Spektakle

Wrocław/„BodyConstitution 2015” – „Tożsamość”: Mario Barzaghi „Atleta serca” – pokaz pracy

Zdjęcie: Wrocław/„BodyConstitution 2015” – „Tożsamość”: Mario Barzaghi „Atleta serca” – pokaz pracy

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach tegorocznej odsłony seminarium praktycznego BodyConstitution Instytut im. Jerzego Grotowskiego zaprasza na Pokaz pracy Maria Barzaghiego z Teatro dell’Albero (Włochy).

Poprzez kathakali aktor-tancerz Mario Barzaghi „wyraża widzialną poezję”. Epicka historia zbiega się tu z epickim charakterem treningu, któremu poddany jest wykonawca. Zdaniem Artauda „aktor jest atletą serca”. Franco Ruffini podkreśla analogię pomiędzy atletą mistrzem mięśni, poetą mistrzem słów a aktorem mistrzem serca. W spotkaniu, które prowadzi od kathakali przez obrazy Michała Anioła do Dantego, Mario Barzaghi wydaje się łączyć w sobie wszystkie te figury i style. Aktor w równowadze. Ciało o wielkiej ekspresji, z segmentami ramion, rąk, nóg i stóp. Poszukiwanie poetyckiej syntezy […], aktor ofiarowujący swój wysiłek z lekkością komunikacji widzom.

Valeria Ottolenghi

Mario Barzaghi urodził się w 1954 roku w Mediolanie. W latach 1974–1981 kształcił się jako aktor w zespole TEATER 7. Był aktorem w Teatro Tascabile di Bergamo (1981–1994). W tym okresie powstał pokaz pracy Atleta serca oraz spektakl Boskie fragmenty podróży do Piekieł. Barzaghi kształcił się także jako aktor-tancerz kathakali u mistrza Johna Kalamandalama, z którym występuje w Europie i w Indiach. Prowadzi intensywną działalność pedagogiczną, wykładając na uniwersytetach we Włoszech i za granicą. W 1999 roku, wraz z Rosalbą Genovese, założył Stowarzyszenie Kulturalne Teatro dell’ Albero. W 2013 roku dołączyła do nich Maria Rita Simone. Współpracuje z TeatroDueMondi, Teatro Rebis, Teatro Persona, Teatro dei Venti, Teatro Le Galpon (Włochy), Theatre-L (Szwajcaria), Odin Teatret (Dania) oraz z Robertem Clercem, kompozytorem z Genewy, i Serge’em Martinem. Gra w Sancho Panza i Non Chisciotte razem z reżyserem spektaklu, Tage Larsenem (Odin Teatret). Kilkakrotnie uczestniczył jako mistrz w sesjach pracy Regula contra Regulam, projektu realizowanego z Instytutem Grotowskiego. W ostatnich latach wyreżyserował wiele przedstawień włoskich i zagranicznych zespołów. Stworzył teatralny projekt badawczy „Magnolia” działający na granicy teatru i tańca. Jest trenerem w programie fundacji Mus-e.

Wstęp wolny. Pokaz odbędzie się w języku angielskim z tłumaczeniem na język polski.

***

BodyConstitution to program realizowany przez Instytut Grotowskiego w domenie research in practice; to całoroczna działalność studiów i zespołów artystycznych, których celem jest analiza w praktyce wybranych tradycji ruchowych i przeniesienie ich pryncypiów na potrzeby treningu aktora/performera; to cykl treningów, warsztatów, seminariów praktycznych i akademii; to platforma umożliwiająca świadomą, spójną i odpowiedzialną pracę z ciałem poprzez stworzenie „słownika” analizy i opisu technik i praktyki ruchu; to nowoczesne połączenie działania i refleksji w celu budowania głębokiej kultury ciała.

Seminarium praktyczne jest częścią projektu „BodyConstitution: międzykulturowy dialog o treningu aktora – cykl sesji warsztatowych, akademii i seminariów z udziałem studentów szkół teatralnych z Polski i Norwegii”, realizowanego w ramach programu „Promowanie różnorodności kulturowej i artystycznej w ramach dziedzictwa kulturowego Europy w ramach Mechanizmu Finansowania EOG 2009–2014”.

Projekt finansowany z funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Lichtensteinu i Norwegii, oraz środków krajowych.

Więcej: www.bodyconstitution.art.pl/;

www.grotowski-institute.art.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1830&lang=pl

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w programie.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close