Warsztaty

Wrocław/Cyrkulacje 2013/Ścieżki twórcze: Dawid Lorenc – techniki tańca współczesnego

Zdjęcie: Wrocław/Cyrkulacje 2013/Ścieżki twórcze: Dawid Lorenc – techniki tańca współczesnego

Wersja do druku

Udostępnij

Tematem warsztatu jest przedstawienie ruchu z punktu widzenia nauki zwłaszcza w obrębie fizyki i anatomii. Celem jest przekazanie praktycznych umiejętności kontroli ciała i sił działających na nie w czasie tańca. Zajęcia oparte są na ćwiczeniach ruchowych, zadaniach improwizacyjnych i ułożonych frazach tanecznych. Główny nacisk położony jest na poszerzenie świadomości rzeczywistości fizycznej podczas tańca oraz komunikacji ciała z umysłem w inicjacji, trwaniu i obserwacji ruchu. Ścieżka skierowana dla osób zaawansowanych w technice tańca współczesnego. Warsztat odbędzie się w dniach 10-13 kwietnia w godzinach 15.00-18.00 i 14 kwietnia – w godzinach 10.00-13.00. Kontakt: Agnieszka Rybak, cyrkulacje.kulturyruchu@gmail.com, tel. 530 716.

Zagadnienia warsztatu:

1. Podstawy anatomii i motoryki ciała i relacji.
2. Bezpieczeństwo podczas ruchu.
3. Użycie wyobraźni i zadań mentalnych jako narzędzie improwizacji, w celu lepszej świadomości relacji ciało-umysł.
4. Motoryka ciała w ujęciu ewolucji układu ruchu człowieka.
5. Koncentracja na kontakcie ciała z podłożem i ich wzajemnej relacji/tańca.
6. Drogi przekazywania ciężaru i sił działających w ciele i na ciało.
7. Pojęcie transportu ciała i jego poszczególnych części.
8. Analiza pędów poszczególnych części ciała.
9. Wydajność energetyczna podczas zmian kierunku wektora pędu i pozycji ciała.
10. Orientacja ciała względem siebie samego i przestrzeni/układu odniesienia.
11. Izolacja kanału wzroku od kanału czucia.
12. Zagadnienia energii potencjalnej i kinetycznej w ruchu ciała.
13. Równowaga jako ciągły proces gry ciężarów i sił w ciele z ich osią i w jej relacji z punktem podporu.
14. Umiejętność podmiotowej pracy z ciałem, oddzielenie świadomej myśli od ciała w tańcu, zewnętrzny sposób obserwacji.
15. Różne poziomy użycia siły w tańcu i ich następstwa.

W ramach ścieżek twórczych uczestnicy podejmą trwającą 5 dni pracę twórczą w stałej grupie. Aktywny udział umożliwi budowanie i rozwijanie materiału grupowego, który może zostać zaprezentowany ostatniego dnia festiwalu, jako: pokaz pracy w procesie/ wykład – performance.

Dawid Lorenc – tancerz, performer, instruktor tańca. W 1999 roku zaczynał w Teatrze Tańca Figiel prowadzonym przez Małgorzatę Lorenc. W latach 2003-06 tancerz Teatru Tańca Alter Witolda Jurewicza. W 2006 roku ukończył program Training Cycle w słynnej szkole Anny Teresy De Keersmaker P/A.R.T.S. (Performing Arts Research and Training Studios w Brukseli), jednej z najlepszych uczelni współczesnej sztuki tanecznej. W takcie studiów brał udział w projektach m.in. Davida Zabrano oraz Davida Hernandeza. Stypendysta: Ministra Kultury ’07, European Commission ’06-’07, Flemish Community ’08 oraz Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego ’10. Był również uczestnikiem międzynarodowej wymiany programu danceWEB ’10. Uczestnik niezliczonej ilości festiwali, warsztatów, projektów tanecznych oraz wymian w Polsce i Europie. Od 2008r. do 2012r. pracował w zespole Wima Vandekeybusa, Ultimie Vez. Dziś współpracuje z tym zespołem jako instruktor. W 2010 gościnnie występował w spektaklach: Leszka Bzdyla, Witolda Jurewicza, Jacka Owczarka. Członek Stowarzyszenia Move’n Łódź oraz Stowarzyszenia Połczyńskie Innowacje Kulturalne. Od 2011 współpracuje z grupą Jacka Owczarka „Pracownia Fizyczna” jako trener i konsultant choreograficzny. Instruktor tańca współczesnego i improwizacji na warsztatach w Polsce i Europie. Od lat współorganizuje Ogólnopolskie Warsztaty Tańca Współczesnego w Połczynie Zdroju, a od 2011 jako dyrektor artystyczny wydarzenia.

powiązane

Ludzie

Dawid Lorenc

Dawid Lorenc

1. Podstawy anatomii i motoryki ciała i relacji. 4. Motoryka ciała w ujęciu ewolucji układu ruchu człowieka. 7. Pojęcie transportu ciała i jego poszczególnych części. 10. Orientacja ciała względem siebie samego i przestrzeni/układu odniesienia. 13. Równowaga jako ciągły proces gry ciężarów i sił w ciele z ich osią i w jej relacji z punktem podporu. W ramach ścieżek twórczych uczestnicy podejmą trwającą 5 dni pracę twórczą w stałej grupie. Aktywny udział umożliwi budowanie i rozwijanie materiału grupowego, który może zostać zaprezentowany ostatniego dnia festiwalu, jako: pokaz pracy w procesie/ wykład – performance.  

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close