Spektakle

Wrocław/X Mandala Performance Festival 2014: Agata Maszkiewicz „Polska”, Agata Siniarska „Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie…” i Clara Saito, Nicolas Roses „All the candies have pork”

Zdjęcie: Wrocław/X Mandala Performance Festival 2014: Agata Maszkiewicz „Polska”, Agata Siniarska „Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie…” i Clara Saito, Nicolas Roses „All the candies have pork”

Fot. z materiałów organizatorów

Wersja do druku

Udostępnij

Podczas Mandala Performance Festival 2014, w ramach cyklu Stary Browar Nowy Taniec na Mandali – 10 na 10 – Jubileuszowe spotkania odbędzie się pokaz 3 spektakli jednego wieczoru: POLSKA Agaty Maszkiewicz, Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie – choreografia spowolniona w rozdziałach Agaty Siniarskiej oraz All the candies have pork Clary Saito i Nicolasa Rosesa (Brazylia, Argentyna).

Agata Maszkiewicz, Polska

POLSKA opiera się na dwóch zjawiskach: sympatii i empatii. Spektakl, korzystając z rożnych środków wyrazu takich jak taniec, performance, muzyka oraz wideo, lekko humorystycznie prowokuje widza do fizycznej reakcji na to, co widzi. Jedni odczują zażenowanie, inni będą zmagać się z własnymi projekcjami i wyobrażeniami. Większość zapewne pomyśli o performance i performatywności, o osiągnięciach i sukcesach, ale także o urazach i porażkach.


Premiera wrocławska – X edycja Mandala Performance Festival – 09.05.2014
pomysł/choreografia/wykonanie: Agata Maszkiewicz
wideo/dźwięk/światło: Vincent Tirmarche
muzyka: Miles Davis Bitches Brew, The Rolling Stones Sympathy for the devil, Zespół z Gąbina/Piotr Figurski/Piotr Kłyś „Oberek”
produkcja: VierHochDrei/ Lisa Schmidt
koprodukcja: Workspace Brussels, imagetanz/brut Wien oraz Art Stations Foundation Poznań ze wsparciem: Kulturabteilung der Stadt Wien oraz Bundesministerium fur Unterricht, Kunst und Kultur

Agata Siniarska, Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie – choreografia spowolniona w rozdziałach


choreografia i wykonanie agata siniarska
opieka artystyczna Bush Hartshorn
realizacja techniczna i światła Łukasz Kędzierski
produkcja Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk
Premiera wrocławska – X edycja Mandala Performance Festival – 09.05.2014

agata siniarska to fikcyjna postać o wielu talentach i przeszłości kryminalnej, świadomie dziejąca się rozdział po rozdziale w przestrzeni choreograficznych sekwencji, żarliwie pracująca nad ideą kobiecej personifikacji. Dając szansę przez lata różnym rodzajom form teatralnych, obecnie studiuje zadania choreograficzne w Berlinie, nie zapominając jednak przeszłych doświadczeń i kultywując pragnienia wobec języka i pisania, kina i animacji. Uzależniona od fikcji Agata prowadzi swe dochodzenia pomiędzy życiem/śmiercią w obrazie a życiem/śmiercią poza kadrem, tworząc z siebie samej, poprzez przypisane jej kulturowe struktury, narzędzia wizualnej retoryki. Każdy wizerunek, podsycany przez energię głębokiej teoretycznej jękliwości, robi z pasją i wielką fascynacją. Wielokrotnie nie samotnie, ale w kompanii wielu wspaniałych awanturników.

cargocollective.com/agatasiniarska

Clara Saito, Nicolas Roses (Brazylia, Argentyna), All the candies have pork

Spektakl, który porusza tematy fikcji i rzeczywistości, uwodzenia i manipulacji. Prosta dramaturgia sugeruje publiczności konkretne stanowisko wobec sztuki. Hipnotyczna manipulacja nie pozostawi nikogo obojętnym. Czy jest jakaś granica prywatności? Czy odróżniamy pustą formę od głębokich emocji? To nie jest spektakl tylko o tym, co widoczne, oczywiste, a sugestywne video wzmacnia niepewność widza, ale także wzbudza ciekawość. Kim jest ta para tańcząca balet i funky, wykonująca akrobacje?

obsada: Clara Saito, Nicolas Roses

Clara Saito – studiowała  w School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie. W swoich choreografiach bada i próbuje zrozumieć mechanizmy zachowań i reakcji ludzi na przemoc, łączy taniec z elementami akrobatyki i sztuk wizualnych. Występowała na licznych festiwalach w Holandii, w Belgii, Niemczech i w Brazylii. Najważniejsze spektakle: Restln Peace, primary, Por Sal  y Samba. Współpracowała z Carlesem Casallachs, z Benoit Lachambre, Yui Nagakami, Ann Liv Young.

Nicolas Roses – argentyński choreograf i performer. Ukończył m.in.: School of Dance “Isabel Taboga” w Argentynie, Dance College Norht Korelia w Finlandii. Występował w spektaklach wybitnych twórców m.in.: Benoit Lachambre, Esther Arribas, Mauricio Caturelli, Ann Liv Young, Antonio Maia. Najważniejsze prace choreograficzne:Raymonda and the GoldTrio pathetic, Gyroscope.

