Warsztaty

Wrocław: warsztaty Teatru ZAR – „Zapominanie ciała”, prowadzenie: Przemysław Błaszczak

Zdjęcie: Wrocław: warsztaty Teatru ZAR – „Zapominanie ciała”, prowadzenie: Przemysław Błaszczak

Wersja do druku

Udostępnij

Warsztaty otwierają cykl spotkań warsztatowych prowadzonych przez aktorów Teatru ZAR. Kolejne sesje pracy odbędą się w czerwcu, wrześniu i październiku. W sierpniu zaplanowano Szkołę Letnią z Teatrem ZAR.

***

Normy, społeczne konwenanse, maniery, zasady tworzą środowisko, w którym kształtuje się nasza fizyczność, relacja do ciała – „ciałopogląd”. W dużym stopniu to, jak chodzimy, biegamy tańczymy, dotykamy się i siebie nawzajem jest uwarunkowane kulturowo, choć zarazem tak głęboko zakorzenione w naszym wnętrzu, że łatwo przychodzi nam się z tym utożsamić, powiedzieć „taki jestem”. Nie pamiętamy lub może zdajemy się nie pamiętać, że od urodzenia poddani jesteśmy intensywnej edukacji, która właściwie nigdy się nie kończy, a nasze zachowanie jest sposobem wypełnienia ogólnie przyjętej normy.

Warsztaty mają na celu zapomnienie ciała, jakim go znamy, by wsłuchać się w to istniejące tu i teraz, w relacji z samym sobą, przestrzenią, partnerem czy wreszcie grupą. Poprzez głęboką koncentracje w treningu indywidualnym oraz partnerskim będziemy odkrywać nowe sposoby percepcji i komunikacji, improwizacji polegającej na współ-działaniu, współ-tworzeniu, współ-istnieniu w procesie twórczym.

Przemysław Błaszczak – aktor, od 1995 roku związany z Instytutem im. Jerzego Grotowskiego. W latach 1996–1999 pracował w Teatrze Pieśń Kozła pod kierownictwem Grzegorza Brala – brał udział w spektaklu Dytyramb. W latach 2002–2003 przygotował własny monodram Ecce homo. Od roku 2004 aktor Teatru ZAR, zespołu teatralnego działającego przy Instytucie Grotowskiego. Uczestniczy w projekcie Ewangelie dzieciństwa (występuje w trzech częściach tryptyku: Ewangeliach dzieciństwa, Cesarskim cięciu oraz Anhellim). Obecnie zaangażowany w pracę nad nowym spektaklem Teatru ZAR Armine, Sister. W 2012 roku brał udział w premierze Mauzera Heinera Müllera w reżyserii Theodorosa Terzopoulosa. Od 2005 roku uprawia japońską sztukę walki aikido pod okiem sensei Piotra Masztalerza (5 dan), w 2011 roku pobierał nauki u Juby Noura Shihana (6 dan) w Baja California (Meksyk). Obecnie bierze udział w zajęciach przygotowujących do bycia nauczycielem aikido. W 2005 roku przebywał w Japonii na zaproszenie Toshiego Tsushitoriego, trenując pod jego okiem shintaido – japoński system prowadzący do integracji ciała i głosu poprzez trening oparty na tradycyjnym japońskim karate.

Kontakt i zapisy:
Kartę zgłoszenia prosimy nadsyłać do 15 kwietnia 2013 na adres Justyny Rodzińskiej-Nair: justyna@grotowski-institute.art.pl. Odpowiedzi zostaną przesłane do 17 kwietnia 2013. Liczba miejsc jest ograniczona.

Karta zgłoszeniowa do pobrania

Cena:
120 PLN/30 EUR za udział w jednym spotkaniu warsztatowym lub
300 PLN/75 EUR za udział we wszystkich trzech spotkaniach warsztatowych

9:00–12:00 Zapominanie ciała
Warsztaty prowadzone przez Przemysława Błaszczaka

12:30–15:30 Strojenie uwagi ciała
Warsztaty prowadzone przez Kamilę Klamut

17:00–20:00 Opowieść głosu (Pieśń, która mówi)
Warsztaty prowadzone przez Ditte Berkeley

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close