Pokaz spektaklu

Kraków: Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak, Dominik Więcek, Monika Witkowska „Sticky Fingers Club”

Zdjęcie: Kraków: Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak, Dominik Więcek, Monika Witkowska „Sticky Fingers Club”

Prawie dostałem kwiaty i prawie wiem jak smakował szampan.
Pomyliłem hamulec z gazem.
Jestem pierwszy poza podium. Wyprzedziłem tych wszystkich,
którzy są za mną.
Prawie mam powód do dumy.
Zgubiłem się znowu w tym samym miejscu.
Te owacje były prawie na stojąco.

Wersja do druku

Udostępnij

Spektakl jest dowcipnym, autoironicznym, ale nie pozbawionym gorzkiego posmaku pochodem przegranych. Dotyka tematu opozycji sukces porażka, a właściwie drażliwego zagadnienia znajdowania się tuż za. Tuż za zwycięzcą, tuż za podium, tuż pod kreską. Tej denerwującej, trafiającej w najczulszy punkt, sytuacji bycia w wąskiej grupie nominowanych, ale ostatecznie zmuszonych do tego, by obejść się smakiem, i wreszcie zapomnianych, bo kto pamięta o wicemiss czy o tym, kto jako czwarty dotarł na metę
Natalia Szafrankiewicz, taniecPOLSKA.pl (https://www.taniecpolska.pl/krytyka/746)

koncepcja, choreografia, wykonanie: Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak, Dominik Więcek, Monika Witkowska
wsparcie dramaturgiczne: Konrad Kurowski
reżyser oświetlenia: Krystian Koźbiał
muzyka: Przemek Degórski
kostiumy z użyciem projektów autorstwa Krystiana Szymczaka, Edvarda Kuzmicha, Romana Marchewki
producenci: Gdański Festiwal Tańca / Klub ŻAK, Lubelski Teatr Tańca
premiera: 3 września 2020, 12. Gdański Festiwal Tańca

Spektakl powstał w ramach programu Przestrzenie Sztuki, finansowanego ze środków Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Operatorem projektu w Lublinie jest Centrum Kultury w Lublinie.

Spektakl otrzymał nagrodę̨ im. Zygmunta Duczyńskiego w ramach 55. Przeglądu Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT 2021 w Szczecinie.

Twórcy dziękują Studio Oddaj Ciężar w Warszawie, Instytutowi Teatralnemu im. Zbigniewa Raszewskiego oraz Krakowskiemu Centrum Choreograficznemu za udostępnienie przestrzeni na realizację prób.

Bilety: www.bit.ly/3BpZAJ3

Wydarzenie na Facebooku: https://www.facebook.com/events/1430620863998991

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Taniec”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

***

Spektakl “Sticky Fingers Club” prezentowany jest w ramach projektu Teatru KTO „Cztery odcienie teatru”, współfinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego (MF EOG) 2014-2021, Program Kultura, Działanie 2 Poprawa dostępu do kultury i sztuki.

"Sticky Fingers Club". Fot. Daniel Frymark
"Sticky Fingers Club". Fot. Daniel Frymark
"Sticky Fingers Club". Fot. Daniel Frymark
"Sticky Fingers Club". Fot. Daniel Frymark
"Sticky Fingers Club". Fot. Daniel Frymark
"Sticky Fingers Club". Fot. Daniel Frymark
"Sticky Fingers Club". Fot. Daniel Frymark
"Sticky Fingers Club". Fot. Daniel Frymark
"Sticky Fingers Club". Fot. Daniel Frymark

