Warszawa/XIX Festiwal Ciało/Umysł: Renata Piotrowska-Auffret „Hell in Process”, Aleksandra Bożek „Dzień, w którym V. dała mi do myślenia, albo jak pozbyłam się prokrastynacji”

Zdjęcie: Warszawa/XIX Festiwal Ciało/Umysł: Renata Piotrowska-Auffret „Hell in Process”, Aleksandra Bożek „Dzień, w którym V. dała mi do myślenia, albo jak pozbyłam się prokrastynacji”

Aleksandra Bożek, fot. K. Chmura-Cegiełkowska

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach 19. Festiwalu Ciało/Umysł odbędzie się pokaz w formule work in progress Renaty Piotrowskiej-Auffret pod tytułem Hell in Process oraz spektakl Aleksandry Bożek Dzień, w którym V. dała mi do myślenia, albo jak pozbyłam się prokrastynacji. 

Uwaga! Przez kilka minut będzie używane światło stroboskopowe.

Hell in Process

Wykład performatywny – odsłona pracy nad nowym spektaklem z serii Private Pieces. Jak mówi artystka: Przez ostatnie kilka lat interesuje mnie polityczność kobiecego ciała. Przyglądam się tej problematyce w szerszej perspektywie, wychodząc od wątków autobiograficznych i intymnych doświadczeń. Tym razem interesują mnie procesy starzejącego się kobiecego ciała z perspektywy biologicznej, społecznej i politycznej oraz indywidualne doświadczenia kobiety w tzw. średnim wieku. Praca nad nowym spektaklem rozpoczęła się w czerwcu 2020 roku. Premiera planowana jest na 2021 rok.

Pomysł i wykonanie: Renata Piotrowska-Auffret

Wideo: Rafał Grabowski

Światło: Joanna Leśnierowska

Produkcja: Fundacja Ciało/Umysł

Renata Piotrowska-Auffret – choreografka i artystka; w swoich pracach wykorzystuje narzędzia tańca eksperymentalnego, sztuk performatywnych, dramaturgii i teatru. Interesuje ją przewrotność relacji między polityką ciał współczesnych i historycznych, między publicznym i prywatnym oraz tekstem i ruchem. Od 2014 roku tworzy serię Private Pieces, spektakli skupionych wokół polityczności kobiecego ciała. Priorytetowa artystka Aerowaves w 2017 i 2019 roku. Wielokrotnie prezentowała swoje prace w ramach projektów Fundacji C/U.

Dzień, w którym V. dała mi do myślenia, albo jak pozbyłam się prokrastynacji

Punktem wyjścia do pracy nad spektaklem była próba znalezienia odpowiedzi na pytanie: na co przyjdzie jeszcze czas? Poszukiwania ruchowe poprzedziła praca badawcza oraz wywiad przeprowadzony w grupie kobiet z pokolenia 50+ oraz 30+. Inspiracją dla poszukiwań ruchowych była estetyka kampu, zwłaszcza jego aspekt wizualny i swoista naiwność.

Koncepcja, choreografia i wykonanie: Aleksandra Bożek

Muzyka na żywo: Jakub Pałys, collage

Reżyseria świateł: Aleksandr Prowaliński

Kostium: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Anna Czyżykiewicz

Koncepcja kuratorska: Edyta Kozak, Aniko Racz

Kierownik produkcji: Krzysztof Kwiatkowski

Produkcja: Fundacja Ciało/Umysł (spektakl powstał w ramach projektu Exchange: Change. Time and Dance 2017)

Współorganizatorzy: SIN Arts and Culture Centre w Budapeszcie, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Premiera: 3 października 2017, CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie, Festiwal Ciało/Umysł

Podziękowania dla wszystkich kobiet, które zgodziły się wziąć udział w ankiecie oraz dla Anny Czyżykiewicz, Hanny Bylki-Kaneckiej, Jakuba Pałysa, Alexa Bradshawe’a i Anny Bojary

Aleksandra Bożek (ur. 1985) tancerka, choreografka, trenerka biznesu, filolożka. Prowadzi zajęcia z tańca wspołczesnego i improwizacji, tworzy autorskie choreografie. Stypendystka Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, Intensive Course w School For New Dance Development w Amsterdamie, programu Global Practice Sharing (Movement Research w Nowym Jorku, we wspołpracy z IMiT i Art Stations Foundation). Zdobywczyni nagród w konkursach choreograficznych (m.in. „The Best Solo 2014” za solo I know Thing na międzynarodowym festiwalu SzoloDuo w Budapeszcie). Współtworzy międzypokoleniowy kolektyw Holobiont. Współpracowała m.in. z: Rebecą Lazier (There Might Be Others), Anną Godowską i Sławkiem Krawczyńskim (Bataille i świt nowych dni), czy Yoshiko Chumą (Dead end – Ponderosa).

e-Scena C/U 2020

Prosto z wnętrza | PORTRET
Prosto z wnętrza | PROCES

Reportaże Anny Sańczuk, prezentujące sylwetki autorów premier i relacje z prób.

Re:Isadora | DO POSŁUCHANIA

Eseje praktyczek i teoretyczek tańca o Isadorze Duncan pod redakcją Hanny Raszewskiej-Kursy.

21 lekcji tańca na XXI wiek
Seria prac wideo, w których artyści proponują jeden gest, ruch lub praktykę, ich zdaniem mający moc zmieniania świata; kuratorka projektu: Edyta Kozak.

***

19. Ciało/Umysł
Międzynarodowy Festiwalu Sztuki Tańca i Performansu
Dyrektor Artystyczna: Edyta Kozak
Festiwal finansowany przez m.st. Warszawa oraz współfinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
Współorganizator: STUDIO teatrgaleria, Komuna Warszawa, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
Patroni medialni: TVP Kultura, Notes Na 6 Tygodni, Miesięcznik „Teatr”, Magazyn „Didaskalia”, „Taniec”, In Your Pocket, e-teatr.pl, teatrologia.info, teatralny.pl

Wsparcie medialne: taniecPOLSKA.pl

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:00

Warszawa: Komuna/Warszawa (Szkoła), ul. Emilii Plater 31

powiązane

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close