Warsztaty

Wrocław/II Rusza Festiwal – prolog: Agata Siniarska „Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie. Narzędzia kinematograficzne w choreografii” – warsztat

Zdjęcie: Wrocław/II Rusza Festiwal – prolog: Agata Siniarska „Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie. Narzędzia kinematograficzne w choreografii” – warsztat

Fot. TVP/Ireneusz Sobieszczuk.

Wersja do druku

Udostępnij

Fundacja Da Się zaprasza do Wrocławia na warsztaty z Agatą Siniarską, które odbędą się w ramach prologu do II Rusza Festiwalu. Termin: 29 marca, godz. 11.00-14.00 i 16.00-19.00. Koszt: 100zł (6h). Punktem wyjścia jest praktyka choreograficzna wygenerowana podczas pracy nad projektem Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie – projektem, którego dotychczasowe manifestacje to praca solowa, praca grupowa, video, komiks, wykład performatywny.

Zapisy: info@ruszafestiwal.pl, telefon:+ 48 697456246.

Agata Siniarska o warsztatach:

„W naszej wspólnej pracy, korzystając z wypracowanego wcześniej materiału choreograficznego, stworzymy kompozycję grupową – rozczłonkowaną i obnażoną w wielu pozycjach. Poprzez pracę z ciałem, taką jak praca na rozłącznosci poszczególnych cześci ciała, praca z ruchem spowolnionym, klatkowanym, zatrzymaniem, brakiem ruchu, napięciem, jak również praca z głosem, będziemy zajmowac się translacją głównych narzędzi filmowych, takich jak: kadr, kąt, montaż, cięcie, powtórzenie, kontrast, opóźnienie, których przesunięte parametry, zastosujemy do pracy kompozycyjnej, a którą ukończymy w sytuacji grupowej, wzbogaconej o nowe narzędzia takie jak trwanie, powtórzenie, mnożenie nadwyżki i równoczesność. Dodatkowo zajmiemy sie pytaniami: Jakie parametry obrazu wytwarza choreografia? Czym jest przepisywanie konkretnego materiału choreograficznego z jednego ciała na inne ciało? Czym jest proces translacji z jednego medium artystycznego na drugie? Jaka jest róznica pomiędzy widzem kinowym a widzem w teatrze? Jak kreowane jest spojrzenie? Jaka jest różnica pomiędzy obserwacją a byciem obserwowanym? Czym jest cytatowość w pracy choreograficznej?”.

Projekt Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie to projekt, ktory dzieje się 24 klatki na sekundę/ jak w prawdziwym filmie/ ten projekt pojawia sie w rozdziałach/ ten projekt jest dramatyczny, ale wizualnie atrakcyjny/ ten projekt stoi, siedzi, leży z buzią szeroko otwartą/ ten projekt odnosi się do wielu nazwisk/ mulvey, akerman, de lauretis, butler, tyler, silverman, kuhn, deleuze, fraser, doane, jelinek, kwiatkowska, karina, godard, vitti, antonioni, bardot, shermann, chytilova, illouz, halberstam, jones, pollock, german, moreau, radkiewicz, creed, potter, modleski, herden, fassbinder choć wcale nie sprawia im to przyjemności/ ten projekt wytwarza kategorię prawdy, w którą głęboko wierzy/ ten projekt dotyka życia i śmierci/ ten projekt nigdy nie słyszał o agacie siniarskiej/ ten projekt jest w pełni świadomy, że to, co tu produkuje to emocjonalny kapitalizm/ ten projekt wolałoby, żeby jean luc godard był kobietą/ ten projekt jest tylko zaangażowany w intrygi miłosne/ ten projekt cierpi w imię wszystkich heteroseksualnych kobiet/ ten projekt jest potencjalną ofiarą i ma z tego powodu wzmożone poczucie winy/ ten projekt cię kocha i oczekuje od ciebie, że będziesz prawdziwym mężczyzną/ ten projekt będzie stać w jednym kadrze przez długi czas/ten projekt chce być wzięty w każdej pozycji/ ten projekt czeka/ ten projekt mówi przepraszam

Agata Siniarska to fikcyjna postać o wielu talentach i przeszłości kryminalnej, świadomie dziejąca się epizodach w przestrzeni choreograficznych sekwencji. Dając szansę przez lata różnym rodzajom form teatralnych, studiując zadania choreograficzne w HZT w Berlinie, obecnie kreuje ucieszne studia feministyczne oraz kultywuje pragnienia wobec obrazu, języka i pisania, kina i animacji, w obszarze swych feministycznych praktyk. Uzależniona od fikcji prowadzi swe dochodzenia pomiędzy życiem/śmiercią w obrazie a życiem/śmiercią poza kadrem, tworząc z siebie samej, poprzez przypisane jej kulturowe struktury, narzędzia wizualnej retoryki. Każdy wizerunek, podsycany przez energię głębokiej teoretycznej jękliwości, robi z pasją i wielką fascynacją. Wielokrotnie nie samotnie, ale w kompanii wielu wspaniałych awanturników.

Dane do przelewu:

FUNDACJA DA SIĘ

ul. Nowodworska 8/11

54-434 Wrocław

ING Bank Śląski S.A.

59 1050 1575 1000 0090 3028 0904

powiązane

Ludzie

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close