Spektakle

Warszawa/XI Mózg Festival: Katarzyna Pastuszak i Joanna Duda (Amareya Theatre & Guests) „Yameru maihime_prolog”

Zdjęcie: Warszawa/XI Mózg Festival: Katarzyna Pastuszak i Joanna Duda (Amareya Theatre & Guests) „Yameru maihime_prolog”

Wersja do druku

Udostępnij

Dzięki uprzejmości organizatorów XI Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej i Sztuk Wizualnych „Mózg Festival” artyści związani z kolektywem Amareya Theatre & Guests – Yuko Kawamoto (Japonia), Katarzyna Pastuszak i Joanna Duda zaprezentują swoje spektakle na scenie Mózgu Powszechnego w Warszawie. Ponadto Yuko Kawamoto poprowadzi dwudniowe warsztaty tańca butoh.Będą to wydarzenia towarzyszące XI Mózg Festivalu.

Yameru maihime_prolog to pierwsza część tryptyku inspirowanego postacią  Tatsumiego Hijikaty – ojca japońskiego tańca butoh. Tytuł projektu odwołuje się do quasi-autobiograficznej powieści autorstwa Tatsumiego Hijikaty pt. Yameru maihime (Tańcząca chora księżniczka). Spektaklem Yameru maihime_prolog Katarzyna Pastuszak otwiera cykl, w którym z jednej strony sięgać będzie do własnego dzieciństwa, z drugiej zaś podejmie dialog z koncepcjami japońskiego artysty.

Projekt Yameru maihime autorstwa Katarzyny Pastuszak zbiega się z publikacją książki pt. Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie autorstwa Pastuszak i stanowi kolejny etap jej poszukiwań na obszarze butoh.

Więcej o książce

Dialog pomiędzy Pastuszak i Hijikatą jest pogłębiony dzięki współpracy z projektantem kostiumów – Daisuke Tsukuda (The Rebelis), który przygotował oryginalne japońskie kimono farbowane w suchym błocie Tōhoku – regionu, w którym urodził się Hijikata.

Dr Katarzyna Pastuszak (Gdańsk), urodzona w 1980 roku, tancerka, reżyser, teatrolog, tłumacz, w latach 2009-2014 Kurator Gdańskiego Festiwalu Tańca (Klub Żak). Od 2003 współtworzy Teatr Amareya. Reżyseruje również projekty teatralne z osobami niepełnosprawnymi i niewidomymi. W grudniu 2014 nakładem wydawnictwa Universitas ukazała się jej książka pt. Ankoku butô Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie. Teatr Amareya prowadzony przez Pastuszak został rekomendowany przez jury Polskiej Platformy Tańca 2014 do prezentacji swojej twórczości w ramach bloku „Wizytówka artysty”.

Joanna Duda (Gdańsk), urodzona w 1983 roku, pianistka, kompozytorka, ukończyła szkołę muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Gdańsku. Absolwentka Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku (teraz Uniwersytet Muzyczny), specjalność – fortepian (2007). Ukończyła także Policealne Studium Jazzu im. H. Majewskiego w Warszawie (2009). Joanna Duda nawiązała stałą współpracę z Teatrem Amareya, robiąc oprawę muzyczną do spektakli 2 (reż. Katarzyna Pastuszak), Fetish.WTF (reż. Dorota Androsz), Nomadka (reż. Katarzyna Pastuszak), a także do performansu FRAGILE.

Więcej informacji i bilety: http://www.festiwal.mozg.pl/warszawa.html#undefined

powiązane

Ludzie

Katarzyna Pastuszak

Katarzyna Pastuszak

  • tancerka
  • choreografka
  • kuratorka

Dzięki uprzejmości organizatorów XI Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej i Sztuk Wizualnych „Mózg Festival” artyści związani z kolektywem Amareya Theatre & Guests – Yuko Kawamoto (Japonia), Katarzyna Pastuszak i Joanna Duda zaprezentują swoje spektakle na scenie Mózgu Powszechnego w Warszawie. Ponadto Yuko Kawamoto poprowadzi dwudniowe warsztaty tańca butoh.Będą to wydarzenia towarzyszące XI Mózg Festivalu. Yameru maihime_prolog to pierwsza część tryptyku inspirowanego postacią  Tatsumiego Hijikaty – ojca japońskiego tańca butoh. Tytuł projektu odwołuje się do quasi-autobiograficznej powieści autorstwa Tatsumiego Hijikaty pt. Yameru maihime (Tańcząca chora księżniczka). Spektaklem Yameru maihime_prolog Katarzyna Pastuszak otwiera cykl, w którym z jednej strony sięgać będzie do własnego dzieciństwa, z drugiej zaś podejmie dialog z koncepcjami japońskiego artysty. Projekt Yameru maihime autorstwa Katarzyny Pastuszak zbiega się z publikacją książki pt. Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie autorstwa Pastuszak i stanowi kolejny etap jej poszukiwań na obszarze butoh. Więcej o książce Dialog pomiędzy Pastuszak i Hijikatą jest pogłębiony dzięki współpracy z projektantem kostiumów – Daisuke Tsukuda (The Rebelis), który przygotował oryginalne japońskie kimono farbowane w suchym błocie Tōhoku – regionu, w którym urodził się Hijikata. Dr Katarzyna Pastuszak (Gdańsk), urodzona w 1980 roku, tancerka, reżyser, teatrolog, tłumacz, w latach 2009-2014 Kurator Gdańskiego Festiwalu Tańca (Klub Żak). Od 2003 współtworzy Teatr Amareya. Reżyseruje również projekty teatralne z osobami niepełnosprawnymi i niewidomymi. W grudniu 2014 nakładem wydawnictwa Universitas ukazała się jej książka pt. Ankoku butô Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie. Teatr Amareya prowadzony przez Pastuszak został rekomendowany przez jury Polskiej Platformy Tańca 2014 do prezentacji swojej twórczości w ramach bloku „Wizytówka artysty”. Joanna Duda (Gdańsk), urodzona w 1983 roku, pianistka, kompozytorka, ukończyła szkołę muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Gdańsku. Absolwentka Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku (teraz Uniwersytet Muzyczny), specjalność – fortepian (2007). Ukończyła także Policealne Studium Jazzu im. H. Majewskiego w Warszawie (2009). Joanna Duda nawiązała stałą współpracę z Teatrem Amareya, robiąc oprawę muzyczną do spektakli 2 (reż. Katarzyna Pastuszak), Fetish.WTF (reż. Dorota Androsz), Nomadka (reż. Katarzyna Pastuszak), a także do performansu FRAGILE. Więcej informacji i bilety: http://www.festiwal.mozg.pl/warszawa.html#undefined

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close