Wrocław/V Festiwal CYRKULACJE: Natalia Iwaniec „GAGA” – warsztaty

Zdjęcie: Wrocław/V Festiwal CYRKULACJE: Natalia Iwaniec „GAGA” – warsztaty

Action Drive z książki I. Bartenieff: Body Movement.

Wersja do druku

Udostępnij

GaGa to język ruchowy rozwinięty przez Ohada Naharina, dyrektora artystycznego i choreografa Batsheva Dance Company w Tel Avivie w ciągu ostatnich 12 lat. Jest to metoda skierowana do tancerzy,  jak i dla wszystkich,  którzy nie posiadają żadnej techniki tanecznej czy wcześniejszego doświadczenia tanecznego. GaGa to świadoma praca ciała poprzez instynktowne poruszanie całą jego strukturą bez zatrzymania przez 1h15 minut w przypadku gaga dancers i przez 1h podczas lekcji gaga people.

Gaga jest punktem wyjściowym dla Ohada w tworzeniu materiału choreograficznego. Ohad stopniowo rozwijał i rozwija tą metodę pracy. Był to z pewnością punkt zwrotny w rozwoju zespołu Batsheva Dance Company. Zespół każdy dzień zaczyna od lekcji gaga. Batsheva nie ma żadnych innych zajęć w ramach codziennego treningu,  bazuje jedynie na gaga.
Gaga nie jest techniką,  jest metodą pracy. Jakąkolwiek technikę człowiek uprawia, praktykuje, gaga może i doskonale ją wypełnia. Gaga nie podważa żadnej innej metody pracy, jest jedynie jej głębokim dopełnieniem. Podział na gaga people (gaga dla ludzi) i gaga dancers (gaga dla tancerzy) pozwala ludziom wybrać zajęcia w zależności od potrzeb i oczekiwań swojego ciała. Dzięki tej metodzie ciało uzyskuje większą giętkość i elastyczność. Uruchamiamy naszą kreatywność, by poszerzać słownik ruchowy naszego ciała, przełamywać własne przyzwyczajenia taneczne.
Mimo iż system Gaga jest niezwykle młody w porównaniu do innego rodzaju treningów czy metod pracy z ciałem, bez Gaga Izrael nie stałby się tak istotnym punktem na mapie tańca współczesnego na świecie. Ohad nieustannie pracuje w tym systemie i rozwija język ruchowy Gaga dla tancerzy i dla wszystkich ludzi,  dzięki swojej pracy i wszystkich nauczycieli Gaga.
Ścieżkę GAGA będziemy zawsze zaczynać od 1h15 zajęć gaga, by przygotować i rozgrzać nasze ciała do pracy. Następnie będziemy korzystać z wiedzy zdobywanej na zajęciach w szeroko pojętej improwizacji, choreografii i kompozycji. Będziemy eksplorować takie zagadnienia jak:”conect to pleasure”,  „plenty of time”,  „silliness”,  „passion to move”.

Więcej o GAGA

Więcej o Natalii Iwaniec

ZAPISY: cyrkulacje.zapisy@gmail.com

Harmonogram oraz więcej informacji na:

www.cyrkulacje.wroclaw.pl

http://cyrkulacje.wroclaw.pl/festiwal-2014/harmonogram/

powiązane

Ludzie

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close