Warsztaty

Wrocław/Cyrkulacje 2013/Ścieżki twórcze: Nini Julia Bang, Przemysław Błaszczak „Objęcia. Dialogi przez ciało i głos” – warsztat

Zdjęcie: Wrocław/Cyrkulacje 2013/Ścieżki twórcze: Nini Julia Bang, Przemysław Błaszczak „Objęcia. Dialogi przez ciało i głos” – warsztat

Wersja do druku

Udostępnij

Nini Julia Bang, Przemysław Błaszczak: „Poprzez pracę z ciałem i głosem skupimy się na rozpoznawaniu i przełamywaniu ograniczeń, lęków i nawyków w działaniu performera. Badanie głębszego związku między ciałem i głosem pozwoli nam dostrzec, jak oba te światy wzbogacają się wzajemnie tworząc nowe kanały percepcji i komunikacji. Pragniemy zgłębić intrygującą nas kwestię intencji. W jaki sposób dokonujemy kluczowego kroku – od realizacji ćwiczenia do bycia działającym i żywym performerem? Jak od wykonywania pieśni przechodzimy do snucia opowieści naszym głosem? Jak stajemy się aktywnymi performerami z żywą wyobraźnią i pełną obecnością? Celem warsztatu jest obudzenie procesu twórczego i pogłębienie relacji między ciałem i głosem poprzez ruch, rytm, oddech i pieśń.

Ciało
Będziemy pracować z dynamicznym ruchem, treningiem indywidualnym, a także elementami treningu partnerskiego, akrobatycznego oraz technikami pracy z ciałem i oddechem wywodzącymi się z japońskich sztuk walki – shintaido oraz aikido.

Głos
Będziemy pracować nad korsykańskimi i gruzińskimi pieśniami wielogłosowymi, dążąc do osiągnięcia otwartego i naturalnego współbrzmienia. Sięgniemy po elementy skandynawskich i gruzińskich wzorców rytmicznych, otwierając się na głębsze muzyczne intuicje. Na ich podstawie będziemy improwizować w ramach struktury pieśni i szukać naszego własnego głosu.

 

Nini Julia Bang (Dania) – śpiewaczka, aktorka, muzyk. Studiowała w Danii śpiew klasyczny, grę na fortepianie, muzykę ludową i teorię muzyki. Trening i poszukiwania w dziedzinie teatru, głosu i muzyki kontynuowała w Indiach. Komponuje i uczy. Od 2006 roku jest członkinią Teatru ZAR. Występuje we wszystkich częściach tryptyku i jest współtwórczynią jego dwóch ostatnich części Cesarskiego cięcia i Anhellego. Często prowadzi warsztaty z Teatrem ZAR. Zafascynowana ludzkim głosem, brała udział w wielu ekspedycjach – do Azji, Tuwy, na Islandię, Korsykę i do Gruzji, serca wielogłosu. Uprawia jogę, a także ma doświadczenie w treningu aikido, capoeiry i improwizacji kontaktowej.

 

Przemysław Błaszczak – aktor, od 1995 roku związany z Instytutem im. Jerzego Grotowskiego. Studiował filozofię na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego. W latach 1996–1999 pracował w Teatrze Pieśń Kozła pod kierownictwem Grzegorza Brala – udział w spektaklu Dytyramb. Jesienią 2002 roku rozpoczął pracę nad własnym przedsięwzięciem, którego zwieńczeniem był monodram Ecce Homo (premiera 21 marca 2003 roku w Ośrodku Grotowskiego). Od roku 2004 członek Teatru ZAR (udział w projekcie Ewangelie dzieciństwa – tryptyk, prowadzonym przez Jarosława Freta). Bierze udział w trzech częściach tryptyku: Ewangeliach dzieciństwa, Cesarskim cięciu oraz Anhellim. Obecnie zaangażowany w pracę nad nowym spektaklem Teatru ZAR Armine. Od ponad sześciu lat uprawia aikido, japońską sztukę walki, pod okiem Piotra Masztalerza sensei (5 Dan), w 2011 roku był również uchideshi u Juba Nour Shihan (6 Dan) w Baja California (Meksyk); w rodzimej sekcji bierze udział w zajęciach kenshusei, przygotowujących do bycia nauczycielem aikido. W 2005 roku spędził miesiąc w Japonii na zaproszenie Toshiego Tsushitori, praktykując pod jego okiem shintaido – japoński system prowadzący do integracji ciała i głosu, poprzez trening oparty na tradycyjnym karate japońskim.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close