 

Harmonogram festiwalu

Organizatorzy: Biuro Festiwalowe Impart 2016, Centrum Inicjatyw Artystycznych

Dyrektor Generalny Biura Festiwalowego Impart 2016: Krzysztof Maj

Kurator festiwalu: Adam Kamiński
Koordynacja: Ewa Staroń

Projekt dofinansowany przez Wydział Kultury Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

MKiDN mini (miniaturka)

powiązane

Ludzie

Agata Maszkiewicz

Agata Maszkiewicz

Podczas Mandala Performance Festival 2014, w ramach cyklu Stary Browar Nowy Taniec na Mandali – 10 na 10 – Jubileuszowe spotkania odbędzie się pokaz 3 spektakli jednego wieczoru: POLSKA Agaty Maszkiewicz, Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie – choreografia spowolniona w rozdziałach Agaty Siniarskiej oraz All the candies have pork Clary Saito i Nicolasa Rosesa (Brazylia, Argentyna). Agata Maszkiewicz, Polska POLSKA opiera się na dwóch zjawiskach: sympatii i empatii. Spektakl, korzystając z rożnych środków wyrazu takich jak taniec, performance, muzyka oraz wideo, lekko humorystycznie prowokuje widza do fizycznej reakcji na to, co widzi. Jedni odczują zażenowanie, inni będą zmagać się z własnymi projekcjami i wyobrażeniami. Większość zapewne pomyśli o performance i performatywności, o osiągnięciach i sukcesach, ale także o urazach i porażkach. Premiera wrocławska – X edycja Mandala Performance Festival – 09.05.2014 pomysł/choreografia/wykonanie: Agata Maszkiewicz wideo/dźwięk/światło: Vincent Tirmarche muzyka: Miles Davis Bitches Brew, The Rolling Stones Sympathy for the devil, Zespół z Gąbina/Piotr Figurski/Piotr Kłyś „Oberek” produkcja: VierHochDrei/ Lisa Schmidt koprodukcja: Workspace Brussels, imagetanz/brut Wien oraz Art Stations Foundation Poznań ze wsparciem: Kulturabteilung der Stadt Wien oraz Bundesministerium fur Unterricht, Kunst und Kultur Agata Siniarska, Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie – choreografia spowolniona w rozdziałach choreografia i wykonanie agata siniarska opieka artystyczna Bush Hartshorn realizacja techniczna i światła Łukasz Kędzierski produkcja Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk Premiera wrocławska – X edycja Mandala Performance Festival – 09.05.2014 agata siniarska to fikcyjna postać o wielu talentach i przeszłości kryminalnej, świadomie dziejąca się rozdział po rozdziale w przestrzeni choreograficznych sekwencji, żarliwie pracująca nad ideą kobiecej personifikacji. Dając szansę przez lata różnym rodzajom form teatralnych, obecnie studiuje zadania choreograficzne w Berlinie, nie zapominając jednak przeszłych doświadczeń i kultywując pragnienia wobec języka i pisania, kina i animacji. Uzależniona od fikcji Agata prowadzi swe dochodzenia pomiędzy życiem/śmiercią w obrazie a życiem/śmiercią poza kadrem, tworząc z siebie samej, poprzez przypisane jej kulturowe struktury, narzędzia wizualnej retoryki. Każdy wizerunek, podsycany przez energię głębokiej teoretycznej jękliwości, robi z pasją i wielką fascynacją. Wielokrotnie nie samotnie, ale w kompanii wielu wspaniałych awanturników. cargocollective.com/agatasiniarska Clara Saito, Nicolas Roses (Brazylia, Argentyna), All the candies have pork Spektakl, który porusza tematy fikcji i rzeczywistości, uwodzenia i manipulacji. Prosta dramaturgia sugeruje publiczności konkretne stanowisko wobec sztuki. Hipnotyczna manipulacja nie pozostawi nikogo obojętnym. Czy jest jakaś granica prywatności? Czy odróżniamy pustą formę od głębokich emocji? To nie jest spektakl tylko o tym, co widoczne, oczywiste, a sugestywne video wzmacnia niepewność widza, ale także wzbudza ciekawość. Kim jest ta para tańcząca balet i funky, wykonująca akrobacje? obsada: Clara Saito, Nicolas Roses Clara Saito – studiowała  w School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie. W swoich choreografiach bada i próbuje zrozumieć mechanizmy zachowań i reakcji ludzi na przemoc, łączy taniec z elementami akrobatyki i sztuk wizualnych. Występowała na licznych festiwalach w Holandii, w Belgii, Niemczech i w Brazylii. Najważniejsze spektakle: Restln Peace, primary, Por Sal  y Samba. Współpracowała z Carlesem Casallachs, z Benoit Lachambre, Yui Nagakami, Ann Liv Young. Nicolas Roses – argentyński choreograf i performer. Ukończył m.in.: School of Dance “Isabel Taboga” w Argentynie, Dance College Norht Korelia w Finlandii. Występował w spektaklach wybitnych twórców m.in.: Benoit Lachambre, Esther Arribas, Mauricio Caturelli, Ann Liv Young, Antonio Maia. Najważniejsze prace choreograficzne:Raymonda and the Gold,  Trio pathetic, Gyroscope.   Harmonogram festiwalu Organizatorzy: Biuro Festiwalowe Impart 2016, Centrum Inicjatyw Artystycznych Dyrektor Generalny Biura Festiwalowego Impart 2016: Krzysztof Maj Kurator festiwalu: Adam Kamiński Koordynacja: Ewa Staroń Projekt dofinansowany przez Wydział Kultury Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close