Wrocław/„BodyConstitution 2015” – „Tożsamość”: Savvas Stroumpos „Metoda pracy Theodorosa Terzopoulosa” – pokaz pracy

Zdjęcie: Wrocław/„BodyConstitution 2015” – „Tożsamość”: Savvas Stroumpos „Metoda pracy Theodorosa Terzopoulosa” – pokaz pracy

Fot. Karol Jarek

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach tegorocznej odsłony seminarium praktycznego BodyConstitution Instytut im. Jerzego Grotowskiego zaprasza na pokaz pracy Savvasa Stroumposa z Teatru Attis. Pokaz stanowi wprowadzenie do znanej i cenionej metody Theodorosa Terzopoulosa, nauczanej w międzynarodowych akademiach i szkołach teatralnych oraz uniwersytetach, która inspiruje aktorów na całym świecie. Metoda Terzopoulosa skupia się na „emancypacji” uwięzionej energii i głosu, a jej celem jest rekonstrukcja utraconej jedności słowa i ciała.

Proces prób w Teatrze Attis nie polega na realizacji dramatycznej koncepcji; jest przygodą podczas podróży do pejzażu pamięci, poszukiwaniem zagubionych kluczy jedności ciała i mowy, słowa jako naturalnej jedności.
Heiner Müller, Berlin 1987

Zaprezentowane zostaną pryncypia metody:

– funkcja i kontrola oddychania,

– techniki autokoncentracji,

– lokalizacja i aktywacja osi ciała,

– wzmacnianie centrum energii,

– lokalizacja źródeł dźwięku,

– całkowita aktywacja rezonatorów,

– emancypacja głosu,

– rytmiczna interpretacja tekstu (tragedia starogrecka i teksty klasyczne).

Savvas Stroumpos urodził się w 1979 roku w Atenach. W 2002 roku ukończył szkołę teatralną przy Narodowym Teatrze Grecji. W 2003 roku uzyskał tytuł magistra praktyki teatralnej Uniwersytetu Exeter. Od 2006 roku pracował jako asystent reżysera Theodorosa Terzopoulosa. Zagrał w następujących spektaklach Teatru Attis: Hamlet – lekcja Borisa Pasternaka, Prometeusz w okowach Ajschylosa, Impromptu „Ohio” Samuela Becketta, Ajaks – szaleństwo Sofoklesa (pierwsza i druga wersja), Ostatnia maska Costasa Logarasa, Kasandra Mariosa Pontikasa. Z zespołem Zero Point wyreżyserował Kolonię karną i Przemianę Franza Kafki, Jak wam się podoba Williama Szekspira, Dokument, będący adaptacją tekstów Samuela Becketta, Primo Leviego i podkomendanta Marcosa, oraz Woyzecka Georga Büchnera. Jego przedstawienia prezentowane są na Nowej Scenie Teatru Attis.

Wstęp wolny. Pokaz odbędzie się w języku angielskim z tłumaczeniem na język polski.

 

***

BodyConstitution to program realizowany przez Instytut Grotowskiego w domenie research in practice; to całoroczna działalność studiów i zespołów artystycznych, których celem jest analiza w praktyce wybranych tradycji ruchowych i przeniesienie ich pryncypiów na potrzeby treningu aktora/performera; to cykl treningów, warsztatów, seminariów praktycznych i akademii; to platforma umożliwiająca świadomą, spójną i odpowiedzialną pracę z ciałem poprzez stworzenie „słownika” analizy i opisu technik i praktyki ruchu; to nowoczesne połączenie działania i refleksji w celu budowania głębokiej kultury ciała.

Seminarium praktyczne jest częścią projektu „BodyConstitution: międzykulturowy dialog o treningu aktora – cykl sesji warsztatowych, akademii i seminariów z udziałem studentów szkół teatralnych z Polski i Norwegii”, realizowanego w ramach programu „Promowanie różnorodności kulturowej i artystycznej w ramach dziedzictwa kulturowego Europy w ramach Mechanizmu Finansowania EOG 2009–2014”.

Projekt finansowany z funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Lichtensteinu i Norwegii, oraz środków krajowych.

Więcej: www.bodyconstitution.art.pl/;

www.grotowski-institute.art.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1830&lang=pl

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w programie.

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 16:30

Wrocław: Sala Teatru Laboratorium, Rynek-Ratusz 27

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close