Warsztat łączący taniec z technikami pracy z głosem.
Taniec i głos pochodzą z tego samego źródła – z naszego ciała. Podczas warsztatu będzie można dowiedzieć się, w jaki sposób ruch pomaga otwierać głos i swobodnie się nim posługiwać oraz jak praca z głosem może wzbogacać taneczną ekspresję i świadomość ciała. Uczestnicy będą poznawać i poszerzać własne umiejętności ruchowe, integrując je z głosem i ucząc się wykorzystywać jego możliwości.
Poznamy takie elementy, jak:
– rola oddechu w efektywności ruchu i w pracy z głosem
– znaczenie pracy miednicy w tańcu (szczególnie w technice tańca współczesnego) oraz w emisji głosu
– używanie rezonatorów i możliwości wykorzystania ruchu do ich wzmocnienia
– ćwiczenia ruchowe i relaksacyjne otwierające ciało i głos
– sposoby wykorzystania głosu w rozwijaniu ekspresji tanecznej
Będziemy korzystać z elementów tańca współczesnego i Ruchu Autentycznego, ćwiczeń na bazie Feldenkraisa, improwizacji tanecznych i głosowych, metody Schaeffera i Grotowskiego.
Warsztat jest otwarty dla wszystkich zainteresowanych, bez względu na dotychczasowe doświadczenie taneczne/ruchowe i w pracy z głosem.
O udziale w warsztacie decyduje kolejność zgłoszeń mailowych i wpłat.
Termin:
sobota, 2 marca:
w godzinach: 15.00 – 19.00
niedziela, 3 marca:
w godzinach: 10.00 – 18.00
Miejsce:
ul. Sierakowskiego 9, Warszawa (okolice Parku Praskiego).
Informacje i zgłoszenia:
malgorzata.gajdemska@gmail.com
0-695-763-008
Obowiązują zgłoszenia mailowe – do 28 lutego 2013
W zgłoszeniu podaj:
1. imię i nazwisko
2. maila
3. nr telefonu
4. napisz o Twoich dotychczasowych doświadczeniach tanecznych/ruchowych i w pracy z głosem oraz o swoich oczekiwaniach odnośnie warsztatu.
Opłata za udział w warsztacie:
150 zł – wpłaty na konto.
Dokładne dane do przelewu zostaną podane w odpowiedzi na zgłoszenie mailowe.
Koncepcja i prowadzenie warsztatu:
Małgorzata Gajdemska: Tancerka, choreografka, performerka i animatorka kultury. Absolwentka Choreografii Scenicznej (specjalizacja taniec współczesny) w krakowskiej Artystycznej Alternatywie oraz kursu instruktorskiego „Improwizacja ruchu i symbolika ciała” w Instytucie Dynamiki Ruchu i Tańca w Essen (Niemcy). Ukończyła podyplomowe Studium Emisji Głosu na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, szkolenia z Analizy Ruchu wg Labana (ang. LMA – Laban Movement Analysis) w Laban Centre (Londyn) i z notacji tańca (kinetografia) w Instytucie Choreologii (Poznań) oraz liczne kursy z zakresu aktorstwa, tańca, choreografii, arteterapii, pracy z grupą.Metody pracy z głosem doskonaliła m.in. pod okiem Zygmunta Molika (Instytut Grotowskiego we Wrocławiu), Jamesa Sloviaka i Jairo Cuesty (New World Performance Laboratory), Iriny Niekrasowej (Twer, Rosja).
Współpracowała m.in. z grupą Poste Restante (Sztokholm), grupą Rimini Protokoll (Berlin), Teatrem Plavo Pozoriste (Belgrad) oraz uczestniczyła w interdyscyplinarnym programie dla artystów „The Field” w Tanzfabrik (Berlin), realizując tam solowy spektakl taneczny. Działa w ramach Warszawskiej Pracowni Kinetograficznej oraz w Stowarzyszeniu Polskie Forum Choreologiczne. Od kilku lat tańczy CI (Contact Improvisation) i angażuje się w działania warszawskiej społeczności CI. Zajmuje się także dramą, teatrem interaktywnym oraz pedagogiką teatru (m.in. we współpracy z Teatrem Powszechnym im. Zygmunta Hübnera – „Teatr w klasie”). W pracy tanecznej i choreograficznej korzysta m.in. z techniki tańca współczesnego, ruchu autentycznego, systemu LMA, techniki CI i innych technik improwizacyjnych. Pracuje jako niezależna artystka oraz prowadzi autorskie warsztaty w obszarze teatru, tańca i szeroko rozumianej pracy z ruchem. Interesuję się wykorzystaniem tańca i działań teatralnych w rozwoju osobistym, edukacji i terapii.