Taniec budzi głos to warsztat łączący elementy tańca z różnymi technikami pracy z głosem. Skupia się na poznawaniu, w jaki sposób ruch pomaga otwierać głos i swobodnie się nim posługiwać oraz jak praca z głosem może wzbogacać taneczną ekspresję i świadomość ciała. Podczas warsztatu będziemy poznawać i poszerzać własne możliwości głosowe oraz przyglądać się naszym wzorcom używania głosu w relacji z ciałem. Będziemy korzystać m.in. z metod Grotowskiego, Schaeffera i Feldenkraisa, elementów Ruchu Autentycznego, elementów tańca współczesnego i technik improwizacyjnych.
Poznamy takie elementy, jak:
– rola oddechu w pracy z głosem i w efektywności ruchu
– znaczenie pracy miednicy w emisji głosu
– właściwe używanie rezonatorów i możliwości wykorzystania ruchu do ich wzmocnienia
– ćwiczenia relaksacyjne otwierające głos
– sposoby wykorzystania głosu w rozwijaniu ekspresji tanecznej
Warsztat jest otwarty dla wszystkich zainteresowanych, bez względu na dotychczasowe doświadczenie taneczne/ruchowe i w pracy z głosem.
O udziale w warsztacie decyduje kolejność zgłoszeń mailowych i wpłat.
Termin:
sobota, 16 lutego:
w godzinach: 15.00 – 19.00
niedziela, 17 lutego:
w godzinach: 10.00 – 18.00
Miejsce:
ul. Sierakowskiego 9, Warszawa (naprzeciwko Parku Praskiego).
Informacje i zgłoszenia:
malgorzata.gajdemska@gmail.com
0-695-763-008
Obowiązują zgłoszenia mailowe – do 13.02.2013
W zgłoszeniu podaj:
1. imię i nazwisko
2. maila
3. nr telefonu
4. napisz o Twoich dotychczasowych doświadczeniach tanecznych/ruchowych i w pracy z głosem oraz o swoich oczekiwaniach odnośnie warsztatu.
Opłata za udział w warsztacie:
180 zł – przy wpłacie do 10.02.2013
220 zł – przy wpłacie po 10.02.2013
W przypadku rezygnacji z uczestnictwa po 10.02.2013 opłaty nie będą zwracane.
Koncepcja i prowadzenie warsztatu:
Małgorzata Gajdemska – tancerka, choreografka, performerka i animatorka kultury. Absolwentka Choreografii Scenicznej (specjalizacja taniec współczesny) w krakowskiej Artystycznej Alternatywie oraz kursu instruktorskiego „Improwizacja ruchu i symbolika ciała” w Instytucie Dynamiki Ruchu i Tańca w Essen (Niemcy). Ukończyła podyplomowe Studium Emisji Głosu na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, szkolenia z Analizy Ruchu wg Labana (ang. LMA – Laban Movement Analysis) w Laban Centre (Londyn) i z notacji tańca (kinetografia) w Instytucie Choreologii (Poznań) oraz liczne kursy z zakresu aktorstwa, tańca, choreografii, arteterapii, pracy z grupą. Metody pracy z głosem doskonaliła m.in. pod okiem Zygmunta Molika (Instytut Grotowskiego we Wrocławiu), Jamesa Sloviaka i Jairo Cuesty (New World Performance Laboratory), Iriny Niekrasowej (Twer, Rosja). Współpracowała m.in. z grupą Poste Restante (Sztokholm), grupą Rimini Protokoll (Berlin), Teatrem Plavo Pozoriste (Belgrad) oraz uczestniczyła w interdyscyplinarnym programie dla artystów „The Field” w Tanzfabrik (Berlin), realizując tam solowy spektakl taneczny. Działa w ramach Warszawskiej Pracowni Kinetograficznej oraz w Stowarzyszeniu Polskie Forum Choreologiczne. Od kilku lat tańczy CI (Contact Improvisation) i angażuje się w działania warszawskiej społeczności CI. Zajmuje się także dramą, teatrem interaktywnym oraz pedagogiką teatru (m.in. we współpracy z Teatrem Powszechnym im. Zygmunta Hübnera – „Teatr w klasie”). W pracy tanecznej i choreograficznej korzysta m.in. z techniki tańca współczesnego, ruchu autentycznego, systemu LMA, techniki CI i innych technik improwizacyjnych. Pracuje jako niezależna artystka oraz prowadzi autorskie warsztaty w obszarze teatru, tańca i szeroko rozumianej pracy z ruchem. Interesuję się wykorzystaniem tańca i działań teatralnych w rozwoju osobistym, edukacji i terapii.