Spektakle

Wrocław/„BodyConstitution 2016”: Tomoe Shizune & Hakutobo „Kanzan z Renyo-sho – z dala od kwiatu lotosu”

Zdjęcie: Wrocław/„BodyConstitution 2016”: Tomoe Shizune & Hakutobo „Kanzan z Renyo-sho – z dala od kwiatu lotosu”

Wersja do druku

Udostępnij

W kwietniu 2016 roku Instytut Grotowskiego zaprasza na kolejne seminarium praktyczne w ramach BodyConstitution. Trzon BodyConstitution tworzą grupy działające przy Instytucie Grotowskiego. Zespoły te zajmują się wybranymi technikami/tradycjami ruchu bądź na bazie źródłowych technik ruchowych stworzyły swoje własne metody treningu aktora.

Jako wydarzenie towarzyszące seminarium praktycznego odbędzie się pokaz spektaklu zespołu Tomoe Shizune & Hakutobo Kanzan z Renyo-sho – z dala od kwiatu lotosu. Butoh to współczesna sztuka sceniczna, u podstaw której leżą głęboko zakorzenione w kulturze japońskiej podejście do przyrody i światopogląd. Ekspresja fizyczna butoh zasadza się na koncepcji funi, co oznacza „dwie rzeczy są jedną rzeczą”, filozofii opartej na logicznej sprzeczności. Natura i człowiek, serce i ciało, ten i tamten świat, śmierć i życie – każda z wymienionych par może być postrzegana jako jedność. Poprzez ekspresję ciała Kagaya Sanae wyraża przed publicznością piękno, radość i rytm duszy, odgrywając w spektaklu role stojącego przy drodze Buddy i dziecka olbrzyma-ludożercy.

Choreografia, reżyseria, kompozycje muzyczne: Tomoe Shizune
Tancerka butoh: Kagaya Sanae

Zespół Tomoe Shizune & Hakutobo powstał w 1987 roku. Prowadzi go Tomoe Shizune, który odpowiada za reżyserię, choreografię, muzykę i oprawę plastyczną wszystkich spektakli zespołu. Mistrz Tomoe jest jedynym uczniem twórcy butoh, Hijikaty Tatsumiego, który wiernie kontynuował, a następnie rozwinął tę formę sztuki, tworząc metodę Tomoe butoh, pierwszą w Japonii wszechstronną współczesną metodę sztuki scenicznej. Zespół współpracował z artystami reprezentującymi inne gatunki, m.in. jazz, rock, muzykę klasyczną, tradycyjne sztuki japońskie, operę, wideo, sztuki piękne i taniec współczesny. Grupa tworzy m.in. spektakle eksperymentalne z wykorzystaniem multimediów i ciała aktora, łącząc narzędzia, takie jak: ekrany telewizyjne, systemy telefoniczne, Internet i technika motion capture. W ostatnich latach zespół propaguje „otwartą sztukę butoh”, prezentując bezpłatne spektakle m.in. w szkołach i ośrodkach opieki społecznej.

Więcej informacji: http://www.tomoe.com/index_e.html

Bilety: 20 PLN

Rezerwacja i sprzedaż: sekretariat@grotowski-institute.art.pl
tel. 71 34 45 320

Organizatorzy proszą o odbiór biletów w Sekretariacie (Przejście Żelaźnicze) w terminie uzgodnionym podczas dokonywania rezerwacji.

***

W programie BodyConstitution udział biorą: Studio Kalari (liderzy Sankar Lal Sivasankaran Nair i Justyna Rodzińska-Nair), Studio Dwóch Ścieżek (liderzy Przemysław Błaszczak i Jakub Gontarski), Teatr ZAR (lider Jarosław Fret), Studio Matejka (lider Matej Matejka) oraz Grupa Jubilo (liderzy Diego Pileggi, Agnieszka Bresler i Joshua Doerksen).

Seminarium praktyczne jest częścią projektu „BodyConstitution: międzykulturowy dialog o treningu aktora – cykl sesji warsztatowych, akademii i seminariów z udziałem studentów szkół teatralnych z Polski i Norwegii”, realizowanego w ramach programu „Promowanie różnorodności kulturowej i artystycznej w ramach dziedzictwa kulturowego Europy w ramach Mechanizmu Finansowania EOG 2009–2014”.

Projekt finansowany z funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Lichtensteinu i Norwegii, oraz środków krajowych.

Body Constitution belka1 (miniaturka)

Partnerzy:

Body Constitution belka2 (miniaturka)PWST Kraków (miniaturka)

Więcej na stronie BodyConstitution

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close