Warszawa/XVII Festiwal Ogrody Muzyczne: Teatr Bolszoj „Don Kichot” – chor. Aleksiej Fadejeczew (projekcja)

Zdjęcie: Warszawa/XVII Festiwal Ogrody Muzyczne: Teatr Bolszoj „Don Kichot” – chor. Aleksiej Fadejeczew (projekcja)

Fot. Yassiek (Janusz Matuszewski).

Wersja do druku

Udostępnij

1 lipca startuje Festiwal Ogrody Muzyczne – wydarzenie o 17-letniej tradycji. Od 10 lat gościem honorowym festiwalu jest kraj, który dokładnie 1 lipca przejmuje prezydencję w Radzie Unii Europejskiej #EU2017EE. W tym roku jest nim Estonia, która również od kwietnia br. świętuje już 100-lecie uzyskania niepodległości. Festiwal potrwa od 1 do 26 lipca i obejmie 5 projekcji spektakli baletowych. W ramach festiwalu zostanie pokazany spektakl baletowy Don Kichot Teatru Bolszoj w choreografii Aleksieja Fadejeczewa. Pierwszą choreografię do Don Kichota stworzył Marius Petipa  –  Francuz, który w 1847 roku osiadł w Rosji i stał się twórcą rosyjskiej szkoły tańca. Don Kichot jest typowym przykładem XIX-wiecznego divertissement. Muzyka napisana pod dyktando choreografa, składa się z niemających ze sobą związku fragmentów, stanowiących odrębne całości,  a zabawne  przygody przytrafiające się bohaterom są jedynie pretekstem do zaprezentowania maestrii tancerzy.

Od daty prapremiery w 1869 roku wersja Petipy była wielokrotnie wznawiana, za każdym razem prawie bez żadnych zmian. Aleksiej Fadejeczew, twórca najnowszej choreografii Don Kichota w Teatrze Bolszoj, też wiernie podążył za klasyczną tradycją wystawiania tego baletu. Z dwóch alternatywnych wersji zakończenia (moskiewskiego – z zabawą na rynku Barcelony i petersburskiego – z balem w książęcym zamku) Fadejeczew wybrał to drugie, pełne elegancji. Tancerze zaliczają Don Kichota do najtrudniejszych wyzwań ze względu na nagromadzenie technicznych trudności. Ich pokonanie to jeszcze nie wszystko, taniec trzeba połączyć z komiczną grą aktorską. Kunszt obecnego corps de ballet Teatru Bolszoj olśnił zeszłoroczną publiczność „Ogrodów Muzycznych”, która przyznała baletowi Don Kichot Złotą Konewkę 2016.

Libretto: Marius Petipa na motywach powieści Miguela de Cervantesa
Premiera niniejszej inscenizacji w Teatrze Bolszoj: 2 lutego 2016 roku
Spektakl zarejestrowany podczas transmisji Live HD: 10 kwietnia 2016 roku
Choreografia: Aleksiej Fadejeczew
Scenografia i kostiumy: Walerij Lewental
Dyrygent: Paweł Sorokin
W rolach głównych: Jekaterina Krysanowa – Kitri/Dulcynea, Siemion Czudin –  Basilio, Aleksiej Łoparewicz  – Don Kichot, Roman Simaczew –  Sancho Pansa, Wiktoria Jakuszewa –  Juanita, Anna Okuniewa – Piccilia, Denis Miedwiediew – Gamache, Anna Tichomirowa – Tancerka uliczna

Pierwsi tancerze, soliści, koryfeje, zespół baletowy i orkiestra Teatru Bolszoj

Czas trwania: ok. 3 godz. 10 min. z dwiema przerwami

***

Koncerty i wydarzenia festiwalowe odbywać się będą pod honorowym patronatem Ambasady Republiki Estonii, jak i oficjalnego programu obchodów #Estonia100.

Eesti Kontsert (miniaturka)     Ambasada Estonii w Warszawie (miniaturka)     Estonia - prezydencja UE 2017 (miniaturka)

Tylko na Dziecięce Ogrody Muzyczne wstęp jest wolny. Bilety na koncerty: 15 zł, bilety na projekcje: 12 zł, karnety na koncerty: 60 zł, karnety na projekcje: 120 zł (normalny) i 60 zł (ulgowy). Sprzedaż biletów i karnetów od 20 czerwca w kasie ogrodowej Zamku Królewskiego oraz na e-bilet.pl.

Więcej szczegółów, w tym dokładny program festiwalu na: www.ogrodymuzyczne.pl

Ogrody Muzyczne logo (miniaturka)

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 18:00

Warszawa: Dziedziniec Wielki Zamku Królewskiego – Muzeum

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close