Spektakle

Wrocław/Instytut Grotowskiego: Anna Krotoska i Aleksandra Kazazou „Linatendu”

Zdjęcie: Wrocław/Instytut Grotowskiego: Anna Krotoska i Aleksandra Kazazou „Linatendu”

Fot. Nowohuckie Centrum Kultury

Wersja do druku

Udostępnij

Linatendu to opowieść o momencie granicznym w życiu. O ciszy tuż przed… O buncie, absurdzie, smutku i codzienności po utracie. Czy jeden to tyle samo co milion? Czy pojedyncza śmierć waży tyle samo co ta zwielokrotniona w codziennych wiadomościach w telewizji? Czy pamięć jest darem, czy przekleństwem?

Scenariusz powstał na podstawie L’inattendu francuskiego dramatopisarza Fabrice’a Melquiota, który ma w dorobku ponad dwadzieścia dramatów. Jego teksty były tłumaczone na niemiecki, hiszpański i włoski. Autorką polskiego przekładu L’inattendu jest Wioletta Kaczmaryn. W spektaklu zostaną wykorzystane również teksty własne Anny Krotoskiej. Monodram przygotowano we współpracy z Karolem Jarkiem (scenografia, światła), Nefeli Stamatogiannopoulousem oraz Danielem Hanem (muzyka).

wiszę

ty też?

ja też

wisisz?

wiszę…

głowa mi się wydłuża

nogi ciągle marzną przy ziemi

podpalę je to może polecę…

jesteś kosmonautą

ja też zakładam plecak tlenu

kombinezon wyhaftowany symbolami nieskończoności

programuję kryształ na lot w kosmos

chowam do kieszeni

i START

trzeba się dobrze odbić

jeszcze chwilkę poćwiczę

przyśnij mi instrukcję lotu

Anna Krotoska

Monodram Anny Krotoskiej to mozaika złożona z wielu różnorodnych obrazów, skonstruowanych przy pomocy światła, gestu, głosu i muzyki. Reżyserka zadbała o to, aby bez zbędnej scenografii przedstawić historię, która zarazem poruszy widza i nie otrze się o patetyczność czy banał. Minimalizm sceniczny oddziałuje na wyobraźnię, sprawia, że wszystko, co niedopowiedziane, ma prawo zaistnieć w naszej głowie.

Monika Branicka, „Linatendu”: Jak kos śpiewający w środku nocy, KulturaOnLine, [dostęp: 07.04.2014]

Anna Krotoska przez lata szkoliła swój warsztat aktorski w Teatrze Pieśń Kozła, w którym grała w spektaklach Pieśń Kozła – dytyramb, Kroniki – obyczaj lamentacyjny oraz Lacrimosa. Razem z zespołem występowała m.in. w Narodowym Teatrze w Taipei na Taiwanie, w teatrze La Mamma w Nowym Jorku, na festiwalu UCLA. Dwukrotnie grała na festiwalu w Edynburgu, na którym w 2004 roku spektakl Kroniki – obyczaj lamentacyjny zdobył Scotsman Fringe First, Herald Angel oraz Best International Show. Od wielu lat dzieli się zdobytym doświadczeniem, wykładając w ramach aktorskiego programu magisterskiego prowadzonego przez Teatr Pieśń Kozła we współpracy z Manchester Metropolitan University School of Theatre, a także prowadząc warsztaty teatralne z dorosłymi i młodzieżą w kraju i zagranicą. Spektal Linatendu przygotowała wraz z Alexandrą Kazazou, aktorką Studia Matejka. Kazazou studiowała aktorstwo na Uniwersytecie Arystotelesa w Salonikach i pracowała jako aktorka w Północnym Teatrze Narodowym w Salonikach. Współzałożycielka grupy teatralnej Asypka w Atenach, ukończyła aktorski program magisterski organizowany przez Teatr Pieśń Kozła we współpracy z Manchester Metropolitan University School of Theatre. W Studiu Matejka przygotowała spektakl solowy Charmolypi. Jest także członkinią Odra Ensemble oraz Grupy Jubilo.

Więcej informacji: http://www.grotowski-institute.art.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1621&lang=pl

Rezerwacja i sprzedaż biletów (15 zł): sekretariat@grotowski-institute.art.pl; tel. 71 34 45 320 oraz www.biletin.pl.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close