Małgorzata Gajdemska zaprasza do udziału w warsztatach skupionych na improwizacji i kompozycji oraz na badaniu relacji między nimi. Uczestnicy będą rozwijać umiejętność świadomego obserwowania siebie w czasie improwizowania oraz świadomej pracy z kompozycją podczas spontanicznego tworzenia. Nacisk zostanie położony na zadania realizowane solo i w grupie w oparciu o potencjał uczestników oraz zadany materiał choreograficzny.
Podczas warsztatów uczestnicy będą badać kiedy?/jak?/w jakich warunkach? improwizacja staje się świadomą kompozycją oraz na ile praca z kompozycją sprzyja naturalnej, organicznej ekspresji ruchowej i pozwala ją rozwijać.
Będą poruszać się (dosłownie i metaforycznie) pomiędzy indywidualnością a współpracą oraz swobodą a kontrolą – sprawdzając gdzie (dla nas) przebiegają granice między tymi stanami.
Eksplorując takie elementy jak kontrast, kontynuacja, czas, częstotliwość, intencja, interpretacja, logika i limit, spróbują przyjrzeć się dynamice zmiany improwizacji w kompozycję oraz kompozycji w improwizację.
Poziom open.
Warsztaty dla osób posiadających doświadczenie ruchowe/taneczne, zainteresowanych ruchem, tańcem, teatrem, rozwijaniem umiejętności improwizacyjnych i świadomej pracy z kompozycją.
Warsztaty stanowią całość podzieloną na 2 bloki.
Istnieje także możliwość udziału tylko w pierwszym dniu.
Miejsce:
http://www.teatrbaza.pl/kontakt/
Prowadzenie warsztatów: Małgorzata Gajdemska
Tancerka, choreografka, performerka i animatorka kultury. Absolwentka Choreografii Scenicznej (specjalizacja taniec współczesny) w krakowskiej Artystycznej Alternatywie oraz kursu instruktorskiego „Improwizacja ruchu i symbolika ciała” w Instytucie Dynamiki Ruchu i Tańca w Essen (Niemcy). Ukończyła szkolenia z Analizy Ruchu wg Labana (ang. LMA – Laban Movement Analysis) w Laban Centre (Londyn) i z notacji tańca (kinetografia) w Instytucie Choreologii (Poznań) oraz liczne kursy z zakresu tańca, choreografii, arteterapii, pracy z grupą. Współpracowała m.in. z grupą Poste Restante (Sztokholm), grupą Rimini Protokoll (Berlin), Teatrem Plavo Pozoriste (Belgrad). Absolwentka interdyscyplinarnego programu dla artystów „The Field” oraz programu „Dance Intensive” w Tanzfabrik w Berlinie. W Polsce współpracowała m.in. z Fundacją Artystyczną PERFORM, Stowarzyszeniem Stop-Klatka, Teatrem Powszechnym im. Zygmunta Hübnera w Warszawie. Związana ze Stowarzyszeniem oraz Kolektywem Artystycznym Format Zero.
W pracy tanecznej i choreograficznej korzysta m.in. z techniki tańca współczesnego, ruchu autentycznego, systemu Rudolfa Labana, techniki CI i innych technik improwizacyjnych. Zrealizowała kilkanaście autorskich projektów z obszaru tańca (m.in. Konteksty, Definicje ciała, Improwizacja w tańcu, Obraz w ruchu, Poruszenie, Taniec. Re:animacje, Dancedoby. Instalacja, C2.WRONG, inVISIBLE) – w tym także z udziałem osób niewidzących, niesłyszących, o alternatywnej motoryce. W swoich twórczych poszukiwaniach koncentruje się na podejściu do tańca jako wizualnej formy sztuki, na eksplorowaniu relacji między ciałem/ruchem a jego wizualną reprezentacją oraz na poszukiwaniu rozwiązań ruchowych i dramaturgicznych w choreografii, inspirowanych nie/ruchomym obrazem. Obecnie mieszka i pracuje w Berlinie (współpracuje z Tanzfabrik Berlin, Dachverband Tanz oraz Centrum Edukacji i Spotkań Zamek Trebnitz).
Opłata za udział:
2 dni
130 zł – przy zgłoszeniu i wpłacie do 21 lutego
180 zł – przy zgłoszeniu i wpłacie po 21 lutego
1 dzień
65 zł – przy zgłoszeniu i wpłacie do 21 lutego
90 zł – przy zgłoszeniu i wpłacie po 21 lutego
Obowiązują wpłaty na konto bankowe.
Liczba miejsc ograniczona.
Decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat.
Informacje i zgłoszenia:
Osoby zainteresowane udziałem proszone są o przesłanie zgłoszenia zawierającego imię, nazwisko, kontaktowy nr telefonu oraz kilka zdań o własnych doświadczeniach tanecznych/ruchowych i oczekiwaniach odnośnie warsztatu.
Obowiązują zgłoszenia mailowe najpóźniej do dnia 25 lutego na adres: