Formuła 8. Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego Warsaw Dance Days jest w całości poświęcona młodym adeptom sztuki tańca: uczniom, studentom i absolwentom szkół baletowych, wydziałów tańca i choreografii z Polski i krajów ościennych. Drugiego wieczoru zostną pokazane prace uczestników Międzynarodowego projektu ARTIL, studentek Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina oraz studentów Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu.
Międzynarodowy projekt ARTIL
Group Piece Number 1
choreografia: Marcela Lopez Morales (AT/ESP)
wykonanie: Beatriz Delgado Flores, Danica Golic, Anna Jurek, Ariadni Anastasia Koin, Berenice Arias Leal, Katharina Ludwig, Nikola Majtanova, Nataliya Perchyshena (AT/DE/ESP/GR/MEX/PL/SVK/SRB/UKR)
czas trwania: 50 min
godz. 20.15
oXYgen
Choreografia: Magdalena Jelonek
Wykonanie: Klaudia Buda, Aleksandra Dawidowska, Daria Gaj, Agata Kisiel (zast. Paulina Brożek), Katarzyna Wilk
Muzyka: Byetone Opal
Kostiumy: Agnieszka Rybińska, Magdalena Jelonek
Czas trwania: 10 min
Wszyscy jesteśmy ludźmi, więc nie unikniemy podobieństw. Współistniejemy nierozerwalnie i funkcjonujemy jak jeden oddychający organizm. Mimo tej naturalnej konsekwencji usilnie staramy się być oryginalni i niezależni. W jakim celu chcemy się wyróżnić z tłumu? Czy nieustannie poszukujemy swojego genu, kodu, który nas wyodrębni i sprawi, że staniemy się indywidualnością? Jak autonomiczne jednostki, za wszelką cenę starające się wybić ponad przeciętność, są w stanie oddychać razem i współżyć w jednym ekosystemie? Każda sytuacja w naszym życiu jest sceną, na której odgrywa się ta eteryczna walka. Musimy zrobić wszystko, by osiągnąć równowagę.
Magdalena Jelonek
Dyplomowana choreografka. Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na kierunku Taniec, specjalność – Choreografia i Teoria Tańca oraz Akademii Muzycznej w Łodzi, specjalność – Choreografia i Techniki Tańca. Kształciła się pod okiem, m.in.: prof. dr hab. Ewy Wycichowskiej, dr hab. Aleksandry Dziurosz, prof. UMFC, dr hab. Tomasza Nowaka, dr Jacka Owczarka, dr Witolda Jurewicza, Jacka Przybyłowicza, Iwony Olszowskiej. Brała udział w projektach tanecznych i operach, m.in.: Interaktywnie 3, Eugeniusz Oniegin w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, Sprzedana narzeczona w Filharmonii Świętokrzyskiej. Jej etiudy choreograficzne Touch me i oXYgen zostały zaprezentowane m.in. w Akademii Muzycznej w Łodzi czy w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Stworzyła choreografie do adaptacji takich musicali jak Taniec Wampirów, Akademia Pana Kleksa – reaktywacja oraz Koci świat (adaptacja musicalu Koty). Aktualnie jest choreografką i Dance Level Performance w Broadway Musical School, gdzie zajmuje się koordynacją artystyczną spektakli prezentowanych w całej Polsce i pracuje przy projektach takich jak: Cudowne marzenia, Saturday, Kalyani.
Czerwone trzewiki
Choreografia: Sylwia Nosarzewska
Wykonanie: Kalina Duwadzińska, Klara Hadi, Agata Dulęba (zast. Sylwia Nosarzewska)
Muzyka: Point Point & Pyramid Serious Mood, Jain Makeba (instrumental), Lido Pimienta Humano
Opracowanie muzyczne: Sylwia Nosarzewska
Czas trwania: 10 min
Czerwone Trzewiki to etiuda zainspirowana klasyczną baśnią Hansa Christiana Andersena. W tradycyjnym odczytaniu, opowiada ona o dziewczynce, która pragnie otrzymać tytułowe czerwone trzewiki i przez własną próżność zostaje ostatecznie ukarana obcięciem wiecznie tańczących nóg. W reinterpretacji choreografki Sylwii Nosarzewskiej jest to opowieść o docieraniu do własnych, głębokich potrzeb emocjonalnych i duchowych, a w pewien esencjonalny sposób – docieranie też do samej siebie niezależnej od społecznych etykietek, które kolekcjonujemy przez całe życie. Tytułowe czerwone trzewiki stanowią tutaj nie symbol próżności, ale enigmatyczną potrzebę, za którą idziemy, choć może nie powinniśmy.
Sylwia Nosarzewska
Entuzjastka ruchu wszelkiej maści, improwizacji tanecznej i pracy z głosem. Niezależna tancerka, performerka, muzyczka, od 2019 roku choreografka – absolwentka Choreografii i Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Brała udział w projektach interdyscyplinarnych, m.in. współtworzyła Revoco przy Kino Variatino, współpracowała z Teatrem Amareya, grała w operze Eneos w reż. A. Kamińskiej. W sztuce tańca interesuje ją przede wszystkim artystyczne przedstawienie rzeczywistości i to, co ją przekracza. Szuka momentu, w którym sztuka staje się prawdziwsza niż samo życie.
