Iliada Felixa Mathiasa Otta nie jest wierną adaptacją eposu Homera. Koncentruje się na samej konstrukcji konia trojańskiego, rozumianej tu jako metafora przemian będących wynikiem oszustwa, pozerstwa i iluzji posiadającej moc, by przewrócić świat do góry nogami. W czasie trwania spektaklu dwóch mężczyzn tworzy złożoną konstrukcję. Sposób i motoryka ich pracy jest precyzyjną „choreografią społeczną”istniejącą w życiu codziennym. Taniec powstaje mimochodem. Działanie, które obserwujemy na scenie, jest ciągłym ruchem dekonstruowania starego i konstruowania nowego, przerastającego nasze oczekiwania i wyobrażenia, porządku. Męska, brutalna, archaiczna siła staje się tu medium, dzięki któremu duchowe przestrzenie otwierają się, prowadzą nas w świat marzeń i pozwalają zatopić się we własnych tęsknotach i fantazjach. Dialektyka dekonstrukcji starej i konstrukcji nowej opowieści tworzy przestrzeń teatralną, efekty wizualne i jedyną w swoim rodzaju symfonię.
Felix Mathias Ott (ur. 1983) studiował scenografię, taniec i choreografię. Współpracował z takimi artystami, jak: Krzysztof Warlikowski, Boris Charmatz, Yves Noel Genod, Maud le Pladec, Mathilde Monnier, Björn Melhus, Clement Layes. W swoich pracach tworzy bardziej refleksyjne niż konceptualne przestrzenie, do których zapraszany jest widz, aby odkrył swoje nieświadome światy i, wykorzystując własną kreatywność, pozlepiał całość z surrealistycznych fragmentów zaproponowanych przez artystę. Twórczość Otta buduje ukryty pomost między rzeczywistością a fikcją. Artysta twierdzi, że do procesów współpracy potrzebny jest dialog różnych środków i metod, prowadzony w ramach nieustannego różnicowania, a nie dekoracyjnego dodatku.
The Iliad
Felix Mathias Ott | Niemcy
23 września | 17.00 + 21.00 | czas: 60 min. | Teatr Studio – Duża Scena
bilety: 20-30 zł
Więcej o festiwalu: www.cialoumysl.pl