Warsztaty

Wrocław/VII Festiwal CYRKULACJE: Anna Piotrowska „Improwizacja” – ścieżka twórcza

Zdjęcie: Wrocław/VII Festiwal CYRKULACJE: Anna Piotrowska „Improwizacja” – ścieżka twórcza

Wersja do druku

Udostępnij

Program Wrocławskiego Festiwalu Ruchu CYRKULACJE obejmuje intensywne warsztaty, ścieżki twórcze, pokazy, dyskusje i otwarte jamy taneczne. Pod tegorocznym hasłem GŁĘBIEJ organizatorzy zapraszają do wejścia w działanie, poszerzenia horyzontów, pogłębienia czucia i wspólnego poszukiwania. Anna Piotrowska poprowadzi ścieżkę twórczą poświęconą improwizacji.

Koszt: przy wpłacie całości do 25 marca 2016 roku = 280 zł, 
po tym terminie = 330 zł.

Informacje i zapisy: cyrkulacje.zapisy@gmail.com

Dorota Kamecka, tel. 726 515 498
Aga Rybak, tel.  530 716 044

Musimy nauczyć się widzieć więcej, słyszeć więcej, czuć więcej. Naszym zadaniem nie jest znalezienie maksymalnej ilości treści w dziele sztuki, raczej znacznie mniej, po to żeby z samej pracy wycisnąć więcej treści niż ta, która już tam była. Chodzi o to, żeby zredukować zawartość tak, abyśmy mogli w ogóle zobaczyć rzeczy.

Susan Sontag, Przeciw interpretacji, [w:] Przeciw interpretacji i inne eseje, tł. M. Pasicka, A. Skucińska, D. Żukowski, Kraków 2012.

Prowadząca o warsztacie:

Myśl Susan Sontag idealnie wpisuje się w to, czym jestem zainteresowana w poszukiwaniu ruchu i tańca. Widzieć więcej oznacza zobaczyć, patrzeć; słyszeć: wsłuchiwać się i usłyszeć, czucie zlokalizowane jest w dotyku i oddechu, na powierzchni i głębiej w ciele, odczuwanie tego, co się dzieje z naszym ciałem w różnych stanach, krajobrazach i wydarzeniach. Jak mogę wejść w siebie i wyjść bogata o doświadczanie, które przekłada się na zrozumienie i zaufanie do samej siebie. Ostatnio moim ulubionym sformułowaniem jest słowo „deeper”, które idealnie wpisuje się w myśl Cyrkulacji, tj.: GŁĘBIEJ. Co to oznacza? Istotnym jest zobaczyć, gdzie jest źródło mojego bycia, a co za tym idzie poruszenia mnie, a później poruszenia mojego ciała. W prostocie jest siła. W ciężarze jest siła i w akceptacji swojej fizyczności. Jak czerpać przyjemność poruszania się w przestrzeni i kreować siebie na zewnątrz i do wewnątrz? Warsztat jest nauką obserwacji siebie i innych w improwizacji. Ważne podczas pracy jest ciągłe pogłębianie świadomości ciała i aktywna obserwacja siebie samego w ruchu („objective body”, „out of my CRITIC”). Istotna jest zawsze obserwacja uczestników zajęć i zlokalizowanie ich potrzeb cielesnych i energetycznych. Wnikliwa obserwacja powoduje jednoczesną reakcję i kreację zajęć. Praca z ciężarem ciała, szukanie przepływu ruchu i definiowania, w których momentach taniec ma szansę zaistnieć w ciele poruszanym, poruszonym i poruszającym się. Ważna jest również praca z energią i zaangażowaniem całego ciała „one body”.

Anna Piotrowska – choreografka, reżyserka, nauczycielka tańca współczesnego, tancerka, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca – eferte, założycielka „mufmi” w Warszawie (1995). Stworzyła ponad 80 autorskich choreografii i przedstawień. Od września 2014 kierownik zespołu Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK (od września 2015 Kierownik Artystyczny), współpracowała z izraelsko-holenderskim duetem choreograficznym Ivgi&Greben. Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych: PolemiQi, Atak przestrzeni, Kierunek.(Europa_Warszawa).taniec, SoloDuo_Polska, laboratorium choreografii, British 4 Polish Dance i in. Była laureatką SoloDuo Dance Festival (Budapeszt 2005/2006), wielokrotnie jurorką SoloDuo, stypendystką British Council Awards 2004 – Young Polish Arts Entrepreneur., producentką przedstawień teatru tańca, jurorką Doliny Kreatywnej programu TVP2 w dziedzinach: taniec i animacja kultury. Anna Piotrowska uczestniczyła jako gość w festiwalu Gramigna Festival (Palermo 2007), International Poesifestival (Sztokholm 2007), Nu Dance Fest (Bratysława 2007/2008), Fabriaktionen (Berlin 2008), Working Title Festival (Bruksela 2008), jak również wielokrotnie jako gość Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego (Bytom), Międzynarodowego Festiwalu Współczesnych Form Tańca (Kalisz – główna nagroda 2007), Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca (Lublin), wielokrotny gość festiwalu SoloDuo Dance Festival (Budapeszt 2005-2012). Zajmowała się reżyserią ruchu w teatrach dramatycznych m.in. w Szczecinie, Zielonej Górze, Poznaniu, Krakowie, Warszawie, Białymstoku i Legnicy. Współpraca z reżyserami: Paweł Kamza, Michał Siegoczyński, Artur Tyszkiewicz. Zrealizowała dwie autorskie produkcje dla Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu: farfalla i 6 x 9 . Realizowała ruch w teatrze lalek K3 z Białegostoku. Była gościem programu advancing performing arts project (APAP) w 2008 roku, w ramach tego programu powstało solowe przedstawienie Look 4 faces wystawiane w Bytomiu, Warszawie, Berlinie i Brukseli. Regularnie współpracowała ze Śląskim Teatrem Tańca. Pracuje jako pedagog w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu, gdzie wykładała: formy teatru tańca i struktury choreograficzne, improwizacje, sceny improwizowane i taniec współczesny. Zrealizowała kilka przedstawień międzynarodowych: Walk_2_corner, HUG (Węgry), Laka la Mnija in the field of half of sth, Cold Fish (Norwegia), CoCo_Klimt (Słowacja), or Clitoris Landscape (close to gate No. 5) (Włochy). W 2013 roku zrealizowała spektakl dyplomowy dla studentów Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca TRANSDYPTYK. W 2014 roku stworzyła przedstawienie dla Wrocławskiego Teatru Pantomimy Historia Brzydoty, w październiku odbyła się premiera jej najnowszego przedstawienia i don’t wanna be a horse w ramach międzynarodowego projektu Recording Fields, którego premiera odbyła się w Düsseldorfie w tanzhaus nrw. We wrześniu 2015 roku spektakl w reżyserii Anny Piotrowskiej i wykonaniu Łukasza Pawłowskiego toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie! zdobył Grand Prix XIII Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie i Nagrodę Główną 3. Koszalińskich Ogólnopolskich Dni Monodramu. Najnowszy spektakl dla Teatru Rozbark to Zagubieni w skórze (premiera 7 listopada 2015).

Więcej informacji na stronie: www.cyrkulacje.wroclaw.pl

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close