Wersja do druku

Udostępnij

Wolne gesty to wystawa choreograficzna, aktywowana przez grupę tancerzy przez pięć godzin każdego dnia otwarcia instytucji dla publiczności. Punktem wyjścia jest pytanie o to, jak ideologie wpisują się w nasze ciała i język. Dziełami sztuki nie są tu ciała performerów czy obiekty, ale wypowiadane teksty literackie, gesty i ruch. Pierwsza indywidualna wystawa Uli Sickle, kanadyjskiej artystki polskiego pochodzenia, prezentowana w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, konfrontuje się z problemem utraty indywidualnej i grupowej umiejętności skutecznego działania we współczesnych czasach. Otwarcie wystawy odbędzie się w piątek 2 marca o godz. 19.00. Wystawę Wolne gesty będzie można oglądać przez pięć godzin każdego dnia otwarcia instytucji dla publiczności, czyli we wtorek, środę, piątek, sobotę i niedzielę w godzinach 14.00­–19.00, a w czwartki w godzinach 16.00–21.00  (do 25 marca).

 

Ula Sickle wywodzi się ze środowiska choreograficznego. Tworzy performanse i instalacje, prace na styku dyscyplin, w których bada popkulturę  jako zjawisko globalne. Często wykracza poza kanon tańca współczesnego, wprowadzając elementy tańca ulicznego, kultury klubowej czy masowego koncertu. Współpracuje z DJ-ami czy, jak w przypadku pracy Kinshasa Electric, sceną hip-hopową w Kongo.

 

Wolne gesty to spotkanie literatury, choreografii i formatu wystawy o polifonicznej strukturze. Artystka włącza do niej głosy pięciu pisarzy z różnych stron świata: Natalii Fiedorczuk-Cieślak (Polska), Amandeepa Sandhu (Indie), Jakoba Wrena (Kanada), Mi You (Chiny) i Anny Zett (Niemcy), zaproszonych do wprowadzenia własnej perspektywy i napisania krótkich opowiadań, z którymi pracują na wystawie performerzy. Teksty literackie poprzez subiektywne narracje pokazują, jak współczesne ideologie przenikają do życia codziennego poprzez nowe media czy kulturę wizualną. Pisarzy, artystkę, kuratorkę i performerów łączy perspektywa tego samego pokolenia, które dorastało w latach osiemdziesiątych, czyli czasach dominacji kapitalizmu i neoliberalnego modelu ekonomicznego.

 

Wystawa jest realizowana w ramach rezydencji Uli Sickle w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski oraz wpisuje się w cykl organizowanych przez tę instytucję projektów eksploatujących nowe formaty wystawiennicze, a w szczególności format wystawy performatywnej, oparty na działaniu na żywo.

 

Kuratorka: Agnieszka Sosnowska

Koordynator: Joanna Manecka

Asystent artystki: Dominik Skrzypkowski

Performerzy: Liwia Bargieł, Ewa Dziarnowska, Jan Lorys, Joseph Funnell, Wojtek Grudziński, Karolina Kraczkowska, Sara Lâm, Ania Nowak, Aleksandra Osowicz, Bożena Wydrowska

Teksty: Natalia Fiedorczuk-Cieślak, Amandeep Sandhu, Jacob Wren, Mi You, Anna Zett

Kostiumy: Sabrina Seifried

Muzyka: Poly Chain

Aranżacja przestrzeni: Studio Matosek/Niezgoda (Paulina Tyro-Niezgoda/Piotr Matosek)

 

 CSW logo 2017 (miniaturka)

 

Organizator:

Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski 

 

Instytucja finansowana przez:

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

 

Projekt dofinansowany ze środków:

Canada Council for the Arts oraz Flanders State of the Art

 

Partnerzy medialni:

TOK FM, „Gazeta Wyborcza”, Wyborcza.pl Warszawa, Co Jest Grane 24,  K Mag, Aktivist

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close