Warszawa/UMFC: Konferencja naukowo-artystyczna „Cunnigham/Cage: Idea tworzenia w czasie realnym”

Zdjęcie: Warszawa/UMFC: Konferencja naukowo-artystyczna „Cunnigham/Cage: Idea tworzenia w czasie realnym”

fot. Kurt Van der Elst

Wersja do druku

Udostępnij

Wydział Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej, Muzyki Kościelnej, Rytmiki i Tańca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina zaprasza do udziału w dwudniowej konferencji naukowo-artystycznej Cunnigham/Cage: Idea tworzenia w czasie realnym. Wystąpieniom konferencyjne zakończy panel dyskusyjny z udziałem Ewy Wycichowskiej i Krzysztofa Kinittla, a towarzyszyć im będą koncerty.

 

PROGRAM

3 lutego, niedziela

 

11.30 Anna Ignatowicz-Glińska

Czym jest czas realny  dla dzisiejszego twórcy?

 

12.00 Robert Jędrzejewski

Komponowanie, improwizowanie, performowanie. Co to dziś znaczy?

 

12.30Kamil Urbański

Konwersacyjna koncepcja gry w muzyce jazzowej na przykładzie muzyki zespołu „Interplay Jazz Duo”

 

13.00 Przemysław Degórski

Sonifikacja ruchu jako sprzężenie technologii i sztuki

 

13.30 PRZERWA

 

14.00 Anna Kamińska

Negocjowanie autonomii. Interaktywne strategie w relacji ciała i dźwięku

 

14.30 Jakub Kłeczek

Mediatyzacja ruchu w twórczości Merce’a Cunninghama

 

15.00   Svitlana Gomeniuk

Brzmiący gest: o performansie Camille A. Retyńskiego – A. Garafiejewej (2018)

 

 

4 lutego, niedziela

 

10.00 Rafał Grząka

Improwizacja jazzowa jako element edukacji muzycznej?

 

10.30 Elżbieta Aleksandrowicz, Agnieszka Łuczyńska

Logika przypadku jako narzędzie poszukiwania rozwiązań choreograficznych

 

11.00 Andrzej Konieczny

Współtwórczość i performans, a kolektywna improwizacja

 

11.30 Marzena Majcher

Idea nieprzewidywalności na przykładzie muzyki interaktywnej „Radiacja” Marzeny Majcher prezentowanej synchronicznie prezentacji z tańcem i z filmem

12.00 PRZERWA

 

12.30 Bartosz  Martyna

Performer – czyli kto?

13.00 Aldona Nawrocka

Kompozytorzy w interakcji z Warszawskim Teatrem Tańca

 

13.30 Paulina Wycichowska

Wybrane sposoby pracy twórczej Merce’a Cunninghama jako metoda rozwijania kreatywności uczestników zajęć edukacyjnych

PRZERWA

14.00 PANEL DYSKUSYJNY Laboratorium Sztuk Granicznych

Ewa Wycichowska,  Krzysztof Knittel  oraz goście

***

Koncerty towarzyszące Konferencji

 

Interaktywnie 4.0. Laboratorium Sztuk Granicznych

3 lutego godz. 17.00

Sala Koncertowa Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina

Tribute to John Cage

4 lutego godz. 19.00

Sala Koncertowa Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina

Organizatorzy konferencji:

 

Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie

Wydział Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej, Muzyki Kościelnej, Rytmiki i Tańca

Dziekan –  prof. nadzw. dr hab. Sławek A. Wróblewski

 

Zakład Tańca

Kierownik  – prof. zw. Ewa Wycichowska

Katedra Edukacji Muzycznej

Kierownik  – prof. UMFC dr hab. Marcin Tadeusz Łukaszewski

Pracownia Kompozycji, Instrumentacji i Czytania Partytur

Kierownik  – ad. dr Aldona Nawrocka-Woźniak

Koordynator Konferencji

POLMIC (miniaturka)

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

Warszawa: Sala Senatu im. Ignacego Jana Paderewskiego, Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina, ul. Okólnik 2

powiązane

Ludzie

Aktualności

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close