Warsztaty otwierają cykl spotkań warsztatowych prowadzonych przez aktorów Teatru ZAR. Kolejne sesje pracy odbędą się w czerwcu, wrześniu i październiku. W sierpniu zaplanowano Szkołę Letnią z Teatrem ZAR.
Kształtowanie uwagi ciała oznacza dla mnie z jednej strony wyzwanie mające przynieść otwarcie, poszerzenie percepcji aktora/człowieka w jego zwierzęcej, biologicznej istocie, z drugiej zaś rozwinięcie umiejętności obserwacji tego, co wewnętrzne, głęboko związane z obecnością.
Jak kształtować trening fizyczny aktora, by stał się treningiem mentalnym?
Jak poszerzać diapazon jego obecności?
Praca warsztatowa oparta będzie na elementach treningu partnerskiego oraz na działaniach indywidualnych. Wspólnym ich mianownikiem będzie próba budowania wewnętrznej linii dramaturgii aktora, czytelnej z zewnątrz, choć zanurzonej w organicznym procesie.
Kamila Klamut – absolwentka Kulturoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego, związana z Instytutem im. Jerzego Grotowskiego; była aktorka teatru Pieśń Kozła, współzałożycielka Teatru ZAR i współtwórczyni jego spektakli. Uczestniczka wielu wypraw do różnych zakątków świata w poszukiwaniu najstarszych zachowanych form muzyki.
Kontakt i zapisy:
Kartę zgłoszenia prosimy nadsyłać do 15 kwietnia 2013 na adres Justyny Rodzińskiej-Nair: justyna@grotowski-institute.art.pl. Odpowiedzi zostaną przesłane do 17 kwietnia 2013. Liczba miejsc jest ograniczona.
Karta zgłoszeniowa do pobrania
Cena:
120 PLN/30 EUR za udział w jednym spotkaniu warsztatowym lub
300 PLN/75 EUR za udział we wszystkich trzech spotkaniach warsztatowych
9:00–12:00 Zapominanie ciała
Warsztaty prowadzone przez Przemysława Błaszczaka
12:30–15:30 Strojenie uwagi ciała
Warsztaty prowadzone przez Kamilę Klamut
17:00–20:00 Opowieść głosu (Pieśń, która mówi)
Warsztaty prowadzone przez Ditte Berkeley