
Action Drive z książki I. Bartenieff: Body Movement.
Action Drive z książki I. Bartenieff: Body Movement.
GaGa to język ruchowy rozwinięty przez Ohada Naharina, dyrektora artystycznego i choreografa Batsheva Dance Company w Tel Avivie w ciągu ostatnich 12 lat. Jest to metoda skierowana do tancerzy, jak i dla wszystkich, którzy nie posiadają żadnej techniki tanecznej czy wcześniejszego doświadczenia tanecznego. GaGa to świadoma praca ciała poprzez instynktowne poruszanie całą jego strukturą bez zatrzymania przez 1h15 minut w przypadku gaga dancers i przez 1h podczas lekcji gaga people.
Gaga jest punktem wyjściowym dla Ohada w tworzeniu materiału choreograficznego. Ohad stopniowo rozwijał i rozwija tą metodę pracy. Był to z pewnością punkt zwrotny w rozwoju zespołu Batsheva Dance Company. Zespół każdy dzień zaczyna od lekcji gaga. Batsheva nie ma żadnych innych zajęć w ramach codziennego treningu, bazuje jedynie na gaga.
Gaga nie jest techniką, jest metodą pracy. Jakąkolwiek technikę człowiek uprawia, praktykuje, gaga może i doskonale ją wypełnia. Gaga nie podważa żadnej innej metody pracy, jest jedynie jej głębokim dopełnieniem. Podział na gaga people (gaga dla ludzi) i gaga dancers (gaga dla tancerzy) pozwala ludziom wybrać zajęcia w zależności od potrzeb i oczekiwań swojego ciała. Dzięki tej metodzie ciało uzyskuje większą giętkość i elastyczność. Uruchamiamy naszą kreatywność, by poszerzać słownik ruchowy naszego ciała, przełamywać własne przyzwyczajenia taneczne.
Mimo iż system Gaga jest niezwykle młody w porównaniu do innego rodzaju treningów czy metod pracy z ciałem, bez Gaga Izrael nie stałby się tak istotnym punktem na mapie tańca współczesnego na świecie. Ohad nieustannie pracuje w tym systemie i rozwija język ruchowy Gaga dla tancerzy i dla wszystkich ludzi, dzięki swojej pracy i wszystkich nauczycieli Gaga.
Ścieżkę GAGA będziemy zawsze zaczynać od 1h15 zajęć gaga, by przygotować i rozgrzać nasze ciała do pracy. Następnie będziemy korzystać z wiedzy zdobywanej na zajęciach w szeroko pojętej improwizacji, choreografii i kompozycji. Będziemy eksplorować takie zagadnienia jak:”conect to pleasure”, „plenty of time”, „silliness”, „passion to move”.
ZAPISY: cyrkulacje.zapisy@gmail.com
Harmonogram oraz więcej informacji na: