
Fot. Dieter Hartwig
Fot. Dieter Hartwig
Iliada Felixa Mathiasa Otta nie jest wierną adaptacją eposu Homera. Koncentruje się na samej konstrukcji konia trojańskiego, rozumianej tu jako metafora przemian będących wynikiem oszustwa, pozerstwa i iluzji posiadającej moc, by przewrócić świat do góry nogami. W czasie trwania spektaklu dwóch mężczyzn tworzy złożoną konstrukcję. Sposób i motoryka ich pracy jest precyzyjną „choreografią społeczną”istniejącą w życiu codziennym. Taniec powstaje mimochodem. Działanie, które obserwujemy na scenie, jest ciągłym ruchem dekonstruowania starego i konstruowania nowego, przerastającego nasze oczekiwania i wyobrażenia, porządku. Męska, brutalna, archaiczna siła staje się tu medium, dzięki któremu duchowe przestrzenie otwierają się, prowadzą nas w świat marzeń i pozwalają zatopić się we własnych tęsknotach i fantazjach. Dialektyka dekonstrukcji starej i konstrukcji nowej opowieści tworzy przestrzeń teatralną, efekty wizualne i jedyną w swoim rodzaju symfonię.
Felix Mathias Ott (ur. 1983) studiował scenografię, taniec i choreografię. Współpracował z takimi artystami, jak: Krzysztof Warlikowski, Boris Charmatz, Yves Noel Genod, Maud le Pladec, Mathilde Monnier, Björn Melhus, Clement Layes. W swoich pracach tworzy bardziej refleksyjne niż konceptualne przestrzenie, do których zapraszany jest widz, aby odkrył swoje nieświadome światy i, wykorzystując własną kreatywność, pozlepiał całość z surrealistycznych fragmentów zaproponowanych przez artystę. Twórczość Otta buduje ukryty pomost między rzeczywistością a fikcją. Artysta twierdzi, że do procesów współpracy potrzebny jest dialog różnych środków i metod, prowadzony w ramach nieustannego różnicowania, a nie dekoracyjnego dodatku.
The Iliad
Felix Mathias Ott | Niemcy
23 września | 17.00 + 21.00 | czas: 60 min. | Teatr Studio – Duża Scena
bilety: 20-30 zł
Więcej o festiwalu: www.cialoumysl.pl