Spektakle

Wrocław/XIII Mandala 2019: Kacper Lipiński „Less is more”, Katarzyna Myrda ,,Krystyna in flamenco mood”, Wojciech Marek Kozak ,,multitude”

Zdjęcie: Wrocław/XIII Mandala 2019: Kacper Lipiński „Less is more”, Katarzyna Myrda ,,Krystyna in flamenco mood”, Wojciech Marek Kozak ,,multitude”

Katarzyna Myrda, fot. materiały organizatora

Wersja do druku

Udostępnij

XIII Mandala Performance Festival 2019 zaprasza na wieczór składający się z trzech spektakli: Less is more Kacpra Lipińskiego, Krystyna in flamenco mood Katarzyny Myrdy i multitude Wojciecha Marka Kozaka.

O spektaklach:

Less is more

D: Uniwersum jest zatrute… pora obronić tych, co obawiają się tańczyć, przed mrokiem bezruchu.
D: Jak doprowadzić ciało do stanu, gdy kolejne sekwencje ruchu będą kolidować ze sobą, tworząc antyruch?
D: Wszystko istnieje dzięki możliwości nieistnienia, być znaczy – ruch, pełna anihilacja… muszę się napić.

choreografia/idea: Kacper Lipiński/Kiali
wykonanie: Dancepool
muzyka: X
scenografia, kostium: Dancepool
foto: Aneta Kowalczyk
światła: Dancepool
plakat: Kiali
czas trwania: 33 min 33 s.
spektakl dla widzów dorosłych

Kacper Lipiński

Tancerz, grafik, projektant, fotograf. Urodzony w 1979 roku w Poznaniu, z którym związany jest do dziś. Trenował sztuki walki i pracował jako ich instruktor. Swój kontakt z tańcem rozpoczął od 2-letniego kursu instruktorskiego z tańca współczesnego, który ukończył w 2003 roku. W latach 2004-2008 związany był z Polskim Teatrem Tańca, początkowo jako adept, a następnie tancerz. Od 2011 roku prowadzi zajęcia i rozwija autorski system ruchowy F.G.D (Fight Gravity Dance), łączący w sobie doświadczenia ruchowe oraz zasady operowania ciałem zaczerpnięte z technik tańca współczesnego i szeroko rozumianych sztuk walki, jak również elementy ćwiczeń wydolnościowych, charakterystycznych dla rozgrzewek i treningów sportowych.

Krystyna in flamenco mood

Projekt jest refleksją nad ciałem, którego kodem staje się przynależność do danej kultury. To szukanie granicy, próba wprowadzenia rozbrojonego ciała w stan flamenco. Flamenco zarówno jako metafora, cielesność, kultura, język, muzyka,charakter, siła gestu, a przede wszystkim emocjonalność. To skrajność i zawłaszczenie bohaterki „Pętli” Marka Hłaski na potrzeby własnych poszukiwań i scenariuszy. To moja ciekawość względem kobiecej emocjonalności i siły. To moje ciało jako filtr, przez które przechodzą pytania odnośnie tego, co buduje mnie jako kobietę, artystkę, człowieka.
Katarzyna Myrda

koncepcja, choreografia, taniec: Katarzyna Myrda
muzyka: Isaac Albéniz, Angel Canales

multitude

multitude (ang. mnogość, wielość) to proces kształtowania, stawania się. Podejmuje temat obcego poruszającego się w strukturach społecznych, jego dążeń, pragnień i przeżyć. Jest to podróż do świata wewnętrznego i zewnętrznego, w głąb cielesności i umysłowości. Konfrontuje ludzką potrzebę nazywania i klasyfikacji zjawisk z różnorodnością rzeczywistości.

 

reżyseria, choreografia, wykonanie: Wojciech Marek Kozak
reżyseria światła: Radosław Lis
produkcja: Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu
premiera: 16 listopada 2017, Scena WTT AST w Bytomiu
spektakl dla widzów dorosłych

 

Wojciech Marek Kozak

Pochodzi ze wsi Gądecz pod Bydgoszczą. Aktor, tancerz, performer. Student V roku Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie. Jego zainteresowania krążą wokół sztuk performatywnych, w których poszukuje odpowiednich dla niego form wyrazu. Występował w spektaklach m.in. Jacka Przybyłowicza, Jerzego Stuhra, Sebastiana Majewskiego, Katarzyny Pawłowskiej, Ilony Trybuły i Adama Świtały. Współpracuje z kalkuckim teatrem Kasba Arghya, gdzie odbył rezydencję i zrealizował monodram w reżyserii Manisha Mitry, wystawiany na wielu scenach w Indiach i Polsce. Tworzy również własne prace, m. in. solowy spektakl taneczny multitude, prezentowany na festiwalach w Polsce i za granicą (Nagroda Instytutu Muzyki i Tańca na 6. Ogólnopolskich Dniach Monodramu w Koszalinie). Uczestniczył w 4 edycji China-CEEC Summer Dance Camp. Uwielbia filmy przyrodnicze i drzewa.

***

Wstęp wolny

Program współfinansowany przez Miasto Wrocław, oraz Kultur Stadt Bern, Swisslos Kultur Kanton Bern, Ernst Göhner Stiftung, Migros Kulturprozent, Burgergemeinde Bern, Bürgi Willert Stiftung
Pokaz spektaklu Pink Mama Theatre we współpracy ze Strefą Kultury Wrocław.

Kurator festiwalu: Adam Kamiński
Współpraca: Ewa Staroń, Małgorzata Gietler

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close