Wrocław/ XIV Mandala Performance Festival 2020: Ivan Strelkin „Dance bitch dance”, Niezależna Manufaktura Taneczna „Mayn Shtetele / pieśni z getta”

Zdjęcie: Wrocław/ XIV Mandala Performance Festival 2020: Ivan Strelkin „Dance bitch dance”, Niezależna Manufaktura Taneczna „Mayn Shtetele / pieśni z getta”

na zdj. Ivan Strelkin, fot. Paweł Wyszomirski

Wersja do druku

Udostępnij

Fundacja Ludzka Sprawa wraz ze współorganizatorami zaprasza na solowy spektakl Rosjanina Ivana Strelkina Dance bitch dance, oraz Mayn Shtetele / pieśni z getta Niezaleźnej Manufaktury Tanecznejktóre otworzą tegoroczny XIV Mandala Performance Festival.

Ivan Strelkin ukończył studia aktorskie i reżyserskie w teatrze dramatycznym w Petersburgu, przez 6 lat pracował jako reżyser w różnych teatrach w Rosji i w Estonii, a w 2016 roku rozpoczął studia magisterskie na kierunku Choreografia w Folkwang University of the Arts w Essen. Brał udział w projektach w Niemczech, Włoszech i Luksemburgu jako tancerz i choreograf.

Bohaterkami spektaklu Mayn Sstetele / pieśni z getta są żydowskie kobiety. Jest środek wojny. Przyglądamy się codzienności w ciasnych murach jednego z gett, tuż przed jego likwidacją. Kobiety snują przeróżne opowieści o dotychczasowym życiu utrwalonym we wspomnieniach, a także o problemach dnia codziennego, marzeniach, planach. W spektaklu żydowski humor przeplata się ze scenami dramatycznymi. Bohaterkom poza śmiechem i poczuciem wspólnoty towarzyszą cierpienie, strach i niepewność jutra. Kobiety starają się za wszelką cenę nie utracić siły, ducha walki, nadziei. Pieśni towarzyszą trudnym czasom, niosą otuchę. Są częścią naszego wspólnego dziedzictwa. Piękne melodie i mądre słowa długo zostają w pamięci widzów. Mayn Shtetele / pieśni z getta jest doskonałym przykładem tego, jak można zrobić przedstawienie, mając naprawdę minimalne środki finansowe i techniczne. Wystarczy wprawnie posługiwać się narzędziami, które szczodrze oferuje sztuka teatralna. Trochę wprawy, pomysłu i kolumna będąca częścią architektury scenicznej za pomocą strużki światła zamienia się w latarnię, a całe miejsce nagle staje się opuszczonym przystankiem, na którym samotna kobieta śpiewa „Biedni też chcą żyć / Kochać śpiewać śnić / Nie wybiera biedak / Nieba które jest z nim”.

reżyseria i choreografia: Ewa Staroń

przygotowanie piosenek: Arnika Dobras

muzyka: Katarzyna Falana, Elżbieta Sokołowska

obsada: Agnieszka Chroma, Dominika Jaenel, Julia Stalmach, Joanna Potkowska, Ewa Staroń, Sonia Śpiewak-Meres

Wstęp na wszystkie wydarzenia jest wolny.

Rezerwacja miejsc: atutysztuki@gmail.com

***

Kurator festiwalu: Adam Kamiński

Koordynacja festiwalu: Anna Morawiecka

Współpraca organizacyjna: Maciej Sado

Festiwal  współfinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury i Fundację KGHM Polska Miedż

Organizator: Fundacja Ludzka Sprawa

Współorganizatorzy: Dolnośląska Federacja Organizacji Pozarządowych, Centrum na Przedmieściu, Wrocławski Teatr Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego, Stowarzyszenie JEST CZŁOWIEK

Strona festiwalu:

http://mandalafestiwal.pl/

Na  wydarzenia obowiązują  zapisy ze względu na ograniczoną ilość miejsc, z powodu sytuacji epidemiologicznej związanej z COVID – 19.

Organizatorzy proszą o:
• dezynfekcję rąk po wejściu do Centrum
• noszenie maseczek lub przyłbic
• zachowanie dystansu
• zajmowanie oznaczonych miejsc i nieprzestawianie krzeseł.

Fundacja Ludzka Sprawa logo (miniaturka) MKiDN dofinansowanie (miniaturka) Fundacja KGHM Polska Miedź logo (miniaturka)

Centrum na Przedmieściu logo (miniaturka)Dolnośląska Federacja Organizacji Pozarządowych (miniaturka)    Wrocławski Teatr Pantomimy logo (miniaturka)

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:00

Wrocław: Centrum Na Przedmieściu ul. Prądzyńskiego 39A

inne wydarzenia

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close