XVII Międzynarodowy Festiwal Tańca Zawirowania: Michał Przybyła „Symetria”

Zdjęcie: XVII Międzynarodowy Festiwal Tańca Zawirowania: Michał Przybyła „Symetria”

XVII Międzynarodowy Festiwal Tańca Zawirowania: Symetria Michał Przybyła

Wersja do druku

Udostępnij

Symetria to rozpad i powielenie.

Dramat wrażliwości skóry.

I twarzy. I słowa.

Symetria to ciało w stanie spoczynku.

Wyobcowanie ciała i docieranie do siebie.

Symetria to reakcja automatyczna i impulsywna.

Symetria to fascynacja.

Albo niezrozumienie. Albo pragnienie.

Symetria to stanowczość.

Albo zalotność.

To poszukiwanie prawdy i wspólna rzeczywistość.

Symetria to wizja. Nasza i wasza.

To podobieństwa i różnice.

To interaktywność odbioru znaczeń i tematu.

Symetria to lustrzane odbicie.

Symetria to iluzja.

 

Choreografia: Michał Przybyła

Kreacja i wykonanie: Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominik Więcek

Muzyka: Michał Strugarek

 

Michał Przybyła jest absolwentem studiów licencjackich na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi w zakresie tańca i choreografii. Studiował na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Media Interaktywne i Widowiska. Jest dwukrotnym stypendystą Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Ukończył program MASA organizowany przez Kibbutz Contemporary Dance Company w Izraelu oraz staż w KCDC. W 2018 roku rozpoczął projekt „Inicjatywa żywa” skierowany do tancerzy i osób niepełnosprawnych fizycznie, który przeprowadził w Pawilonie w Poznaniu oraz był choreografem spektaklu teatralnego „Ausgang” w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu, w reżyserii Mirka Kaczmarka.

 

Wraz z Dominikiem Więckiem założył nieformalny kolektyw twórczy Direct Message Collective i stworzył spektakl „Bromance” (koncepcja, reżyseria, choreografia i wykonanie) w ramach rezydencji „Nowa Generacja” organizowanej przez Scenę Roboczą w Poznaniu, który został laureatem II Konkursu na Najlepszy Spektakl Teatru Niezależnego „The Best OFF”, wyróżnienie podczas 54. Przeglądu Teatrów Małych Form Kontrapunkt 2019. Stworzyli również spektakl/instalację ANIMALIA w ramach programu Pawilon Otwarty w Poznaniu. Wraz z Dominikiem Więckiem jest rezydentem TanzFaktur w Köln w Niemczech w ramach programu INKUBATOR 2020 gdzie tworzą spektakl „Adaptacja”. Wspólnie zostali rezydentami Instytutu Grotowskiego we Wrocławiu na rok 2022.

 

W latach 2016–2020 był artystą tancerzem w Polskim Teatrze Tańca w Poznaniu, z którym brał udział m.in. w Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Tańca w Lublinie i Międzynarodowym Festiwalu Sztuki w Szanghaju w Chinach. Współpracował z takimi artystami jak: Yoshiko Waki, Rami Be’er, Jo Strømgren, Maciej Kuźmiński, Ewa Wycichowska, Jacek Przybyłowicz, Aleksandra Dziurosz, Marta Ziółek, Tomasz Bazan, Iwona Pasińska, Elwira Piorun, Marcin Liber, Tomasz Rodowicz. Dwukrotnie uczestniczył w warsztatach Vertigo Masterclass w Izraelu organizowanych przez Vertigo Dance Company, a także wziął udział w Gaga Lab organizowanych przez Batsheva Dance Company w 2018 i 2019 roku.

 

Od 2020 roku prowadzi swój autorski cykl rozmów z artystami sztuki tańca: Ciało doskonałe, na portalu taniecPOLSKA.pl, współpracuje z Krakowskim Teatrem Tańca, Krakowskim Centrum Choreograficznym, Teatrem Tańca Zawirowania oraz B’cause Dance Company. W październiku 2020 roku był tancerzem w The Royal Theatre of La Monnaie w operze „Die tote Stadt” w reżyserii Mariusza Trelińskiego oraz choreografii Tomasza Wygody.

W 2020 roku otrzymał stypendium twórcze Miasta Kraków oraz był stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W tym samym roku został rezydentem Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, gdzie stworzył spektakl „Symetria”, a także „Śmierć i Ofelia” w 2021 roku.

 

Jego praca solowa „This thing inside me is a rickety bridge of impossible crossing” zakwalifikowała się do finału konkursu 3…2…1…Taniec! podczas Krakowskiego Festiwalu Tańca 2021 oraz do Solo Dance Contest w ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca 2021.

Jest stypendystą Instytutu Grotowskiego we Wrocławiu na rok 2022, gdzie w ramach rezydencji artystycznej prowadził będzie autorski research ruchowo-choreograficzny.

DOMINIK WIĘCEK (rocznik 92). Absolwent PWST Kraków, Wydziału Teatru Tańca, stypendysta Folkwang Universitat der Kunste w Essen. Występował m.in. w spektaklach „Ubu król, czyli Polacy” w reż. Jerzego Stuhra, „Working title: Ego” w chorografii Jeans’a van Daele’a, „Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę” w choreografii Jacka Łumińskiego, „Inaria” w chor. Giorgia Maddamma. Współpracując z Krakowskim Teatrem Tańca występował w spektaklu „Nesting” w chorografii Idana Cohena, „My/wy”, „Glamour” oraz „Estra & Andro” w choreografii Eryka Makohona, był również pedagogiem grup tanecznych. Występował w spektaklu „All Yourneys” produkcji Teatru Tańca Zawirowania w choreografii Karoliny Kroczak. Był tancerzem w operze „Halka” w reżyserii Mariusza Trelińskiego i choreografii Tomasza Wygody. Z Niemiecką grupą Bodytalk (Yoshiko Wakki, Rolf Baumgart) współtworzył spektakle „Solidaritot” „Shahin Najafi & Guests”, „Still Leben”. W latach 2016–2019 tancerz Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu, gdzie występował w całym repertuarze.

 

Spektakl Symetria powstał w ramach StartUp – Scena dla Młodych, programu produkcyjnego Centrum Teatru i Tańca w Warszawie.

 

Organizatorzy zapraszają na spektakle odbywające się w ramach XVII edycji Międzynarodowego Festiwalu Tańca ZAWIROWANIA. Festiwal finansowany przez m.st. Warszawa. Współorganizator: Centrum Teatru i Tańca w Warszawie.

 

Bilety: https://ewejsciowki.pl/warszawa/teatry/teatr-tanca-zawirowania,28

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:30

Warszawa: Centrum Teatru i Tańca w Warszawie ul. Bruna 9

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close