inne wydarzenia

powiązane

Ludzie

Dominik Więcek

Dominik Więcek

  • tancerz

Prawie dostałem kwiaty i prawie wiem jak smakował szampan. Pomyliłem hamulec z gazem. Jestem pierwszy poza podium. Wyprzedziłem tych wszystkich, którzy są za mną. Prawie mam powód do dumy. Zgubiłem się znowu w tym samym miejscu. Te owacje były prawie na stojąco. Spektakl jest dowcipnym, autoironicznym, ale nie pozbawionym gorzkiego posmaku pochodem przegranych. Dotyka tematu opozycji sukces porażka, a właściwie drażliwego zagadnienia znajdowania się tuż za. Tuż za zwycięzcą, tuż za podium, tuż pod kreską. Tej denerwującej, trafiającej w najczulszy punkt, sytuacji bycia w wąskiej grupie nominowanych, ale ostatecznie zmuszonych do tego, by obejść się smakiem, i wreszcie zapomnianych, bo kto pamięta o wicemiss czy o tym, kto jako czwarty dotarł na metę Natalia Szafrankiewicz, taniecPOLSKA.pl (https://www.taniecpolska.pl/krytyka/746) koncepcja, choreografia, wykonanie: Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak, Dominik Więcek, Monika Witkowska wsparcie dramaturgiczne: Konrad Kurowski reżyser oświetlenia: Krystian Koźbiał muzyka: Przemek Degórski kostiumy z użyciem projektów autorstwa Krystiana Szymczaka, Edvarda Kuzmicha, Romana Marchewki producenci: Gdański Festiwal Tańca / Klub ŻAK, Lubelski Teatr Tańca premiera: 3 września 2020, 12. Gdański Festiwal Tańca Spektakl powstał w ramach programu Przestrzenie Sztuki, finansowanego ze środków Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Operatorem projektu w Lublinie jest Centrum Kultury w Lublinie. Twórcy dziękują Studio Oddaj Ciężar w Warszawie, Instytutowi Teatralnemu im. Zbigniewa Raszewskiego oraz Krakowskiemu Centrum Choreograficznemu za udostępnienie przestrzeni na realizację prób. *** Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury państwowego funduszu celowego, w ramach programu Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Daniela Komędera-Miśkiewicz

Daniela Komędera-Miśkiewicz

  • tancerka
  • choreografka

Prawie dostałem kwiaty i prawie wiem jak smakował szampan. Pomyliłem hamulec z gazem. Jestem pierwszy poza podium. Wyprzedziłem tych wszystkich, którzy są za mną. Prawie mam powód do dumy. Zgubiłem się znowu w tym samym miejscu. Te owacje były prawie na stojąco. Spektakl jest dowcipnym, autoironicznym, ale nie pozbawionym gorzkiego posmaku pochodem przegranych. Dotyka tematu opozycji sukces porażka, a właściwie drażliwego zagadnienia znajdowania się tuż za. Tuż za zwycięzcą, tuż za podium, tuż pod kreską. Tej denerwującej, trafiającej w najczulszy punkt, sytuacji bycia w wąskiej grupie nominowanych, ale ostatecznie zmuszonych do tego, by obejść się smakiem, i wreszcie zapomnianych, bo kto pamięta o wicemiss czy o tym, kto jako czwarty dotarł na metę Natalia Szafrankiewicz, taniecPOLSKA.pl (https://www.taniecpolska.pl/krytyka/746) koncepcja, choreografia, wykonanie: Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak, Dominik Więcek, Monika Witkowska wsparcie dramaturgiczne: Konrad Kurowski reżyser oświetlenia: Krystian Koźbiał muzyka: Przemek Degórski kostiumy z użyciem projektów autorstwa Krystiana Szymczaka, Edvarda Kuzmicha, Romana Marchewki producenci: Gdański Festiwal Tańca / Klub ŻAK, Lubelski Teatr Tańca premiera: 3 września 2020, 12. Gdański Festiwal Tańca Spektakl powstał w ramach programu Przestrzenie Sztuki, finansowanego ze środków Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Operatorem projektu w Lublinie jest Centrum Kultury w Lublinie. Twórcy dziękują Studio Oddaj Ciężar w Warszawie, Instytutowi Teatralnemu im. Zbigniewa Raszewskiego oraz Krakowskiemu Centrum Choreograficznemu za udostępnienie przestrzeni na realizację prób. *** Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury państwowego funduszu celowego, w ramach programu Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close