Pierwsze wydarzenie z cyklu FREEvolous Improvisations*:
…takie trio wolne działanie muzyczno taneczne,
Herman Muntzing – flexichord i obiekty,
Paulina Owczarek – saksofon barytonowy,
Anna Trzewiczek – ruch
* FREEvolous Improvisatios / Improwizacje FryWOLNE w Sanatorium Kultury to praktyka dla ochrony zdrowia psychicznego i fizycznego w postaci comiesięcznej dawki szalonych, improwizowanych, tricksterskich działań, zakładających swobodną zabawę dźwiękami, tekstami, formami ruchu, konwencjami działań scenicznych.
Herman Müntzing po ukończeniu Królewskiej Akademii Muzycznej grał na basie w projektach jazzowych i rockowych. Potem odkrył muzykę improwizowaną, która była dla niego objawieniem. Po eksperymentach z różnymi sposobami wydobywania dźwięku z gitary basowej, postanowił zbudować własny instrument, który pozwoli mu osiągnąć poszukiwane brzmienie. Tak powstał flexichord – 12-strunowa konstrukcja wykorzystująca elementy gitary elektrycznej, o szerokim wachlarzu możliwości. Müntzing prowadzi warsztaty i wykłady dotyczące improwizacji, zapisu graficznego i budowania instrumentów. Wśród muzyków, z którymi grał, są m.in.: Thurston Moore, Eugene Chadbourne, Mats Gustafsson, Phil Minton. W Polsce występował w ramach festiwali CoCArt (Toruń) i Audio Art (Kraków, Łódź).
Paulina Owczarek – saksofonistka, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie. Gra na saksofonie altowym i barytonowym. Zajmuje się głównie muzyką swobodnie improwizowaną i współczesną kameralistyką. Współtworzy samBar, Instytut Intuicji, Elder Space Bankers, HiQ i Saksofonarium. Bierze udział w projektach krakowskiej sceny muzyki improwizowanej (IOI, Muzykoterapia, LabInt, Open Session), performansach łączących improwizowany taniec i muzykę (Free the Dance, poszlaki|wątki|strzępy, Passing Through Workshop) a także festiwalach poświęconych muzyce współczesnej, eksperymentalnej i improwizacji (Hurta Cordel, Musica Electronica Nova, Taller de Musica Improvisada, AudioArt, Sound Exchange, Krakowska Jesień Jazzowa, Discordian Community Riot, Lublin Jazz Festival, Art of Improvisation). Pomysłodawczyni i założycielka Cracow Improvisers Orchestra, grała m.in. w formacjach LANZA, Movement Duo, OCD, MI65, Vladimirska, Uncharted Territory i Satoko Fuji Orchestra. Współpracowała z London Improvisers Orchestra, krakowskim Teatrem Starym i Operą Krakowską. Tłumaczka literatury związanej z muzyką improwizowaną.
www.soundcloud.com/paaulina
Anna Trzewiczek (Bogdanowicz): aktorka, tancerka, performerka w przeszłości związana ze Stowarzyszeniem Teatralnym Chorea, oraz neTTheatrem. Absolwentka Gardzienickiej Akademii Praktyk Teatralnych. W latach 1996 – 2005 cyklicznie kształciła się i praktykowała pod okiem wybitnej nauczycielki scenicznych technik pracy z ciałem i głosem Kathleen Ann Thompson (Belleherst Productions). W latach 1998 – 2003 uczestniczyła regularnie w lekcjach tańca, międzynarodowych warsztatch i projektach przy Śląskim Teatrze Tańca w Bytomiu. Jest w trakcie certyfikacji na instruktorkę metody CANTIENICA® Program Power (samodzielnie funkcjonujący systemem ćwiczeń wchodzący w skład koncepcji ruchowej Benity Cantieni: CANTIENICA®-Metoda Kształtowania Ciała & Postawy).Od roku 2014/2015 prowadzi przedmioty: Techniki pracy z głosem oraz Ciało w przestrzeni scenicznej na Wydziale Design Now! dla specjalizacji Performatyka w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. W ostatnim czasie swoją własną praktykę skupia wokół improwizowania w obrębie określonej struktury i ramy tematycznej w ścisłej współpracy z muzykami.