XX MPWFT „Strefa kontaktu”/Kalisz: RootlessRoot Company –„Eyes in the colors of the rain” ODWOŁANE

Zdjęcie: XX MPWFT „Strefa kontaktu”/Kalisz: RootlessRoot Company –„Eyes in the colors of the rain” ODWOŁANE

Fot. z materiałów artystów.

Wersja do druku

Udostępnij

 O spektaklu:

 

Wierzę, że jesteśmy w trakcie jednego z największych kryzysów, w momencie najgłębszej autorefleksji ludzkości. To czy z niego wyjdziemy, czy staniemy się mistrzami tego kryzysu, jest kwestią naszej siły. To możliwe …
Nietzsche

Spektakl „Eyes in the colors of the rain” inicjuje drugi cykl kreacji Rootlessroot, w którym zniszczone muszą zostać ciała i dusze artystów, by uwolnić ich od bólu ludzkiej egzystencji. Nazwaliśmy to „problemem ciała”.

Punkt wyjścia dla powstania spektaklu stanowi problem wiary i religii, fakt, że zachodnia kultura i społeczeństwo, którego jesteśmy częścią, oparta jest na nieuczciwości i korupcji zarówno w sferze politycznej jak i gospodarczej, perfekcyjnie realizowanych przez religię chrześcijańską, u podstaw której leży manipulacja i tworzenie społecznej kontroli.

 

Zainspirowany poematem Noc Williama Blake’a oraz tekstami związanymi z Wizjami św. Jana, „Eyes in the colors of the rain” jest pokrytym bąblami i bolesnym zderzeniem fizyczności i duszy. To spektakl, w którym fizyczna struktura rozpada się, po czym zostaje odbudowana, by ponownie ulec zniszczeniu, ukazując zamknięty krąg życia. Rozkładamy fizyczną formę i docieramy w głąb emocjonalnych możliwości ludzkiej struktury.

 

Jesteśmy przede wszystkim rzeźbiarzami emocjonalnych materiałów i idei. Niektóre rzeczy nigdy nie zostaną zrozumiane. Ale jeśli nieustannie będziemy zadawać pytania, niszcząc to, co wydaje nam się, że już wiemy, unikając sztywnych koncepcji i jeśli mamy szczęście, możecie uzyskać wgląd w to, co chcielibyśmy powiedzieć.

Pozwólcie wzrastać naszemu surowemu i szorstkiemu stylowi. Ofiarujemy posiniaczone i dezorientujące obrazy, które mogą nie wyzwalać łatwo ich znaczenia.

Rootelssroot Company

 

RootlessRoot Company to zespół założony przez dwójkę dawnych współpracowników Wima Vandekeybusa i Ultimy Vez – Jozefa Fručka ze Słowacji i Lindę Kapetaneę z Grecji.  Grupa znana jest polskim widzom dzięki pokazom trzech spektakli, tj. Holdin’ Fast (IV Międzynarodowy Festiwal Teatrów Tańca Zawirowania w Warszawie, 2008; przegląd „Poza Granice − Visegrad.Now” w  Klubie „Zak” w Gdańsku, 2009), 100 Wounded Tears ( XViMiędzynarodowe Spotkania sztuki Akcji „Rozdroże”, 2009), powstałe w koprodukcji z grupą DOT 504 i Sudden Showers of Silence (XIV Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca w Lublinie, 2010).

Jozef Fruček (Słowacja) − tancerz, choreograf, aktor, reżyser. Ukończył Akademię Muzyki i Sztuki Dramatycznej w Bratysławie (VSMU), gdzie uzyskał także tytuł doktorski. Był członkiem Tanz Atelier Wien, kierowanym przez Sebastiana Prantla. W latach 2002 – 2005 pracował w Ultima Vez Company. W zespole Wima Vandekeybusa wziął udział w projektach:  Blush oraz Sonic Boom. Współpracował także m.in. z Simone Sandroni i Elen Weinzierl. Od 2003 roku współpracuje z Królewskim Teatrem w Brukseli (KVS). W latach 1998-2001 pracował w słowackiej Szkole Dramatycznej jako nauczyciel emisji głosu. Gościnnie uczył w Athens Dance State School oraz na swojej macierzystej uczelni – VSMU. Razem z Lindą Kapetaneą założył zespół Rootless Root , z którym stworzył spektakle Sudden Showers of Silence, Holdin’ Fast, Burned Tree Visiting Athens before Next Summer, 100 Wounded Tears, UNA unknown negative activity. Na język tańca Fručka silny wpływ mają style sztuk walki Tai-Chi Chuan i San-Feng.

Linda Kapetanea (Grecja) − tancerka, choreograf; ukończyła Greek State School of Dance w Atenach oraz Merce Cunningham Dance Studio. Współpracowała m.in. z Irene Hultman, a w 2002 roku otrzymała tytuł „najlepszej tancerki sezonu”  przyznawany przez greckie Ministerstwo Kultury. W latach 2002 – 2005 tańczyła w zespole Ultima Vez  (spektakle:  Blush, Sonic Boom, Puur). Aktualnie Kapetanea wykłada na Państwowej Szkole Tańca w Atenach. Razem z Jozefem Fručkiem założyła zespół Rootless Root, z którym stworzyła spektakle Sudden Showers of Silence, Holdin’ Fast, Burned Tree Visiting Athen

koncept i choreografia: Linda Kapetanea & Jozef Fruček
scenariusz: Hildegard De Vuyst
scenografia: Rootlessroot, Vassilis Mantzoukis
muzyka: Vassilis Mantzoukis
światło: Jukka Huitila
kostiumy: Aggelos Mentis

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:00

KALISZ: Sala Widowiskowa CKiS, ul. Łazienna 6

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close