Spektakle

Wrocław/Instytut im. Jerzego Grzegorzewskiego: Studio Kokyu „Halo?” – reż. Przemysław Błaszczak

Zdjęcie: Wrocław/Instytut im. Jerzego Grzegorzewskiego: Studio Kokyu „Halo?” – reż. Przemysław Błaszczak

Instytut Grotowskiego "Halo", fot. Michalina Kacperak

Wersja do druku

Udostępnij

Halo? w reżyserii Przemysława Błaszczaka mówi o wojnie i przemocy. W przedstawieniu nie użyto ani bogatej scenografii, ani nowych technologii. Sercem i jedynym medium jest aktor ze swoimi umiejętnościami. Spektakl to opowieść rozpisana na siedem aktorek, która stawia sobie za cele zmianę perspektywy i zredefiniowanie tego, co w wojnie męskie i żeńskie, oraz przemieszanie losów i zwyczajowo przypisanych ról. Źródło inspiracji dla twórców stanowiły książki, m.in. Święto wiosny Modrisa Eksteinsa, Wojna umarła, niech żyje wojna Eda Vulliamy’ego, Wojna nie ma w sobie nic z kobietyOstatni świadkowie Swietłany Aleksijewicz oraz Dziennik Wacława Niżyńskiego.

Po pokazie pracy nad spektaklem, który odbył się we wrześniu 2018 roku Mirosław Kocur pisał: „W głośnym przedstawieniu Teatru Laboratorium, zrealizowanym kilkanaście lat po straszliwej wojnie, więźniowie obozu koncentracyjnego wznosili bezsensowną budowlę z pordzewiałego żelastwa i popełniali zbiorowo samobójstwo […]. Ludzkość, w diagnozie Grotowskiego, zdawała się pędzić ku samozagładzie. Pół wieku później, realizując projekt «Halo», Błaszczak gmatwa sytuację. Dziewczyny wcielają się zarówno w ofiary przemocy, jak i w katów. W XXI wieku świat bardzo się skomplikował” (Teatralny.pl).

Halo? jest rezultatem dwuletniego okresu badań i pracy studyjnej Studia Kokyu, które powstało przy Instytucie Grotowskiego wrześniu 2016 roku. Kluczowe zagadnienie dla członków Studia Kokyu stanowi pytanie o trening i praktykę. Jak sami piszą, poruszają się między polem treningu fizycznego aktora a doświadczeniem płynącym z praktyki japońskich sztuk walki, zwłaszcza aikido. Pracą Studia Kokyu kieruje Przemysław Błaszczak – aktor Teatru ZAR, certyfikowany nauczyciel metody pracy Theodorosa Terzopoulosa. Producentem spektaklu jest Fundacja Zarzewie.

Reżyseria, scenariusz, scenografia, światła, koordynacja projektu: Przemysław Błaszczak
Dobór i opracowanie muzyki: Joanna Kaczmarek, Przemysław Błaszczak, przy współpracy Marty Horyzy i Damiana Borowca
Przygotowanie wokalne i materiałów muzycznych: Joanna Kaczmarek, Marta Horyza
Choreografia: Przemysław Błaszczak, Joanna Gruntkowska, przy współpracy Karoliny Brzęk
Konsultacja choreograficzna: Madi Rostkowska
Konsultacja dramaturgiczna: Anna Duda
Kostiumy: Ala Savashevich
Występują: Joanna Gruntkowska, Marta Horyza, Joanna Kacperak, Joanna Kaczmarek, Joanna Krawczyk, Monika Niedźwiedzka, Kate Ryan
Produkcja: Fundacja Zarzewie
Partner: Instytut im. Jerzego Grotowskiego
Premiera: 14 marca 2019, Instytut im. Jerzego Grotowskiego
Czas trwania: 60 min.

Więcej

Bilety w cenie 20 zł do kupienia tutaj

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close