Arche
Choreografia, wykonanie: Danuta Korbal, Szymon Obolewicz, Julia Podgórska, Alicja Wójtowiec, Zuzanna Zwolińska
Konsultacje: mgr Paulina Wycichowska, mgr Agnieszka Doberska
Muzyka: Kolaż (Lulu Rogue Romano Song Instrumental, Philip Glass Prophecies, Forest Swords The Highest Flood, Gridge Midra, Gasaffelstein Obsession)
Kostiumy: Danuta Korbal, Szymon Obolewicz, Julia Podgórska, Alicja Wójtowiec, Zuzanna Zwolińska
Make-up: Natalia Świderska
Choreografia zrealizowana na potrzeby Warsaw Dance Days 2019, przez studentów II roku AWF w Poznaniu.
Czas trwania: 15 min
Jedne z najpotężniejszych sił wszechświata. Żadna z nich nie powinna mieć przewagi nad pozostałymi. Zasada jest prosta: aby żywioły mogły funkcjonować, muszą współdziałać ze sobą w harmonii. Brak porozumienia tworzy chaos, który prowadzi do upadku, a ten z kolei staje się zwiastunem końca.
Danuta Korbal
Z tańcem związana od dziecka. Regularna uczestniczka przeglądów i warsztatów tanecznych na terenie całej Polski, głównie w stylach streetowych. Od 2018 roku tańczy w Zespole Tańca Ludowego „Poznań” oraz studiuje Taniec w kulturze fizycznej na Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu.
Zuzanna Zwolińska
Studentka II roku kierunku Taniec w kulturze fizycznej na Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu. Od 2016 związana ze Szkołą Tańca Współczesnego w Poznaniu, obecnie tancerka zespołu STW. Brała udział w projektach pod kierownictwem Natalii Draganik-Franke oraz Andrzeja Adamczaka (m.in. Metafory i Porównania, 2017) czy w Laboratorium Rekonstrukcji Ruchu w Polskim Teatrze Tańca prowadzonym przez Kornelię Lech. Realizuje się w technice tańca współczesnego, fizycznego oraz improwizacji.
Alicja Wójtowiec
Studentka II roku kierunku Taniec w kulturze fizycznejna Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu. Brała udział w projektach Akademii Teatru Tańca Zawirowania (m.in. ONIMYWY, chor. Szymon Osiński, Ravnfjaær. chor. Artur Grabarczyk). Tancerka zespołu h.art company (2018). Na co dzień pracuje jako pedagog tańca. Współpracowała z Agnieszką Konopką przy sesji zdjęciowej dla tancerzy MOVEMENT DIRECTION (projekt zrealizowany dla marki Undress Code). Realizuje się w technice tańca współczesnego.
Szymon Obolewicz
Student II roku kierunku Taniec w kulturze fizycznej na Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu. Tancerz zespołów folklorystycznych z 16-letnim stażem. Od 6 lat zajmuje się tańcem współczesnym. Ma za sobą 2-letni angaż w roli solisty w Młodzieżowym Teatrze Muzycznym. W 2019 roku zatańczył m.in. w Desert w reżyserii Pauliny Wycichowskiej, Cztery… w choreografii prof. Ewy Wycichowskiej.
Julia Podgórska
W 2009 roku rozpoczęła warsztat w Zespole Tańca Współczesnego „Rebelia” ze Szczecinka, gdzie wcześniej przez 8 lat kształciła się pod kierunkiem Jarmili Góry. Wraz z zespołem brała udział w konkursach i festiwalach i występowała w Polsce i za granicą. Tancerka w Axiom i Gravity (chor. Thierry Verger). Aktualnie studentka II roku kierunku Taniec w kulturze fizycznej na Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu.
***
Więcej:
Facebook: facebook.com/WarsawDanceDays
Instagam: instagram.com/warsawdancedays
ORGANIZATORZY:
Mazowiecki Instytut Kultury, Stowarzyszenie Strefa Otwarta, Aleksandra Dziurosz Brand
PARTNERZY:
Austriackie Forum Kultury, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie – Wydział Teatru Tańca w Bytomiu, Akademia Wychowania Fizycznego im. E. Piaseckiego w Poznaniu – Wydział Nauk o Kulturze Fizycznej, Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, Uniwersytet im. Antona Brucknera w Linz, Olsztyński Teatr Tańca, Stadt Zürich Kultur, Warszawski Teatr Tańca
8. Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego – Warsaw Dance Days
17-19.12.2019, godz. 19:00
Mazowiecki Instytut Kultury, ul. Elektoralna 12, Warszawa
BILETY (20zł – jeden dzień, 50zł – 3-dniowy karnet festiwalowy) dostępne online: www.bilety.mik.waw.pl i w kasie MIK
Rezerwacje: tel. 783 708 380, 22 586 42 59, kasa@mik.waw.pl