Spektakle

Wrocław/II Rusza Festiwal: Matthieu Ehrlacher „At the table there is an accumulation of emotions attached by everyday cutlery”

Zdjęcie: Wrocław/II Rusza Festiwal: Matthieu Ehrlacher „At the table there is an accumulation of emotions attached by everyday cutlery”

Fot. materiały organizatorów

Wersja do druku

Udostępnij

Na stole znajduje się nagromadzenie emocji, których dostarcza nam zimna codzienność. Są one równoważone przez jasne sztućce, które ogrzewają nasze nieświadome dłonie. Co dzieje się, gdy ciemność wkracza na stół? Jakie są jej intencje, jakość, siła, ból i przyjemność, które niesie? W pierwszej wersji performans powstał i był prezentowany pod tytułem Title in Black w ramach kursu PEPCC w szkole tańca Forum Dança, w grudniu 2011 roku. Wielokrotnie pokazywany w Portugalii oraz we Francji (m.in. w Centre Pompidou w Paryżu).

Wykonanie: Matthieu Ehrlacher

Czas trwania: 15 min.

 

Matthieu Ehrlacher – urodzony w Figeac we Francji, w wieku lat 5 przeprowadził się do Portugali. Kiedy miał 18 lat, rozpoczął naukę gry na saksofonie i po raz pierwszy zainteresował się teatrem, działając w amatorskiej grupie Amateur Group GATO w Vila Nova de Santo André. W 2004 roku podjął studia muzyczne w jazzowej szkole Hot Club w Lizbonie. Od 2007 roku grał z zespołami Farra Fanfarra, Groove Intercourse, Inner Spaceways and Puntzapuntz. W 2009 roku brał udział w warsztatach z choreografką Carlotą Lagido i zagrał w spektaklu Monster. W tym samym roku przedstawił pokaz pracy, który był  wynikiem warsztatów z  Martine Pisani w Teatro Maria Matos. W latach 2010-2012 studiował na PEPCC w Forum Danca gdzie między innymi uczył się od takich artystów jak: Francisco Camacho, Jennifer Lacey, Jeremy Nelson, João Fiadeiro, João Tabarra, K.J. Holmes, Lisa Nelson, Loïc Touzé, Meg Stuart, Miguel Pereira, Mark Tompkins and Nuno Rebelo, Patricia Portela, Rita Natálio, Sofia Dias and Vitor Roriz, Tiago Rodrigues, Vera Mantero. W tym czasie powstały performanse, które są prezentowane do dzisiaj,  takie jak: At the table there is a accumulation of emotions attached by everyday cutlery. Wraz z innymi artystami Aleksandrą Osowicz, Filipe Pereira, Helena Martos Ramirez i Inês Campos stworzyli performans kończący projekt HALE – Study for an artificial organizm. Brał udział w wielu projektach między innymi: The Dross Joana Duarte oraz blind belongings with the velocity of the circled knives S.Cansu Ergin. Poza kursem PEPCC pracował w Reservoir nad duetem stworzonym przez S.Cansu Ergin później prezentowanym na Solo Duo Dance Festival w Budapeszcie. Od 2012 roku współpracuje jako performer z takimi artystami jak: Miguel Pereira w Op. 49, André Guedes w NOVA ÁRGEA, Miguel Loureiro w MINAJesque, Vera Mantero w Mais pra menos que pra mais, oraz z Ana Borralho, João Galante, Joclécio Azevedo, Rita Natálio i Vera Mantero w SUB-REPTÍCIO (corpo clandestino), a także z Ana Borralho & João Galante przy Art Piss (on money and politicians).

***

Więcej informacji o warsztatach, pedagogach oraz harmonogram II edycji Rusza Festiwalu na stronie: www.ruszafestiwal.pl

Do pobrania:

Program festiwalu

Harmonogram

Cennik

Mapka miejsc

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close