Warszawa/VIII Festiwal „Warsaw FLOW/ Re:start”: Warsztaty. Prowadzenie: Keith Hennessy, Daniela Schwartz, Aga Rybak i Jakub Gontarski

Zdjęcie: Warszawa/VIII Festiwal „Warsaw FLOW/ Re:start”: Warsztaty. Prowadzenie: Keith Hennessy, Daniela Schwartz, Aga Rybak i Jakub Gontarski

Fot. Maciej Sierpień.

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach VIII edycji Festiwalu  „FLOW/Re:start” Fundacja Artystyczna Perform zaprasza do udziału w warsztatach dla wszystkich osób zainteresowanych techniką improwizacji kontaktowej. Prowadzący: Keith Hennessy, Daniela Schwartz, Aga Rybak i Jakub Gontarski.

Koszt udziału we wszystkich warsztatach podczas festiwalu: 800 zł.

Zapisy: kontakt@polandcontactfestival.com.

Warsztaty:

Site specific z Danielą Schwartz (3-7 lipca codziennie o 11.30-14.00)

Prowadząca o warsztacie: W dialogu ze środowiskiem

Będziemy pracować ze zmysłami oraz w dialogu z ich wzajemnymi relacjami, dając im samym się zorganizować. Będziemy eksplorować solo, duet i interakcje w grupie. Warsztat stanowi propozycję pogłębienia tańca i doświadczeń uczestników w zakresie improwizacji kontaktowej w momencie konfrontacji z wizualnymi, dźwiękowymi, architektonicznymi, percepcyjnymi oraz sensorycznymi wrażeniami. Uczestnicy będą rozwijać zdolności do pozostawiania otwartym/otwartą na bogactwo wewnętrznych i zewnętrznych porywów. Integracja tych doświadczeń wzmocni umiejętności improwizacyjne, taniec solowy i otworzy wielorakie możliwości fizycznej komunikacji uczestników z innymi.

Warsztat jednodniowy Struna Ciała z Agą Rybak i Jakubem Gontarskim (2 lipca. 12.00-14.00 i 16.00-18.00)

Prowadzący o warsztacie: The String of the Body

Program The String of the Body jest wynikiem kilkudziesięcioletniej praktyki oraz treningu w zakresie rozbudowanej platformy pracy z ciałem (gimnastyki, sportu i sztuk walk, judo, capoeiry, jiu-jitsu, boksu, tańca, teatru oraz terapii ciałem). Nasze działania skupiają się wokół pogłębiania praktyki jako procesu twórczego w zakresie komunikacji, adaptacji, obecności, tożsamości, relacji, ekspresji, możliwości i kreatywności. Jak to, co nabyte transformuje się w nabywane? Czy jesteśmy praktykami czy praktykującymi? Jak ciało staję się cielesną opowieścią tego co poznane i tego, co wciąż nie odkryte i nie zrozumiane w nas? Jak obudzić w sobie nasze fundamenty oraz wewnętrzne reguły i zasady działania? W procesie treningu i adaptacji, wciąż nowych informacji odszukujemy ich teraźniejszy sens przekładając go na potrzeby Człowieka – Wojownika – Perfomera. Martial Partnering to intensywny cielesny proces podróży między centrami ciała takimi jak: kręgosłup, obręcz biodrowa, obręcz barkowa, oddychanie oraz zmysły. Poszukiwać będziemy naturalnych zasady motoryki, kinetyki, statyki, dynamiki oraz balansu w stanach utraty równowagi. Będziemy poszerzać częstotliwość naszej uważności oraz obecności. To konfrontacja ze sobą, grupą, ograniczeniami, decyzyjnością, odpowiedzialnością, bezpieczeństwem oraz wzorcami naszej psychiki i ciała.

Zagadnienia podejmowane podczas Martial Partnering:

– strefa dyskomfortu oraz komfortu, zaufanie i brak zaufania, uwalnianie strategii, taktyki, sprytu i zwinności poprzez proste gry interakcyjne będące inspiracją z doświadczeń sztuk walk i sportu, które służą jako autentyczny bodziec w procesie interakcji oraz kreacji potencjalnych kompozycji ruchowych;

– poszerzanie świadomości na temat własnego ciała, siebie, procesów ludzkiej psychiki, relacji z wewnętrzną i zewnętrzną przestrzenią oraz relacji międzyludzkich na poziomie życia codziennego oraz artystycznego;

– budowanie mocnej, mobilnej i elastycznej struktury wspierającej ciało, poprawa ogólnej kondycji całego ciała i dobrego samopoczucia.

Intensywny warsztat z Keithem Hennessym (3-7 lipca o 16.00-18.00)

Prowadzący o warsztacie: Taniec społeczny (negocjacja)

Warsztat stanowi laboratorium tańca w kontekście eksperymentów z dotykiem, odczuwaniem, walką, współpracą, wsparciem, oporem oraz relacjami. Będziemy pracować z porażką bardziej niż z przepływem, z walką bardziej niż lekkością. Celem zajęć jest rozszerzenie propozycji i możliwości improwizacji kontaktowej. Keith mówi: „Najważniejsze nauczanie/badanie, które proponuję, opiera się na polityce relacji. Praktyką tańca może być laboratorium dla nowych społecznych relacji bazujących na etyce queerowo-feministyczno-antyrasistowsko-dekolonialnej. Zazwyczaj pracuję bazując na duetach, korzystając z improwizacji i eksperymentalnych rytuałów.”. Wcześniej neoliberalizm był najlepszym narzędziem do analizy kryzysu solidarności, niesprawiedliwości ekonomicznej, niestabilnej sytuacji i osobistego niepokoju. Teraz trumpizm – jako część międzynarodowego ruchu zmierzającego do radykalnego prawicowego nacjonalistycznego populizmu – wzywa do ponownego przyjrzenia się faszyzmowi, nacjonalizmowi, tematyce strachu i bezpieczeństwa. Rozważmy nasz projekt taneczny jako zapowiedź oporu oraz współczesnej praktyki dbania o nasze prawa, żyjąc teraz tak, jak chcemy aby świadomie wybrać przyszłość.

Więcej informacji na stronie: www.polandcontactfestival.com

 

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

Warszawa: Studium Teatralne, ul. Lubelska 30/32

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close