Warsztaty

Wrocław: Improwizacja w kontakcie – warsztat z tancerzami Polskiego Teatru Tańca

Zdjęcie: Wrocław: Improwizacja w kontakcie – warsztat z tancerzami Polskiego Teatru Tańca

Fot. z materiałów Opery Nowej

Wersja do druku

Udostępnij

Główną ideą warsztatu jest założenie, że dwa ciała będące ze sobą w kontakcie, tworzą jedną, ściśle połączoną strukturę. Co dzieje się w jednym ciele, intuicyjnie zostaje zauważone, ‘podjęte’ przez drugie ciało, energia między nimi nieustannie przepływa, a tworzony wspólnie ruch trwa. Rola dotyku, często w praktykach tanecznych bagatelizowana, a nawet pomijana, jest dla nas kluczowa w celu zbudowania poczucia bezpieczeństwa, komfortu i, co najważniejsze, przyjemności. Dzięki temu stopniowo redukujemy napięcia w ciele oraz osiągamy coraz większy zakres ruchu i kontrolę. Będziemy bawić się ciężarem ciała, różnymi jakościami ruchu, rodzajami dynamiki, a także obserwować wpływ towarzyszących nam emocji i uczuć na ruszające się ciało.

Zasadnicza część warsztatu to kilkuminutowe zadania improwizacyjne realizujące wyżej opisane założenia. Na koniec przejdziemy do uczenia się krótkiej kombinacji ruchowej w kontakcie, w której wykorzystywać będziemy umiejętności wykształcone w poprzedzających działaniach.
Warsztat poprowadzą Katarzyna Rzetelska oraz Tomek Pomersbach, tancerze Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu.

Zajęcia odbędą się w dniach 5-6 maja 2012, w godzinach 11:00 – 14:15, w siedzibie Wrocławskiego Teatru Pantomimy, Aleja Dębowa 16, Wrocław. Koszt całego warsztatu (6 godzin zajęć) wynosi 100 złotych. Płatność regulujemy pierwszego dnia warsztatów. Zgłoszenia oraz pytania prosimy kierować na adres mailowy: thomas303@interia.pl. Termin zgłaszania się upływa 2 maja.

KATARZYNA RZETELSKA
Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Łodzi. Po ukończeniu szkoły tańczyła w repertuarze musicalowym, najpierw w łódzkim Teatrze Muzycznym, a następnie na wyjazdach na scenach Europy Zachodniej (Cats, Evita, Jesus Christ Superstar, Król Lew, Dzwonnik z Notre Dame, Piękna i bestia). W tym czasie umiejętności wykonawcze i pedagogiczne doskonaliła w Anglii, na różnych stażach i warsztatach z zakresu tańca współczesnego i modern jazz. Od 2005 związana etatowo z Polskim Teatrem Tańca. Była w grupie tancerzy PTT współpracujących z Williamem Petit w projekcie Trans Danse Europe. Tańczy w większości spektakli teatru, m.in. w Walce karnawału z postem, Carpe diem (chor. Ewa Wycichowska), Minus 2 (chor. Ohad Naharin), Jesień- Nuembir (chor. Jacek Przybyłowicz), Lato – Red Sun (chor. Thierry Verger), Wo-man w pomidorach (chor. Yossi Berg), Desert (chor. Paulina Wycichowska) oraz Arytmia (chor. Zofia Jakubiec i Tomek Pomersbach). Jest jednym z pedagogów otwartych zajęć tańca współczesnego przy Polskim Teatrze Tańca.

TOMEK POMERSBACH

Wychowanek studia tanecznego Operetki Dolnośląskiej prowadzonego przez Waldemara Staszewskiego. Studiował taniec współczesny na London Contemporary Dance School, gdzie w roku 2010 uzyskał certyfikat edukacji wyższej University of Kent. Od sezonu 2010/2011 tancerz Polskiego Teatru Tańca. Występuje w spektaklach Minus 2 (chor. Ohad Naharin), Walk@ karnawału z postem (chor. Ewa Wycichowska), The Outline (chor. Karolina Wyrwał), Wo-man w pomidorach (chor. Yossi Berg) oraz Desert (chor. Paulina Wycichowska). Współchoreograf spektaklu Arytmia, którego premiera odbyła się w ramach V Festiwalu Atelier w Polskim Teatrze Tańca w lutym 2012 roku. Uczestnik wielu warsztatów i szkoleń z zakresu tańca współczesnego oraz szeroko pojętej pracy z ciałem.

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close