku objął stanowisko asystenta Izadory Weiss, realizując m.in. wznowienia taneczne opery La Clemenza di Tito i opery Manru we współpracy z Polskim Baletem Narodowym. Aktualnie związany również z Akademią oraz Teatrem Tańca Zawirowania.

Jacek Jaco Foltyn

Specjalizuje się w technikach jazz i modern jazz. Od najmłodszych lat związany z zespołem Jazzone prowadzonym przez Pawła Michno, z którym zdobył między innymi Wicemistrzostwo Świata Federacji IDO w kat. Modern Jazz. Warsztat taneczny doskonalił u najlepszych pedagogów z Wielkiej Brytanii, USA, Włoch, Francji, Niemiec, RPA. Współtworzył choreografie do 3. edycji Tańca z Gwiazdami. Obecnie tancerz Teatru Tańca Zawirowania oraz Warszawskiej Opery Kameralnej.

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close