
Projekt plakatu: Anna Bodzak.
Projekt plakatu: Anna Bodzak.
Sklepy cynamonowe w reżyserii Jerzego Kozłowskiego to pokaz wieńczący pracę grupy warsztatowej Studia Pantomimy działającego przy Wrocławskim Teatrze Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego. Pokaz powstał w oparciu o prozę Brunona Schulza, polskiego pisarza żydowskiego pochodzenia. Głównym źródłem inspiracji dla reżysera stał się motyw wspomnienia, które zalewa jednego z bohaterów, Józia, wraz z nieznośnie gorącym sierpniowym słońcem. Jerzy Kozłowski przy pomocy pantomimicznych środków wyrazu podejmuje „próbę wydobycia dziejów pewnej rodziny, pewnego domu na prowincji nie z ich realnych elementów, zdarzeń, charakterów czy prawdziwych losów, lecz poszukując ponad nimi mitycznej treści, sensu ostatecznego owej historii”[1]. Przez kolejne sceny widza prowadzi Józio, który wracając pamięcią do „owej mrocznej krainy wczesnych fantazji dziecięcych, przeczuć, lęków, antycypacji owego zarania życia, które stanowi właściwą kolebkę mitycznego myślenia”[2], przypomina sobie ważne dla niego osoby, z ojcem-Demiurgiem na czele.
Organizator: Wrocławski Teatr Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego
Partnerzy: Fundacja Pantomima, Wrocławskie Centrum Twórczości Dziecka
Bilety 10zł. Prosimy o dokonanie wcześniejszych rezerwacji telefonicznie /71 341 71 02, 608 432 224/ lub mailowo /rezerwacja@wctd.wroclaw.pl/ szczegóły na: www.wctd.wroclaw.pl
Obsada:
Józio – Filip Lorent Fijał
Ojciec – Bartosz Kościelniak
Matka – Elżbieta Aleksandrowicz
Adela – Dorota Sobieraj
Dziewczynki, Modelki: Magdalena Młynarczyk, Katarzyna Łuczyńska
Kuzyn Emil – Hubert Skonieczka
Łucja – Aleksandra Dolińska
Ciotka Agata – Patrycja Neumann
[1] Bruno Schulz: Exposé o „Sklepach cynamonowych”, cyt. za: Jerzy Jarzębski, Wstęp. W: Bruno Schulz: Opowiadania; Wybór esejów i listów. Wrocław−Kraków: Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1998. s. XXIII−XXIV. Tekst, przełożony z języka niemieckiego przez Jerzego Ficowskiego, dostępny jest w serwisie internetowym poświęconym twórczości Brunona Schulza: brunoschulz.org.
[2] Ibidem