Zawsze irytowała mnie spolegliwe podejście, z jakim artyści teatru zabierają się za „Hamleta”, to mityczne i najdoskonalsze ze wszystkich dzieł Szekspira. W naszym spektaklu próbujemy rozprawiać się z mitycznością tego tekstu. Cezary Tomaszewski
Przedstawienie dyplomowe studentów Wydziału Teatru Tańca z Bytomia jest alternatywną propozycją w stosunku do klasycznych wystawień i interpretacji Hamleta. Jej celem nie było dekonstruowanie tekstu, lecz raczej jego odświeżenie, sprawdzenie czy może brzmieć wiarygodnie w ustach dzisiejszych dwudziestolatków. W spektaklu grają cztery Ofelie, cztery Gertrudy i dwóch Hamletów, a pytanie „być albo nie być” ginie gdzieś w natłoku wypowiadanych słów, podejmowanych działań.
To pierwsze przedstawienie dyplomowe, jakie kiedykolwiek zaprosiłam do udziału w festiwalu Dialog – Wrocław. Ono doskonale wpisuje się w temat przewodni tegorocznej edycji, samo jest bowiem w pełni niecodzienne, odważne, a nawet bezczelne. Warto pokazać energię tych młodych artystów. Krystyna Meissner
Wydział Teatru Tańca w Bytomiu PWST im. L. Solskiego w Krakowie, Kształcenie aktorów teatru tańca rozpoczęło się w roku akademickim 2007/2008 na Wydziale Aktorskim PWST w Krakowie, w ramach specjalizacji „aktor teatru tańca”, która powstała we współpracy ze Śląskim Teatrem Tańca. Pierwsza koncepcja programowa została opracowana w ramach europejskiego programu Leonardo da Vinci. Rok później specjalizację przekształcono w Wydział Teatru Tańca, którego siedzibą stał się Bytom. Studia na tym wydziale trwają 4,5 roku, kończą się uzyskaniem tytułu magistra. Program zakłada interdyscyplinarną edukację w zakresie tańca, aktorstwa, teorii i historii teatru i tańca, polskiego folkloru, muzyki, anatomii, nowych mediów, improwizacji, reżyserii i kompozycji.
Producent: Wydział Teatru Tańca PWST Kraków